Om det er helt hen i vejret ved jeg nu ikke!
Men der er nogle lidt større højttalere som godt kan bruge lidt plads og luft, for ligesom at trække vejret ordentligt!
Jeg har selv oplevet hvordan et skift fra et rum på din størelse til en stuen på ca. 30kvm har haft stor indflydelse på lyden!
Der er fordele og ulemper ved alt, men hvis du klemmer en kæmpe og plads krævende højttaler ind, i et alt for lille lokalet, kan det være du ikke udnytter dens dynamiske formåen ordentlidt.
I værste tilfælde får du masse af buldre bas, og dumme resonanser!
Hvis du derimod vælger en god stativ højttaler, som ikke er lige så plads krævende, som en gulvhøjttaler, så kan du opleve en lyd som er meget mere Rolig, fordi rummet og højttaler kan arbejde sammen, men selvfølgelig skal du stadigvæk tænke på hvordan dit lytterum er indrettet!
Men men men, Jeg har nu altså haft ok oplevelser med mine Helicon 400'ere i et rimeligt lille rum, Ja sjovt nok, men hold da op hvor blir de bare meget bedre af et større rum, alene basen får et helt andet niveau!
Så jeg tror nok at jeg ville vælge en god stativ højttaler i stedet!
Det er måske nok lidt for dyrt, men jeg hørte Dynaudio Contour s1,4 som koster lige ved 10.000kr pr. stk, og det er altså ikke nogle åndsvage spillerdåser!
Edit: Link: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=1144212