| Forfatter |
|
Pimpernal Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2010 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu kigget efter et virkelig godt headset. Jeg har Sennheiser HD555 som er fine, men ønsker lidt bedre. De skal
udelukkende bruges til som et stationært headset, altså bare til hjemmebrug. Ingen transport. Ingen lyddæmpning. Min
musiksmag er meget variende. Hip Hop, Metal, Rock, Jazz, Elektronisk, Klassisk. Så leder efter en overall god lyd.
Jeg har kigget lidt rundt i forummet og er kommet frem til dem her.
Denon AH-D2000 (var virkelig forelsket i D-5000, men man må jo være realistisk)
ATH M50
AKG 240
AKG K701
JVC HA-RX900
Beyerdynamic DT 990
Bose Around Ear
Med venlig hilsen Emil
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad forstærker og hvad kilde har du?
For kravene til det du har listet er meget forskelligt!
|
| Til top |
|
| |
Pimpernal Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kilde? Forstærker?
Jeg ved bare at jeg lytter til musik over det program der hedder Spotify, og jeg bruger computerens jackstick.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så vi taler musik i ret lav opløsning, er spotify ikke kun 128kB/s, men uanset er det nok ikke .flac el.lign da det nok ikke er sådan er streame på mobile enheder osv. Og din kilde samt forstærker er dit indbyggede lydkort. Alt andet lign er det også det dårligste du kan få. Så du skal ikek ud og give meget for høretelfonerne før du har et meget svag led opstrøms i dit setup. Jeg vil sige du skal have fat i en bedre amp/dac, evt kig diverse kinesere ala Aune osv, det rykker fra alt indbygget ;)
Spotify er ikke optimalt, men hvis det er det du bruger, så er det okay, bare vælg bedre opløsning, evt hvis du har din musik "fysisk" på din harddisk, så brug foobar2000 med Wasapi eller Asio4all for at kernelstreame, det er det billigste upgrade du for, da det er gratis ;)
Hvis du ikke vil have en dac/amp compo, så bør du ikke gå over senn595, det er overkill. Hvis du vil have Aune el.lign til ca 1000kr, så kig efter eks. dt880 250ohm brugt, det er super allroundere, ellers er der jo diverse superlux du kan lege med ;)
Kig også inde på hoved-fi.dk
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pimpernal, tjekt din inbox __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster JVC HA-RX900 herhjemme?
Til omkring 300,- er det en super god hovedtelefon!
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ath m50 eren er en meget fin allround ht. Den bør du prøve.
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Okay, så vi taler musik i ret lav opløsning, er spotify ikke kun 128kB/s,
|
|
|
Hvis man har premium account er musik kvaliteten faktisk ikke så dårlig (320 kbit/s Ogg Vorbis q9) Jeg kan desuden varmt anbefale Superlux. Har selv et par DT 990 250Ohm og det må siges at en ekstern forstærker er et krav!
|
| Til top |
|
| |
Pimpernal Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige tusind tak for hjælpen, men techtrino det du snakker er for mig helt sort, men tusind tak alligevel. Jeg er
fuldstændig nybegynder. Jeg ved ikke hvad en ekstern forstærker er.
Hvis man har Spotify Premium, vil musikken være i CD kvalitet, som jeg vil mene er bedre en flac?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ekstern forstærker er det samme som i et anlæg hvor du har en kilde, e.g. en cd afspiller også en forstærker. En normal mp3 afspiller har en indbygget forstærker, typisk af dårlig kvalitet som kan få et boost ved at sætte en ekstra på, prøv at google eks. pico amp, de fåes fra 200kr og op til 5-6000.
