| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, fik en skør idë om det kunne være sjot at prøve et par ProAc. Men hvad skal man regne med de koster i dagens danmark?
Det skal være en gulvmodel, og ikke oversige 10k brugt. (bare for at have noget at holde sig til) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Jeg ville være meget påpasselig med de ProAc. Jeg har selv lyttet til dem i et set-up jeg var bekendt med: Copland CD + Jolida 45watts rør forst. og jeg må sige at jeg fik betænkeligheder. . .
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ProAc er en højtaler der er meget afslørende med hensyn til det grej der benyttes i afspille kæde.
Har selv hørt ProAc,og vil sige at på det grej der blev spillet på,da var de virkeligt rigtigt gode
og regner selv med at skifte mine højtalere(opgradere) til ProAc.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Hmmm, fik en skør idë om det kunne være sjot at prøve et par ProAc. Men hvad skal man regne med de koster i dagens danmark?
Det skal være en gulvmodel, og ikke oversige 10k brugt. (bare for at have noget at holde sig til)
|
|
|
Du kan jo evt. spørger Jesper Juul, hvad han synes forskellen er på ProAc og Diva. Jeg mener han gik over til Diva'er(!)
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
| ..Jeg ville være meget påpasselig med de ProAc. Jeg har selv lyttet til dem i et set-up jeg var bekendt med: Copland CD + Jolida 45watts rør forst. og jeg må sige at jeg fik betænkeligheder... |
|
|
Hvilke betænkeligheder?, og hvilken model?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, jeg skiftede, efter at have haft mine ProAc i en ca. 3 års tid syntes jeg tiden var til at prøve noget andet, og da der pludselig stod et par Divaer som nye og kun lige over 3 år gamle, ja så var der ikke meget at betænke sig på.
Mht. ProAcer'ne er den højttaler jeg har haft længst og været mest glad, de spiller rigtigt godt, og med et kæmpelydbilled, de er dog som nævnt af andre lidt kræsne mht. hvad der bliver spændt på dem. Det eneste som de ikke rigtigt egner til er heavy rock musik og lign. det er trods alt begrænset hvor meget en enkelt 6½ enhed kan flytte.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Jep, jeg skiftede, efter at have haft mine ProAc i en ca. 3 års tid syntes jeg tiden var til at prøve noget andet, og da der pludselig stod et par Divaer som nye og kun lige over 3 år gamle, ja så var der ikke meget at betænke sig på.
Mht. ProAcer'ne er den højttaler jeg har haft længst og været mest glad, de spiller rigtigt godt, og med et kæmpelydbilled, de er dog som nævnt af andre lidt kræsne mht. hvad der bliver spændt på dem. Det eneste som de ikke rigtigt egner til er heavy rock musik og lign. det er trods alt begrænset hvor meget en enkelt 6½ enhed kan flytte. |
|
|
Hvad synes du så om Diva i forhold til dine gamle ProAc? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
. . Jeg ville være meget påpasselig med de ProAc. Jeg har selv lyttet til dem i et set-up jeg var bekendt med: Copland CD + Jolida 45watts rør forst. og jeg må sige at jeg fik betænkeligheder. . .
|
|
|
Ja det må du liiiige uddybe lidt mere hr.  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal have en ProAc gulvmodel, som har samme bestykning som mine nuværende Divaer (som jeg på ingen måde er træt af  ) hvad er vi så oppe i, hvis vi holder os til Response serien? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jesper Juul skrev:
| Jep, jeg skiftede, efter at have haft mine ProAc i en ca. 3 års tid syntes jeg tiden var til at prøve noget andet, og da der pludselig stod et par Divaer som nye og kun lige over 3 år gamle, ja så var der ikke meget at betænke sig på. Mht. ProAcer'ne er den højttaler jeg har haft længst og været mest glad, de spiller rigtigt godt, og med et kæmpelydbilled, de er dog som nævnt af andre lidt kræsne mht. hvad der bliver spændt på dem. Det eneste som de ikke rigtigt egner til er heavy rock musik og lign. det er trods alt begrænset hvor meget en enkelt 6½ enhed kan flytte. |
|
|
Hvad synes du så om Diva i forhold til dine gamle ProAc? |
|
|
Der er noget mere bund i og de er lidt mere åbne i toppen, men ind imellem savner jeg den der udefinerbare ProAc lyd. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Hvis man skal have en ProAc gulvmodel, som har samme bestykning som mine nuværende Divaer (som jeg på ingen måde er træt af ) hvad er vi så oppe i, hvis vi holder os til Response serien? |
|
|
Så hedder det Repsonse 3, 3.5 eller 3.8. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, ja. Skulle jeg nogensinde prøve noget ProAc, skulle det være en Response model. På den anden side, bliver det jo temeligt dyrt med de store Response med 2 x basser.
