Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvad skal en brugt Vienna koste ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Emnet fortæller at det kan være svært at sælge en brugt Vienna til en realistisk pris uden et for stort tab. Nogen årsag til dette ?

1 år gammel Baby Grand - Lys marple - Pefekt stand - Org. emballage. Hvad skal sådan et par babies koste ?. Føler at man bliver skambudt. Indkomne bud på disse perler ligger på 6-8000 kr

Kan det virkelig bedre betale sig at købe et nyt sæt eller er Vienna blevet budget prismærket på brugtmarkedet ?

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Man får ikke noget for brugt, desværre.... Og så er det stort set ligemeget hvad det er. Se feks den krell 600 der er i køb/salg til 50k!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hmm med den alder og nypris, skulle man da snildt tro at de kunne indbringe 12k eller sådan... :S - De står jo i rimelig høj kurs?!

Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Man får ikke noget for brugt, desværre.... Og så er det stort set ligemeget hvad det er. Se feks den krell 600 der er i køb/salg til 50k!

Nej, man får ikke noget for sit bruge grej. ENIG, men havde nu nok regnet med et realistisk bud på mellem 10 - 12k set ud fra hvad et nyt sæt babies koster. 

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

mortenkongsfelt skrev:
Hmm med den alder og nypris, skulle man da snildt tro at de kunne indbringe 12k eller sådan... :S - De står jo i rimelig høj kurs?!

ENIG

Men gad vide om farven har meget indvirkning på prisen. Rose og piano er måske mere i høj kurs for tiden. Kommer selvfølgelig an på hvad du har af møbler.

perbnil
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Sådan er det når man køber noget alle andre os har købt, der er ikke noget marked for dem mere, det er trods alt en af de dyrere højttalere der er solgt flest af her i landet
Til top Vis perbnil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perbnil

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

Emnet fortæller at det kan være svært at sælge en brugt Vienna til en realistisk pris uden et for stort tab. Nogen årsag til dette ?

1 år gammel Baby Grand - Lys marple - Pefekt stand - Org. emballage. Hvad skal sådan et par babies koste ?. Føler at man bliver skambudt. Indkomne bud på disse perler ligger på 6-8000 kr

Kan det virkelig bedre betale sig at købe et nyt sæt eller er Vienna blevet budget prismærket på brugtmarkedet ?

Nej. 6-8000 er sgu for lidt.

Jeg mener ikke, at Vienna nødvendigvis er blevet budget prismærket. Men folk ved jo at ingen har givet fuld for Viennaerne hos Rene. Og så mener de jo at brugtpriserne skal afspejle de givne priser og ikke listepriserne. Det kan man vel så mene om hvad man vil.

Det fortæller nok lidt om, at hvis man er typen der skifter ind og ud, så er det måske ikke Vienna man skal vælge.

Jeg var så åbenbart skideheldig da jeg i sin tid solgte mine. De blev solgt på to dage, og jeg mistede kun 2000 i forhold til hvad jeg selv havde givet. Hvilket var 5000 under listeprisen.

Hvad prisen for et sæt Baby Grand skal være ved jeg ikke. Men mon ikke 10-11000 er prislejet?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give dig ret i 10-12k må være mere rimeligt end 8k. Jeg så din annonce og overvejede dem som en mulighed. Jeg bor dog i kbh. Hvis jeg havde fået dem for 10k ville jeg være rigtig godt tilfreds med prisen.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Transient skrev:

Jeg mener ikke, at Vienna nødvendigvis er blevet budget prismærket. Men folk ved jo at ingen har givet fuld for Viennaerne hos Rene. Og så mener de jo at brugtpriserne skal afspejle de givne priser og ikke listepriserne. Det kan man vel så mene om hvad man vil.

Det fortæller nok lidt om, at hvis man er typen der skifter ind og ud, så er det måske ikke Vienna man skal vælge.

Jeg var så åbenbart skideheldig da jeg i sin tid solgte mine. De blev solgt på to dage, og jeg mistede kun 2000 i forhold til hvad jeg selv havde givet. Hvilket var 5000 under listeprisen.