Spotify premium, hvis det skal være CD kvalitet taler vi .WAV filer der streames, det nægter jeg at tro at de kan, ellers er det lossless eks. .Flac, men det tror jeg heller ikke. Kan se at de bruger OGG format og at det er 320 kbit/s ved premium, dvs det er okay, men slet ikke .flac, så hvis de kalder det for cd kvalitet lyver de. Men 320 er som regel okay hvis du ikke har de helt store krav, der er mange der godt kan leve med det, men det kommer meget an på det musik man hører, noget musik kræver ikke helt så meget som andet, eks. en dårlig indspilning bliver ikke bedre af et bedre format, og desærre er det meste pop osv idag ret så ringe indspillet/ digitalt forbedret at alt charmen er væk, eks. at man kan høre en dør der smækker i baggrunden etc :D
|
| Til top |
|
| |
Pimpernal Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2012 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efterhånden lang tid siden og jeg har besluttet mig for Denon AH-D2000. Baseret på en del anmeldelser, der alle
sammen har kaldt noget af det bedste til prisen. Men techtrino, nu snakker du om en ekstern forstærker, og jeg synes det lyder
spændende. Jeg er nybegynder, men vil være professionel. Sådan en ekstern forstærker lyder virkelig smart. Kan du forklare
mig hvad den gør og hvordan, kan man koble den til computer, og bagefter bare koble den videre til et anlæg. Det er sådan at
jeg lytter til meget af min musik på vinyler, det ville være fedt, at kunne koble headsettet over anlægget.
Og hvilken ekstern forstærker er virkelig god til prisen. Jeg har ikke det vilde budget, desværre.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså en ekstern høretelefonforstærker slutter du jo til din kilde, som en hvilken anden forstærker  Fra computer til anlæg, er jo via en dac. Men det afhænger af de udgange osv du har på din pc o hvad dit budget er til en dac.
|
| Til top |
|
| |
Pimpernal Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige rodet lidt rund på min fars hylde, over ting der snart skulle smides ud, eller bare væk, og fandt en - Pro-Ject Head
Box SE.
Er den god nok? For så er der jo ingen grund til at investere i en ny. Er det overhovedet sådan en ekstern forstærker, der både
kan kobles til computer og anlæg?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en hovedtelefonforstærker ja, men en meget dårlig en. Ja det er der, der findes forstærkere med indbygget dac
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du overvejer Denon AH-D2000, så kig evt. på amazon.de - der koster sådan et par 200-220 eur har jeg set - det er noget
der minder om 1500-1600 dkk
Jeg overvejer selv at springe på sådan et par.
|
| Til top |
|
| |
Pimpernal Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@techtrino Hvilken ekstern forstærker vil du foreslå. Jeg har et utrolig lavt budget. Du skal bare vide, din hjælp betyder og har
virkelig hjulpet mig meget!
Jeg har modtaget mine Denon. De er utrolig fede! Overall fed lyd, til hvilken genre du vil have.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm til Denon ved jeg ikke, jeg må indrømme Denon har aldrig været mig, så har ikke haft et par indenfor. Men hvad vil du gerne have mere af? En forstærker bør i princippet bare bringe mere af det de allerede har frem, men den kan også tone lyden lidt. Men hvis jeg skal komme med et par af de generelle anbefalinger til lav impedans høretelefoner (de er 25ohm), så kig på eks. Schiit Asgard, den koster ca 250usd, tror også sagtens du kan finde den i eu. Den for generelt gode ord med på vejen og til prisen virker den som et godt køb, jeg har dog ikke hørt den. Der er også diverse rør forstærkere, e.g. earmax kloner som phenix g3, earmax´en var jo en genial grado forstærker så mon ikke den også er god til Denon. Der er også den helt billige route, og det er eks en Fiio e9 eller e11, der kan du hverfald prøve og se om en forstærker giver dig noget. Jeg vil til sidst anbefale at kigge ind på hoved-fi.dk  Mener der er et par andre med d2000 derinde.
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
En billig løsning kunne være en
Fiio e10.
Den tror jeg godt kan trække dine d2000 helt fornuftigt, og så har den indbygget dac, så du
slipper for den dårlige som er indbygget i din computer.
Den kører over usb, så du kan ikke sætte den til dit anlæg. Til gengæld kan du sætte anlægget til dens dac, og dermed bruge computeren som kilde.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
e10 er også helt fin, den glemte jeg helt :D
|
| Til top |
|
| |
Pimpernal Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en Fiio e10 eller Phenix G3? Men kan godt lytte til vinyler over den, det er nemlig noget af det vigtigste noget af det
vigtigste. Er der nogle form for stik man skal bruge for at kunne lytte til vinyler over fiio forstærkeren?
|
| Til top |
|
| |