Men. Jeg gad nu godt prøve den lille D15 alligevel. Men en D15 står vel til mindst 12k brugt ikk? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke den store forskel mellem en D15 og en Response 1.5, de bruger begge to en enkelt 6½ som basenhed. Basrefleksporten på en Response 1.5 sidder bag på, hvor den på en D15 sidder i bunden. Og jo, jeg vil tro en D15 vil ligge på en ca. 12K.
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Hmmm, ja. Skulle jeg nogensinde prøve noget ProAc, skulle det være en Response model. På den anden side, bliver det jo temeligt dyrt med de store Response med 2 x basser.
Men. Jeg gad nu godt prøve den lille D15 alligevel. Men en D15 står vel til mindst 12k brugt ikk?
|
|
|
jeg har response 3, der efter min menig er klart den bedste af de 3, der nævnes. Sjoenne har just købt response 3 signature til 10 k brugt og så vidt jeg er orienteret er han yderst tilfreds. Jeg havde oprindelig nogle anker imod signature udgaven, men Sjoenne mener ikke jeg har ret i i i hvert fald een af dem.
Men pointen er, at hvis man kan få en 3'er til 10 k, der er i mint condition, ja så kan dali godt pakke sammen...(efter min mening selvfølgelig)
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Det skal være en gulvmodel, og ikke oversige 10k brugt. (bare for at have noget at holde sig til)
|
|
|
Et godt råd herfra; lad det blive ved den skøre idé. Jeg har tidligere haft ProAc R2.5 og har kun ganske kort hørt andre modeller. Mit indtryk af R2.5 er, at den i dicipliner som dynamik og detaljer/opløsning absolut intet har at gøre i selskab med Diva. Desuden er basgengivelsen på R2.5 mildest talt problematisk og ekstremt opstillings-/rumfølsom på det område. De blev iøvrigt solgt for 10k for at bidrage lidt til trådens emne. Blot min erfaring i mit anlæg, med min musik og mine ører. Fortsat god weekend. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Et godt råd herfra; lad det blive ved den skøre idé. Jeg har tidligere haft ProAc R2.5 og har kun ganske kort hørt andre modeller. Mit indtryk af R2.5 er, at den i dicipliner som dynamik og detaljer/opløsning absolut intet har at gøre i selskab med Diva. Desuden er basgengivelsen på R2.5 mildest talt problematisk og ekstremt opstillings-/rumfølsom på det område. De blev iøvrigt solgt for 10k for at bidrage lidt til trådens emne. Blot min erfaring i mit anlæg, med min musik og mine ører. Fortsat god weekend.
|
|
|
Du har Diva nu ikk? Hvis ja. Gik du så fra ProAc og direkte over til Diva? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg skiftede ikke direkte fra ProAc til Diva. Til gengæld havde jeg hele tiden Infinity Kappa 6.2i Series 2 som reference eller sammenligningsgrundlag. Så mine indtryk er relative i forhold til Kappaerne. Der er flere detaljer i min tråd iøvrigt. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
hasselbaink skrev:
|
|
|
Ja det må du liiiige uddybe lidt mere hr.  |
|
|
Fair nok! Modellen var ProAc 15 og som sagt spændt op til rør grej. At nogle påstår at ProAc er egnede til rørforst. kan jeg ikke forstå (om det så også gælder andre modeller end 15'eren vides ikke). Lyden i hele bass regionen var noget ukontrolleret samtidig med at mellemtonen lød lidt, tjaa - slank eller ligefrem spinkel. Det undrede mig, da netop ProAc havde et rygte som rørvenlige. Jeg har senere forhørt mig om disse højttalere og lært at pga. konstruktionen og delefilter er de nærmest et bundløst hul for forstærkeren at fylde strøm i.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken rørforstærker blev der spillet på?
Og var det D15 eller Response 1.5?
|
| Til top |
|
| |