Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hva’ me’ KOSS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

For nogle år siden havde jeg et sæt Koss. De var lukkede og billigere end mine andre hovdetelefoner, men egentlig ok i lyden.

Nu står jeg igen og gerne vil have mig et sæt lukkede hovdetelefoner af hensyn til mine omgivelser. Denne gang må de godt lyde godt.

Hvad med?

Til 180$ : http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/p?openform&pc^fs^MV 1

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Dem kender jeg ikke. Jeg har 2 sæt Koss, de åbne A250 og den lukkede lillebror A130 og de er begge fantastiske til deres respektive priser men er også begge 2 udgåede modeller så kan kun findes en gang i mellem på head-fi.

Faktisk er der lige genoplivet en tråd om dem (ikke særligt meget infor) på head-fi

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hvorfor Koss?
Hvad med AKG, Sennheiser, Beyerdynamic m.fl?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Tja. Fordi der kun snakkes om de mærker du nævner.

Som mit liv bugter sig fremad, ser det ud til at jeg snart skal ud og handle nogle nye lukkede. Koss har nogle stykker på programmet. Kender kun de åbne modeller fra de andre mærker.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Akg laver rigtigt mange gode lukkede, som eks. k81dj og beyer laver eks. dt770, senn laver så hd25 og hd25-sp.
Der er mange at tage af, og de fleste koster ik en bondegård + de er lette at få fat på i EU
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Nu fandt jeg så lige en webside http://www.headphone.com hvorpå man kan læse lidt om forskellige hovdetelefoner. Man kan endda lave grafer for det de har målt på dem og det var lidt skræmende læsning.

Jeg havde nok forventet en mere eller mindre ret frekvensgang. Såden inden for +/-2 eller +/-6dB. De er jo alle opgivet til mere en 20Hz til 20KHz, men uden interval.
De fleste billigere højttalere har mere ret frekvensgang (hvertfald fra 100Hz)

Jeg har valgt de her modeller fordi det er de tre jeg overvejer og så 555'eren som jeg selv har en forløber til.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

bdef skrev:

Nu fandt jeg så lige en webside http://www.headphone.com hvorpå man kan læse lidt om forskellige hovdetelefoner. Man kan endda lave grafer for det de har målt på dem og det var lidt skræmende læsning.

Jeg havde nok forventet en mere eller mindre ret frekvensgang. Såden inden for +/-2 eller +/-6dB. De er jo alle opgivet til mere en 20Hz til 20KHz, men uden interval.
De fleste billigere højttalere har mere ret frekvensgang (hvertfald fra 100Hz)

Jeg har valgt de her modeller fordi det er de tre jeg overvejer og så 555'eren som jeg selv har en forløber til.

Når talen falder på hovedtelefoner, så skal frekvens-gangen se ud som dem på billedet, det skyldes at højtalerne sidder så tæt på øret. Diskanten skal falde med 8-10dB plus bassen skal hæves omkring 4-6dB, hvis du hørte en hovedtelefon med en ret frekvens-gang, ville du meget hurtigt tage dem af igen.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Mange tak. Det vil sige at DT770 og mine egne HD565'ere (hvis de mindre om HD555) er tættest på idealet?

Alt det hoppen op og ned i den høje diskant er det så resonanser, som men bør dæmpe?

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

bdef skrev:

Mange tak. Det vil sige at DT770 og mine egne HD565'ere (hvis de mindre om HD555) er tættest på idealet?

Alt det hoppen op og ned i den høje diskant er det så resonanser, som men bør dæmpe?

At sige at dine HD565 er tættest på idealet, kan man ikke sige, da alle mennesker opfattter lyd forskelligt. Jeg har selv AKG K701 som jeg syntes lyder som de bedste hovedtelefoner i verden, andre har den opfattelse at de har for meget diskant og for lidt bas. Andre sværger til Grado eller nogele af de andre mærker, jeg har lyttet til HD650 samt Grado RS1 de lydder bestemt ikke godt i mine ører.

Så det bedste råd er at prøve flere forskelige mærker for at finde netop den hovedtelefon, der matcher dine lyd idealer. Du kunne jo komme til Head-fi mødet i Koldning den 16 februar, der vil der være rig mulighed for at lytte.

De spiks på kurverne burde ikke være der, men de kommer af resonanser og reflektioner.

Mvh

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Så det bedte råd er at prøve flere forskelige mærker for at finde netop den hovedtelefon, der matcher dine lyd idealer. Du kunne jo komme til Head-fi mødet i Koldning den 16 februar, der vil der være rig mulighed for at lytte.

Mvh

Det skal jeg også og der skal lyttes. Både til jeres erfaringer og til jeres 'dimser'.

Med idealet, mente jeg ikke smag, men derimod det matematiske ideal som blev beskrevet tidligere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes