| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa i audiofile stoddere  Jeg har i længere tid været ejer af et par HD 555 og har for nylig erhvervet et sæt DT770 80 ohm. Desværre er DT770'ernes lyd ikke lige min kop the. Den er da ikke direkte dårlig, men jeg kan simpelthen bedre lide sennheiserne. Jeg er kommet frem til at jeg formentlig er til sennheiser, og at jeg helt sikkert foretrækker åbne frem for lukkede høretelefoner. Jeg vil derfor, når jeg mener økonomien er til det, købe et dyrere sæt åbne høretelefoner til at være mit primære sæt. Pga. det har jeg nogle spørgsmål angående de større sennheiser modeller, mere specifikt 595 or 600. 1. Hvordan er deres lyd i forhold til HD 555 ? Er det det samme "bare bedre" ? For det er egentlig det jeg leder efter. 2. Er de født med et 3.5 mm stik? Jeg ved at 555'erne er født med et 6(?) mm stik , så jeg skal bruge en converter for at de passer ind i min forstærker. Jeg går ud fra at dette medfører et vist tab i kvalitet? 3. Hvordan er den fysiske udformning i forhold til 555'erne (hvordan de sidder på hovedet osv.) ? 4. Er der alternativer til sennheiser høretelefoner, der også er åbne og har en forholdsvis analytisk lyd?
|