Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2024 | 08:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Faurholdt90
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 24 November 2016 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen,

Jeg er ikke vildt klog på området omkring højtalere/forstærkere, så ville elske hvis jeg kunne få lidt vejledning. Jeg har i tankerne jeg skal ud og investere et sæt rigtigt gode højtalere samt forstærker og dertil hørende ledninger etc. Det jeg havde i tankerne var følgende:

Pris: ca. 20.000 - 25.000 kr samlet.

Mine præferencer:
Jeg hører utroligt blandet musik, men generelt hører jeg musik, i genren - Lukas Graham og lign.Det vigtige for mig er at jeg kan, ved denne investering, få lov at høre den rigtige lyd. Det vil sige, de lave toner, mellem og høje. - Altså få den fulde oplevelse fra musikerens intensioner, hører de små kanter, de små toner, man normalt ikke hører i et sæt højtalere til 2000 kr. Det er dog også vigtigt for mig, at jeg kan skrue højt op og samtidigt fornemme bassen, blive blæst bagover. Jeg hører sjældent med det hænder, musik der er meget bas fokuseret, dette skal højtaleren/forstærkeren også have mulighed for at kunne leverer på tilsvarende niveau.

Input: Mulighed for at sætte den direkte til min PC uden forringelse af nummeret, samt have muligheden for at købe en USB dongle til trådløs streaming af musik.

Plads: Jeg er single og prioritere lydoplevelsen højere end både design, samt størrelse.

Type: Gulvhøjtalere, da jeg her mener man får mest for pengene. med hensyn til lydoplevelsen.

Følgende forslag jeg har kigget på:

Højtalere:

Triangle Quartet Limited Edition

Quad Z-3

Wharfedale Jade 5

Dali OPTICON 6

Dali OPTICON 8

Forstærkere:

Her er jeg meget usikker, så har kun få modeller, og aner ærligt talt ikke hvad forskellen er :)

Marantz HD-AMP1

Audiolab 8300A

Cambridge Audio CXA80

Andre forslag modtages MEGET gerne. Med begrundelse hvorfor det andet valg :) Håber utroligt meget at der er en eller to der måske kan hjælpe mig lidt herinde.

Til top Vis Faurholdt90's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Faurholdt90
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 28 November 2016 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Tja.... Var det mig der havde 20000-25000 at lege med, så ville jeg kigge på Hegel, Yamaha eller Pioneer... Men det skulle gerne kunne spille på Q
Acoustics 3050 S, som jeg ville anskaffe først... Når det skal være gulvhøjttalere... Hørte dem på messen, og jeg er ikke skuffet...
Men ellers er det jo meget brede ønsker du sætter op, og når jeg ikke har dine ører, øjne eller smag, så er det sgu lidt svært at råde...
Men nu har du mine bud, hvad jeg ville kigge efter

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 28 November 2016 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Du må ud og lytte, selv har jeg haft Denon pma 1500 i mere end 10 år og den synes jeg stadig er rigtig god, den nyeste udgave hedder nu 1520AE. Jeg har selv Dali Ikon 6, og de passer virkelig fint til min forstærker. Jeg har hørt Opticon 6 og dem synes jeg godt om, men du må ud og lytte noget mere for det er dig der skal have dem stående i mange år. Så du må finde ud af hvordan dine præferencer er.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 28 November 2016 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til Dynaudio Emit 30 med Onkyo TX 8150 og en iPad til fjernbetjening. Streameren er lidt Retro men kan det hele.

Mvh Peter
Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X
 
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 28 November 2016 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

De Triange du har kig på er et rigtig godt bud. Samtidig er de utroligt letdrevne, så du får mest muligt ud af forstærkeren.

__________________
StrictlyStereo
- Bevensee
Til top Vis Bevensee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bevensee
 
bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 29 November 2016 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

hej
på dba er der en yamaha AS1100 i sølv til 8500 den ville være et godt match til triangle Quartet
vh bsl2
Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2
 
Oeglen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 29 November 2016 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Mine præferencer lyder lidt som dine. Jeg hører også meget blandet musik og elsker fornemmelsen af at være til livekoncert hvor trommer og bas er markant. Samtidig lytter jeg også til klassisk musik og elsker når stemmer træder tydeligt frem fx. Loreena McKinnik. Gode optagelser skal lyde rigtig godt. Jeg har længe haft Dali og deres helt store model Euphonia MS5. Men alle disse basport højttalere lyder ens og porten har tydelig ræssonans og det gør det ikke bedre. Så jeg er gået monitor vejen. ATC SCM 100 aktive. De lyder fantastisk. Prøv at tjekke ATC SMC 50 som er lidt mere i din størrelse.
Til top Vis Oeglen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oeglen
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 29 November 2016 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

De Triangle sprang jeg selv på for en md siden, og i modsætning til meget andet grej jeg har haft, bliver de bedre og bedre jo mere jeg lytter. Jeg lytter til næsten alle genre, bruger spotify og streamer i 24 bit fra mediaplayer/bærbar pc. De er lydmæssigt i high end enden (har været handlet i UK til 2400 pund !) finish er super flot, og de er meget underholdende, ikke lyse men dog fremme i skoene..

De kræver ikke mange watt for at sætte spræl i dem, dog sætter de krav til kvaliteten, da de er afslørende. Dem sættet du så sammen med den Audiolab 8300a, så er du bare kørende for en rimelig pris og en super lækker lyd der kan det hele : ) Cambridge bliver for lys i lyden og Dali imponeret i starten, men jeg finder dem lidt trættende i længden..

Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 29 November 2016 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå på brugt markedet. Der vil du få meget mere for pengene. Har sendt dig en privat besked
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 29 November 2016 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Eksempel til under 25k

hORNS The Mummy v2 brugt til 12k
Auralic Aries Mini streamer ny til 4k
Sugden A21AI brugt til 8,5k evt Mystroen brugt til 5,5k

Det vil klaske alt der er nævnt i denne tråd med mange længder - det er en helt anden klasse. Nyprisen bliver over 60k, men i og
me du køber brugt, så bliver den ikke.

Tests af grejet:
http://hifipig.com/yummy-mummy/
http://www.stereophile.com/integratedamps/sugden_a21ai_serie s_2_integrated_amplifier/#V3ovmqyBjVlOgGOd.97
http://www.audiostream.com/content/auralic-aries-mini#pQLxwy tP5llKBkg7.97

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes