Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 13:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Receiver og højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nccoin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 Juli 2014 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hey Jeg er på udkig efter et par højtaler i et stereo setup, samt en surround receiver. Og så tænkte jeg på om I har nogen idé
til hvad jeg evt. kunne vælge, og hvad ville passe sammen. Jeg har en stue på 25kvm. Mit budget er på under 10000kr Gerne
hvis I kunne lave et lidt billigt setup, og evt. et der er tæt på de 10000kr, så vil det bare være helt perfekt. Håber I vil hjælpe
mig :) PS. Det er med henblik på at et senere tidspunkt at udvide, så det engang bliver et 5.1 setup.
Til top Vis Nccoin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nccoin
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 21 Juli 2014 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Køber du nyt eller brugt? Evt begge dele?

__________________
Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Nccoin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 Juli 2014 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Begge dele :)

Nu har jeg dog kun selv kigget på nyt, og holdt mig lidt til hifi-freaks.

Her kan jeg se at de har Boston M-250 til 3000kr stk.
Men så også på Focal Aria 906 til 3000kr stk.

Også muligvis en Marantz NR1504 til 3000kr.


Skal lige siges at jeg er meget grøn på området :)
Til top Vis Nccoin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nccoin
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 22 Juli 2014 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

hej Nccoin

før du køber Focal bør du give dem et lyt da de har meget wow effekt dvs de spiller ret frem i skoen noget som man med tiden bliver ked af........selv deres dyreste modeller på den dyreste eletronik er ikke mig men giv dem et lyt det er dine øre som bestemmer

Boston kender jeg ikke lyden på så her er ingen hjælp fra min side

du skriver heller ikke hviken musik du spiller det er ret vigtigt med valg af HT

lykke til

PS der findes også andre butikker ud over hifi-freak og hifi klubben som har både services og gode produkter ser du er fra Østjylland prøv at se lidt på
http://www.tapeconnection.dk/
http://www.scala-hifi.dk/index.php
de har normalt også gode brugte løsninger husk højttaler og elektronik ikke skal være ret gammel før det er halv pris eller laver
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
Jeppe.K
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juni 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 22 Juli 2014 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
hej Nccoin

før du køber Focal bør du give dem et lyt da de har meget wow effekt dvs de spiller ret frem i skoen noget som man med tiden bliver ked af........selv
deres dyreste modeller på den dyreste eletronik er ikke mig men giv dem et lyt det er dine øre som bestemmer

Boston kender jeg ikke lyden på så her er ingen hjælp fra min side

du skriver heller ikke hviken musik du spiller det er ret vigtigt med valg af HT

lykke til

PS der findes også andre butikker ud over hifi-freak og hifi klubben som har både services og gode produkter ser du er fra Østjylland prøv at se
lidt på
http://www.tapeconnection.dk/
http://www.scala-hifi.dk/index.php
de har normalt også gode brugte løsninger husk højttaler og elektronik ikke skal være ret gammel før det er halv pris eller laver
                            
Har du overhovedet hørt den nye Aria serie fra focal? Har selv et sæt 936 og de spiller på INGEN måde fremme i skoene. Men læs anmeldelserne af
906 og læs dem blive skamrost ligesom resten af aria serien               
Til top Vis Jeppe.K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppe.K
 
Nccoin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 Juli 2014 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Tak for det gode input.

Jeg er ikke typen der spiller meget musik, men hvis det skulle være, så er det stille rock.
Ellers vil højtalerne blive brugt mest til film "action".

Men igen, jeg er åben for alle ideer, og vil da også lige kigge på de links :)
Til top Vis Nccoin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nccoin
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 22 Juli 2014 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Jeppe.K skrev:
Darwin skrev:
hej Nccoin

før du køber Focal bør du give dem et lyt da de har meget wow effekt dvs de spiller ret frem i skoen noget som man med tiden bliver ked af........selv
deres dyreste modeller på den dyreste eletronik er ikke mig men giv dem et lyt det er dine øre som bestemmer

Boston kender jeg ikke lyden på så her er ingen hjælp fra min side

du skriver heller ikke hviken musik du spiller det er ret vigtigt med valg af HT

lykke til

PS der findes også andre butikker ud over hifi-freak og hifi klubben som har både services og gode produkter ser du er fra Østjylland prøv at se
lidt på
http://www.tapeconnection.dk/
http://www.scala-hifi.dk/index.php
de har normalt også gode brugte løsninger husk højttaler og elektronik ikke skal være ret gammel før det er halv pris eller laver
                                
Har du overhovedet hørt den nye Aria serie fra focal? Har selv et sæt 936 og de spiller på INGEN måde fremme i skoene. Men læs anmeldelserne af
906 og læs dem blive skamrost ligesom resten af aria   serien     &n bsp;    &nbs p;    

Nej desværre ikke, de to sidste jeg har lyttet til er Utopia og Electra 1028 Be2 og det er nok for mig ;-) men vores måde at lytte på er jo ikke ens, er med med i en musik klub her i Århus og vi er ca 20 medlemmer og vi har 20 ideer om hvordan musik skal lyde........så derfor er det vigtigt at man selv kommer ud og lytter og det synes jeg er ret så vigtig så man ikke gør fejlkøb   

Jeg købte tidligere et sæt audiovector S3A da de blev skamrost i alle test......så måtte de jo være gode men efter et års tid blev de skiftet ud med de som jeg spiller på i dag dem har jeg så haft et par år og de bliver jeg kan li dem   og mange kan dem og andre kan ikke da de mener de mangler tryk i bunden men Dipól er i mine øre en musik formidler af format
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes