| Forfatter |
|
Danni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum...
Jeg ville bare lige høre om hvad i gør med jeres sub når i ikke bruger jeres anlæg... Min sub er sat til auto , selv og jeg har slukket for anlæget lyser der en diode bag på subben..... Jeg tænkte at det muligvis er bedst at slukke helt for subben mht. strøm & slid på strømforsyninges ??? Kunne godt tænke mig at høre hvad i gør og hvorfor....
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg slukker ikke min fordi jeg kort og godt ikke gider bruge tid på det.
Min er også sat til Auto og selv når en diode lyser bagpå og den er på standby koster det ikke alverden i strøm.
Slid tror jeg ikke du skal tænke så forfærdeligt meget på. 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en strømskinne hvor jeg afbryder alt, når det ikke bruges. Jeg gør det for at spare strøm og for at skåne miljøet.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danni
Min kører altid,mest fordi den bliver brugt ved musik,surround og tv.Tror man kan sætte et forholdsvis stort spørgsmålstegn ved slitage på en strømforsyning,det er ihvertfald ikke et større probs end opvarmning/afkøling af samme.Det koster lidt strøm,men tilgængæld har man altid en effekt forstærker der er fit for fight.
Bare min holdning
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
| Jeg har en strømskinne hvor jeg afbryder alt, når det ikke bruges. Jeg gør det for at spare strøm og for at skåne miljøet. |
|
|

|
| Til top |
|
| |
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danni,
Jeg slukker som regel for subben, men jeg bruger den også kun til film og ikke til musik.
At lysdioden lyser på subben kan du sammenligne med at have en forstærker, CD eller andet der står i "stand by" d.v.s. at du kan tænde dem via fjernbetjæningen.
Den bruger selvfølgeligt trøm når den står på stand by, hvis du vil vide hvormeget kan då låne en strømmåler gratis hos Københavns energi.
Med hensyn til om du vinder noget lydmæssigt ved at have den stående tændt hele tiden, tvivler jeg på det. Da det er jo sikkert en klasse d forstærker som sidder i subben.
Det er rigtig at nogle sværger til at have strøm på deres anlæg konstant, da det jo så altid er "varmet op", men her er det som regel forstærkere af en helt anden prisklasse end dem som typisk sidder i en sub.
Men - prøv at lytte dels når den er varm og når den ikke er og se om du kan høre nogen forskæl.
Mvh. Dan __________________ dmp
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også på automatik....de standbykroner er godt givet ud istedet for at skulle rende frem og tilbage imellem sofa og anlæg  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har min sat på auto, OG på et relæ, så den kun tænder sammen med surround recieveren. Jeg bruger den ikke til musik.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afbryder altid min sub, mest pga. jeg ikke har råd til at den står og kører (det glæder alt elektronik) Jeg bruger max mit anlæg 2-3 gange om dagen i ½-2 timer.
perejvind skrev:
| Jeg har en strømskinne hvor jeg afbryder alt, når det ikke bruges. Jeg gør det for at spare strøm og for at skåne miljøet. |
|
|
At skåne miljøet. Du ved godt at kraftværkerne laver præcis ligeså meget strøm selv om du spare. Dette bliver bare eksporteret til udlandet og solgt, så skåne miljøet... nej!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
At skåne miljøet. Du ved godt at kraftværkerne laver præcis ligeså meget strøm selv om du spare. Dette bliver bare eksporteret til udlandet og solgt, så skåne miljøet... nej!
|
|
|
Hvad så hvis udlandet også slukker deres subwoofer?
De skruer altså op og ned for produktionen, alt efter belastningen. Så det giver god mening at slukke for alt unødigt.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
gichael3257 skrev:
|
|
|
Hvad så hvis udlandet også slukker deres subwoofer?
De skruer altså op og ned for produktionen, alt efter belastningen. Så det giver god mening at slukke for alt unødigt. |
|
|
Det er præcis hvad de ikke gør. Det kræver og koster alt for meget at skrue op og ned hele tiden. Det kan bedre svare sig at sælge det overskydende strøm til udlandet end at producere mindre. Hvis udlandet også slukker for deres sub betyder at strømforbruget vil blive mindre, og derfor vil værkerne skulle producere mindre, men prisen vil stige da de stadig skal lønne og betale det sammen for materialerne, men om igen, så kræve det mere end en sub at ændre det.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Det er præcis hvad de ikke gør. Det kræver og koster alt for meget at skrue op og ned hele tiden. Det kan bedre svare sig at sælge det overskydende strøm til udlandet end at producere mindre.
Hvis udlandet også slukker for deres sub betyder at strømforbruget vil blive mindre, og derfor vil værkerne skulle producere mindre, men prisen vil stige da de stadig skal lønne og betale det sammen for materialerne, men om igen, så kræve det mere end en sub at ændre det.
|
|
|
Det er lidt selvimodsigende det du skriver. D.v.s de skruer rent faktisk ned, når forbruget falder?
De gange jeg har været på rundvisning på kraftværker, har de forklaret at de eks. skruer ned for produktionen on natten, hvor forbruget er lavt. Det gælder nok i hele Europa. Og at den energi som vindmøllerne lavede, ikke kunne medregnes i kapaciteten, idet kraftværket altid skulle være i stand til at producere til hele forbruget, i tilfælde af at det ikke blæser.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det meste af mit udstyr, også subwooferen tilkoblet et ræle sådan at det tændes sammen med receiveren. Hvis ikke så skulle subben og behringeren ha stået med strøm på hele tiden, det bruger strøm, og lysene fra behringeren er tralse at se på __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Jesse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har mit kørende på et relæ, så alt tænder og slukker samtidigt...
Pengene man så sparer kan bruges på musik 
|
| Til top |
|
| |