Hvad prisen for et sæt Baby Grand skal være ved jeg ikke. Men mon ikke 10-11000 er prislejet?

Hej Brian

Du er meget præcis og nøgtern i din udtalelse og jeg vil give dig fuldstændig ret

Jeg tror at din vurdering afspejler meget klart hvad der sker med et mærke som Vienna på brugtmarkedet. Det er ikke en speaker som du kan sælge med skindet på næsen. Dertil er den blevet for almindelig. Men det retfærdigør stadigvæk ikke prisen hvad de er værd. Du får ikke mange speakere på markedet som performer bedre en Vienna til prisen og heller ikke brugt.

Tag en klasikker som JBL 250 TI. Dem ser du stadigvæk til en høj gensalgsværdi, men er det en bedre speaker end Vienna? Nej

Nakamichi Pa5mk2, ca5, pa 7 er også fødte klassikere. Nej, man må leve med tabet, men 10-11kg lyder fornuftigt for et par babies. Har desuden lige købt Baby Grand i Rose til 12k. Synes egentlig prisen er ok, men kommer selvfølgelig i tvivl  De koster måske ca. det samme ved Jensen for et nyt sæt. hmmm     

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jeg vil give dig ret i 10-12k må være mere rimeligt end 8k. Jeg så din annonce og overvejede dem som en mulighed. Jeg bor dog i kbh. Hvis jeg havde fået dem for 10k ville jeg være rigtig godt tilfreds med prisen.

Det var da en skam

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hmm det er vist kommet til at lyde som om JEG mener at de ikke er mere værd, det var såmæn ikke meningen. Men hvis man kigger på brugt grej herinde og andre steder, så går tingene for en slik, eller os har folk sat det til en pris som er fuldstændig vild og tror de har en guldgruppe. For mig at se er det ofte en af de dele, det er sjældent at der er realistiske priser på brugt grej... enten er den meget for lav eller meget for høj.... efter min mening.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

perbnil skrev:
Sådan er det når man køber noget alle andre os har købt, der er ikke noget marked for dem mere, det er trods alt en af de dyrere højttalere der er solgt flest af her i landet

Ja, der er solgt mange sæt. Hvorfor mon ?

Rene er købmand og har solgt dem til fordelagtige priser med et uhørt stort antal solgte højttalere til følge.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

perbnil skrev:

Ja, der er solgt mange sæt. Hvorfor mon ?

Rene er købmand og har solgt dem til fordelagtige priser med et uhørt stort antal solgte højttalere til følge.

Jeps det er ud fra devisen, hellere tjene lidt hver gang, ofte... end mere sjældnerer. Det kan man sådan set ikke fortænke manden i. Det eneste jeg har imod den slags, og det har intet med rene at gøre, det er, at man aldrig ved hvad en given vare koster alligevel... det synes jeg er sk... irriterende. Så kunne det handlende lige så godt skilte med den pris som han ville have, så man viste hvad den skulle koste. Men ok... det er en helt anden snak.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Jeg tror også du har fat i noget af det rigtige her. Folk herinde ved godt at mange har fået en rigtig god rabat på listeprisen. Sælger sætter så brugtprisen efter listeprisen, fordi vedkommende tror han har fået en "vennepris" og dermed kan holde skinnet på næsen ved gensalg. Den går så bare ikke fordi mange har fået tilbudt de gode priser. Faktisk giver det nogen omfang bagslag, fordi højttalerne for ryg af at være blevet "foræret væk" og så triller skambudene ind, hver gang der er noget brugt Vienna til salg. Skriver sælger fast pris, ja så skifter højttalerne ikke ejer. 

