Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2024 | 22:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser RS170 og RS180 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen der har prøvet disse? Mangler et på trådløse lyttebøffer, til når jeg går rundt og arbejder derhjemme, men vil helst undgå at købe "katten i sækken"

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

konsensus her på siden er vist at trådløst ikke er noget at skrive hjem om..

hvad med en god afspiller og et par anstændige hovedtelefoner ? det vil give langt bedre resultater.


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hey..

Ja en shuffle med et par superlux hd681...lol



__________________
No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
Til top Vis Snøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snøren Besøg Snøren's Websted
 
DjArnieH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Skulle vi ikke tage manden alvorligt. Hvor mange af os ville ikke blive rigtigt glade hvis vores udstyr kunne være trådløst. Min første tanke da jeg så indlægget var: Ups. Han får lammetæsk. Men virkeligheden( min)er at det ville være en befrielse hvis, mit i øjeblikket foretrukne musikindtag, kunne være trådløst. Jeg har selv RS85 som var "top off the pops" inden for trådløst tidligere, desværre er de ikke på noget i sammenligning med et par "faste" hovedtelefoner. Men det kunne jo være at der var sket noget i den retning. Jeg har ikke selv hørt RS180 som skulle være de bedste. Men hvis der er nogen der har så gibv lige en melding til manden og så kan vi andre jo smuglytte ;-) 
Til top Vis DjArnieH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DjArnieH
 
Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jamen du har da ret DjArnieH...

Jeg var skam osse seriøs da jeg shuffle med et sæt bøffer...Det giver en bedre lyd og er ikke besværligt, at have på sig....Der er heller ingen udfald i lyden...Det er jo det største problem trådløse har....

Men jeg har da hørt et par sennheiser rs130 og de spiller da...men konforter er ikke god og de glider af hovedet...så dem vil jeg ikke anbefale..

Og mens jeg skriver kom jeg i tanke om et par Sony MDR-RF885RK. De er små og sidder fast om øret og lyden, ja den kender jeg ikke...Men måske den kan bruges...

Hygge



__________________
No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
Til top Vis Snøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snøren Besøg Snøren's Websted
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

 

He he tænkte nok at trådløs var et fy ord, men jeg har et par ganske fine hørebøffer til når jeg sidder og hører musik, men de er svære at have med i haven eller rende rundt med når man går og arbejder på huset. Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg også at i analog freaks er lidt paranoide omkring trådløse ting, for hvis modtagerdelen samler tingene korrekt uden tab, så er det ikke dårligere end ting med en ledning, det svarer lidt til at sige at wav er bedre end flac, eller en sonon spiller bedre med fast kabel kontra trådløst. Om man kan lide lyden i de tabsfrie trådløse HT er en anden ting, men trådløst kan nu også være ganske godt.

Så det jeg nok mere præcist spørger om er:

1. Er der susen i dem

2. hvordan er plastik kvaliteten, knirker de.

3. Hvordan er de at have på i længere tid

4. Passer det sådan nogenlunde med de 80 meters rækkevidde

 

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Altså de bedste trådløse har jeg hørt flere sige er AKG hearo 999 (mener den model), dog er rs180 jo en nyere model så kan være den er god og evt bedre.
Grunden til at en trådløs høretelefon som regel ikke kan matche nogen med tråd er ikke pga selve signal overførslen som sådan (der sendes jo digitale signaler), selvom den typisk også er ret dårlig, men det faktum at selve DAC delen ligger i "koppen" og som regel ikke er særlig god.

80meter, det finder du kun med en FM baseret sender enhed, også er lyden meget dårlig.

Komfort osv er som regel ikke så god med trådløse da de er tunge pga batteriet i "koppen", så regn ikke med at rs180 er nogen du kan gå rundt med i lang tid.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Du har en god pointe med DAC'en

Her er lidt spec på RS170, de siger 80 m i åben land, og kører via 2,4 Ghz og MSK modulation (hvad det så end er )

På papiret er de ret fede, jeg må nok ud og se dem med fingerene.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke bare sætte en sansa clip på hvilken som helst hovedtelefon med velcro...
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
Kan man ikke bare s�tte en sansa clip p� hvilken som helst hovedtelefon med velcro...


hehe jo, og en killer lille kombo med et par yuin pk2
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Du har en god pointe med DAC'en

Her er lidt spec p� RS170, de siger 80 m i �ben land, og k�rer via 2,4 Ghz og MSK modulation (hvad det s� end er )

P� papiret er de ret fede, jeg m� nok ud og se dem med fingerene.



80m i åbent land, hmm... Så er det også i medvind Normalt den slags høretelefoner er nok nærmere 5-20 meter hvis du eks. skal igennem bare en mur.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Jeg håber da bestemt at trådløse bøffer bliver bedre, det ville være så skønt..

Problemerne er bare mange, men bestemt ikke uløselige, man kan i dag få en DAC i en fin kvalitet som er mindre end en æske tændstikker en Xin forstærker er heller ikke ret stor, så begge kunne nemt proppes ind i et par trådløse bøffer, prisen ville nok blive ækel og ventetiden på Xin ville også besværliggøre ting.....

Lad os håbe en producent vil lave noget seriøst, Beyer er nok mit bedste bud, de har en som er hundedyr, men også skulle være god, er der nogle har der har hørt dem ??

Men sæføllig kan det lade sig gøre..

Jeg har selv haft et par Sony tilbage i sidste årtusind og synes egentligt de spillede OK, men de var meget plaget af dårlig modtagelse, lyden var da næsten OK..

Jeg har også selv haft min Meizu moteret ovenpå et par bøffer, wupti dejlig trådløs lyd (tæt på der var ti cm kabel)..

Det afhænger jo også meget af hvad kvalitet man ønsker og de fleste trådløse jeg har hørt spiller da nogenlude på niveau med en bilradio og det er egentlig ikke så slemt igen..

Så ingen trådløs bashing herfra, tværtimod jeg vil have GODE trådløse på markedet, tænk bare hvor fedt det ville være med en squesebox indbygget i et par bøffer, så man havde hele sin samling på sig med fed lyd.......


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes