| Forfatter |
|
mafiltenborg Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor hulen finder jeg sådan ét?
Har lige fået min Arrow 4G headphone-amp hjem, og det går op for mig, at et 1.8 meter computerkabel ikke er - ahem - praktisk til mobilbrug...
Så hvor finder man et godt kabel i denne meget beskedne længde? Jeg forestiller mig at et kabel i størrelsesordenen 5-8 cm vil være praktisk - måske endda kortere...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er heldigvis mange muligheder, alt efter hvor meget du vil betale :D Mange laver et selv, eller for lavet et, men du kan finde dem på ebay hvis det skal være helt billigt og ellers er der ALO cables hvis det gerne må være dyrt :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal siges jeg kan godt hjælpe med at lave et, og jeg bor i vejle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@techtrino: At lave kablet selv har været overvejet. Men jeg vægter grundet anvendelsen (mobilbrug) en vis soliditet og her vil støbte kabler vel være en fordel frem for de hjemmesamlede?
Hmmm...
Prøv lige at overbevise mig;
Hvilke stumper ville du bruge til et hjemmebygget kabel? Sidst jeg rodede med den slags, var resultatet mildest talt ikke egnet til hårdhændet brug. Så særlig stik med ordentligt 'greb' om det indsatte kabel vil have interesse.
Kablet skal forbinde en Sansa Clip/Fuze og førnævnte Arrow 4G.
Sansa(erne) er begge moddet med Rockbox og spiller den fineste musik i FLAC-format :)
ALO cables: Whoa...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja, altså de støbte plastik kabler er mindst ligeså tilbøjelige til at gå istykker. Det er hvertfald hvad jeg selv har erfaret og set og hørt. De støbte kabler er typisk med meget lille kvadrat og derfor skal der ikke meget til før at de kortslutter, der er du bedre stillet hvis du selv laver et fornuftigt kabel.
Hvis du selv skal lave et, er udseendet også vigtigt, forstået på den måde at du kan gå meget simpelt eller meget avanceret. Helt simpelt, så bruger du nogle neutrikstik og noget mogami kabel, det er billigt og du for høj kvalitet hele vejen rundt og det holder hvis du laver det ordenligt. Mere avanceret er eks. at bruge Oiyade stik med noget Jena labs kabel som du selv fletter, det er møj flot men er knap så holdbart.
Problemet er dog at hvis du selv skal købe det hele som smådele er fragten træls, og du kan ikke købe noget af det i dk.
Det er også en god ide at bruge noget strainrelief, eks. noget krympeflex henover stik og kabel, også brug noget loddetin med lidt sølv i så du for en stærkere mekanisk lodning.
|
| Til top |
|
| |
jhl123 Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
newbs
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musikhuset Aage/4sound har Mogamikabel (ved ikke om de har præcis det I tænker på)og fine neutrik stik der kan bruges:
Aage
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 27 Marts 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@techtrino: Jeg bider mærke i neutrikstikkene og mogamikablet. Levering er et helt andet emne. Men du har selvfølgelig alle stumperne på lager? Og sølv i loddetinnet - desværre... Jeg tror ikke på den slags. Uhelbredeligt ingeniør ;)
@ Kjeldsen: Ja, det bli'r vist ikke kortere. Men det bli'r vist upraktisk :)
@Præsten: Godt så! Men orker jeg selv, eller er det ikke en bedre/lettere løsning at outsource sagen til techtrino?
Jeg skal lige fin-tænke (et Niels Hausgaard-udtryk, jeg gang på gang vender tilbage til...) sagen lidt ;)
Bygge selv, eller være en dovenlars og spørge techtrino om han gider... Det skal lige siges at jeg bor 4 kilometer fra en 4sound-butik, hvilket annullerer begrebet 'leveringsomkostninger' i denne sammenhæng :) . . . Har i øvrigt lige prøvet at kombinere Arrow'en med et par simple Koss PortaPro. Selvom de ligner l*rt, så er der altså gang i festen her :) Men Portapro'ernes tilbagelænede/lukkede lydbillede fordrer fuld skrald på toppen. Til gengæld kan man undres over hvordan det kan lade sig gøre at et par 200-kroners ørebøffer fra midtfirserne kan lyde så godt!
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det hele, unaset hvad du vil have af stik om det skal være vinkel eller lige, eller hvor tykt kabel du vil have etc etc :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btw det skal siges at portapro er meget kendte og kendte for levere lyd til alngt over deres pris, jeg startede selv med koss ksc75 som har samme drivere som portapro :)
|
| Til top |
|
| |