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:
Brian7500 skrev:
Transient skrev:

Hej Brian

Du er meget præcis og nøgtern i din udtalelse og jeg vil give dig fuldstændig ret

Jeg tror at din vurdering afspejler meget klart hvad der sker med et mærke som Vienna på brugtmarkedet. Det er ikke en speaker som du kan sælge med skindet på næsen. Dertil er den blevet for almindelig. Men det retfærdigør stadigvæk ikke prisen hvad de er værd. Du får ikke mange speakere på markedet som performer bedre en Vienna til prisen og heller ikke brugt. Fuldkommen enig

Tag en klasikker som JBL 250 TI. Dem ser du stadigvæk til en høj gensalgsværdi, men er det en bedre speaker end Vienna? Nej

Nakamichi Pa5mk2, ca5, pa 7 er også fødte klassikere. Nej, man må leve med tabet, men 10-11kg lyder fornuftigt for et par babies. Har desuden lige købt Baby Grand i Rose til 12k. Synes egentlig prisen er ok, men kommer selvfølgelig i tvivl  De koster måske ca. det samme ved Jensen for et nyt sæt. hmmm Jeg går jo selv og overvejer et par nye VA. Og nyprisen med rabat har ikke ændret sig nævneværdigt fra mit første par.   

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Brian7500 skrev:

Jeg tror også du har fat i noget af det rigtige her. Folk herinde ved godt at mange har fået en rigtig god rabat på listeprisen. Sælger sætter så brugtprisen efter listeprisen, fordi vedkommende tror han har fået en "vennepris" og dermed kan holde skinnet på næsen ved gensalg. Den går så bare ikke fordi mange har fået tilbudt de gode priser. Faktisk giver det nogen omfang bagslag, fordi højttalerne for ryg af at være blevet "foræret væk" og så triller skambudene ind, hver gang der er noget brugt Vienna til salg. Skriver sælger fast pris, ja så skifter højttalerne ikke ejer. 

Det er nemlig her problematikken ligger. Alle som kender Vienna findes stort set her på forummet og er derfor også bekendt med en listepris som ikke er den tilbudte pris. Derfor er det blevet sværere at sælge en brugt Vienna speaker til en for Dig gunstig pris.

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

mortenkongsfelt skrev:

ENIG

Men gad vide om farven har meget indvirkning på prisen. Rose og piano er måske mere i høj kurs for tiden. Kommer selvfølgelig an på hvad du har af møbler.

Måske, folk vælger piano eller rosewood.

Ud af 109 solgte par er kun de 21 par solgt i andet end piano/rosewood.

Men det hjælper da slet ikke at poste det flere gange om dagen, min bror har lige haft noget andet tilsalg et andet mærke ikke fra mig af og blev total skambudt og har solgt det i sverige.

dk er et ? brugt land, jeg kender mange der ikke gider at sætte noget tilsalg da folk er alt for useriøse.

Også har de længe kun kostet 19000kr, men er blevet sæt op i pris den 1-2 2007.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Sanny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hej

der har maget med den farve dine viena har … hvis de var i piano/rosewood så er jeg sikker du vil kunne få 10.000 -11.000 for dem … Men men men.

tank på en hvid golf GTI super gå bil men med forkerte farve, den er næsten umulig at sælge ...

den køre super godt som den sorte men den siger bare forkert ud... og de koster når du skal sælger den igen......

Til top Vis Sanny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sanny

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

mortenkongsfelt skrev:

ENIG

Som jeg sage til dig - da du ringed og spurte om prisen på mine Vienna .... !

Folk vil have sort pianolak eller rosewood

Ps... det er nok også derfor prisen er højere på pianolak - og det koster også mere at lave !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 08 Marts 2007 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Transient skrev:

mortenkongsfelt skrev:

ENIG

Som jeg sage til dig - da du ringed og spurte om prisen på mine Vienna .... !

Folk vil have sort pianolak eller rosewood

Ps... det er nok også derfor prisen er højere på pianolak - og det koster også mere at lave !

Alt kan sælges bare prisen er rigtig

Der skal bare findes den rigtige køber. For mig er der nu heller ikke noget som haster. Det værste er når man går i panik og lader sig rive med når skambudene vælter ind. At poste sin annonce igen og igen er nok ikke vejen frem har jeg fundet ud af. Det resulterer bare i skambud fordi det lugter af at du ivrig efter at få dem solgt og og så tror folk at du er villig til at sælge til enhver pris.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes