Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 07:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye pæne højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arne Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2015
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 27 Marts 2015 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne modtage råd vedrørende højttalere til 2 rum.

Mit nuværende grej: Naim Uniti + Apple AirPort Express + Project Debut pladespiller + Trichord Dino Phono forstærker + DALI 400. Står i vores alrum (med trægulv). Bemærk mine DALI 400: Jeg har levet med dem i mange år, så jeg er ikke typen der konstant skal opgradere. De er jo på ingen måde i nærheden af high-end, men nu hvor jeg skal til at ændre, så skal det være en rigtig beslutning.

Egentlig stammer hele projektet fra at min søn brændte diskanterne af i mine DALI 400 til en fest. Man kan ikke få erstatningsdiskanter, så derfor behovet for nye højttalere (i alrummet). Jeg fik for nyligt anbefalet Rega R3, og for ud og købte et par brugt, kun for at sælge dem igen 2 dage senere. Mage til skotøjsæskelyd skal man lede længe efter. Nu har jeg købt et andet par DALI 400, blot for at have lyd indtil det rigtige bliver fundet.

Samtidig vil jeg have et anlæg nr. 2 i stuen, hvor vi pt. har Onkyo TX-NR609 Surround Receiver med 2 stk Elac WS1235 væghængte højttalere samt Velodyne subwoofer. Systemet er primært til TV lyd, men det anvendes til musik også (Apple TV). Jeg synes TV lyden mangler centerhøjttaler, og når der spilles musik er lyden mildt sagt ikke imponerende. Vi har selv valgt de væghængte højttalere af æstetiske grunde, så det er egen skyld. Jeg kan slet ikke døje lyden af subwoofer til musik. Hele systemet skal skrottes.

TV får en soundbar, dvs jeg er fri til at tænke stereo på anlægget.

Under alle omstændigheder skal pladespilleren flyttes til stuen, men ellers er der flere forskellige planer:

Plan A:
- Alrum: Magneplaner/elektrostater med ny forstærker. Kun i alrummet er der plads til højttalere af den størrelse, og det endda for tæt på vægge.
- Stue: Naim Uniti (flyttes) med 2 nye konventionelle højttalere (på hver side af TV'et). Højttalere i stue skal være gulv, men ikke for store (WAF)

Plan B:
- Alrum: Naim Unitiqute (eller anden forstærker) med 2 nye konventionelle højttalere
- Stue: Naim Uniti (flyttet) + 2 nye højttalere. Igen: gulvhøjttalere som ikke er for store

Jeg stræber ikke efter dyb bas, men mere behagelig åben og detaljeret lyd. Er blevet foreslået Audio Note E samt Snell til stue, men der kan vel ikke kaldes pæne med nogen målestok. Jeg er også blevet foreslået Martin Logan, som alternativ til Magnepan. Hvor kan man lytte til dem i nærheden af Aalborg? Jeg overvejer Audio Monitor Radius 270 eller Sonus Faber Venere 2.5 til stue. Nogen forslag, evt også til forstærker?
Til top Vis Arne Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne Jakobsen
 
Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 28 Marts 2015 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Revel performa3 f208 /206 kunne være en mulighed

__________________
Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt


Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 28 Marts 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Britiske Kudos eller Neat Acoustics laver nogle dejlige højtalere der passer fint til din Uniti
Kig på X2 / Motive serien, de fylder ikke alverden men skal lidt ud fra væggen
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes