Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Meget utilfredse med mine Shure E500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Nu er fejlen sket for 2. gang. Jeg har fået dem byttet til et par nye før hen, hvor en af grundene var, at den yderst del af ledningen knækkede helevejen rundt, sådan man kunne se ind til kobberet. Nu er det sket igen nogle steder og især lige for enden af, hvor de slutter af ved selve øreproppen, hvis I kan følge mig. Jeg går tit med dem nede i terminalen ved Arla, hvor jeg går i en 4-5 grader hele natten og så bliver ledningen lidt stiv, og jeg kunne jeg forestille mig, at den beskyttelsen kan give sig eller knække, når jeg kommer til at bøje ledningen. Kender nogle med de medfølgende ipods ørepropper og deres ledning er blød og fleksibel heletiden. Fatter ikke hvorfor Shure ikke har gjort noget mere ud af det i den prisleje de ligger i!

Men garentien dækker og jeg ved, at det vil ske igen, så spørgsmålet er om jeg kan kræve mine penge tilbage, når produktet ikke løber op til mine forventninger og især, når jeg har givet 4200 kroner for dem? For så vil jeg hellere kigge efter ultimativ ears ue 10 eller 11 modellen, hvor man har mulighed for at skifte kablet ud selv og købe et nyt, sådan man ikke skal sende det hele ind.

Kender I ellers nogle metoder for at styrke kablet? Mener at have hørt, at man kan vikle det ind med et eller andet, og så smelte det sammen med det medfølgende kabel på en eller anden måde? For jeg ville være ked af at skulle skaffe mig af med dem, da jeg er fuldt ud tilfreds med lydkvaliteten.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Det er et kendt problem at Shures ledninger er noget l**t, for at sige det pænt...
Jeg tror at den eneste måde problemet kan løses på er ved at give dem et andet kabel...

hvis du har mulighed for at få dine penge tilbage ville jeg vælge det, men jeg er heller ikke særligt tilfreds med lyden fra e-500 jeg foretrækker
mine q-JAYS som koster omkring 1200.- kr

ue 10 og 11 er jo formstøbte IEMs og koster spidsen af en jetjager og bliver de taget i tolden så skal du også betale told og afgift oveni, så det
kan blive en meget dyr fornøjelse...

Formstøbte propper er meget mere behagelige end man kan forestiller sig, jeg har nogle til mine q-JAYS og det er en fornøjelse at bruge dem...

hvis du ønsker formstøbte er der flere andre firmaer som laver dem f.eks Liwewire, Starky (i Norge) og der er kommet en ny aktør på markedet
der hedder freq........
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 05:13 | IP-adresse registreret  

Har du nogen gode fif til, hvordan man kan give det et andet kabel?

Ultimate ears kan forresten købes her via en dansk side, så der ikke bliver lagt told og skat oveni.

http://www.in-ears.dk/in-ears_til_musikere/ultimate_ears_cus tom/

Hvad mener du med at de er formstøbte IEMs?

Men ja, det er sidste gang, jeg handler med Shure, hvis de ikke får gjort noget ved de ledninger eller bare sådan man selv kan skifte dem ud.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg aner ikke hvor du kan få sat et nyt kabel på, desværre, jeg har selv spurgt mig lidt frem på head-fi og jeg har ikke haft heldet med mig endnu..
Det kan jo være at der er nogle dygtige gør det selvere her på siden der kunne hjælpe dig...

Formstøbte betyder at de er lavet så de passer præcis til dine ører, man får lavet et aftryk og ud fra det aftryk bliver dine IEMs lavet, det gør så
også at de ikke kan sælges videre hvis man ikke kan lide dem..

Mine Shures har så heldigvis ikke vist nogen tegn på at ledningen bliver ødelagt, men det kommer sikkert......

Jeg synes priserne på ue10 og ue11 er helt vilde 8000 og 9000 kroner er da lidt dyrt selv for en Arlamand (jeg er mejerist)...

Jeg skriver selv med freq lige i øjeblikket og tror jeg vil prøve deres propper de koster omkring 200 $....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg også freelance grafisk designer og illustrator, så det er ikke kun Arla, jeg får penge fra ;) Men lige fortiden er jeg tvivl om, hvad jeg skal gøre eller vælge, men vil nok undersøge sagen om der er nogen, der kan lave en ny forbedring ledning, men så skal Shure apperater jo skilles af og det er jeg ikke så vild med. Sender det nok tilbage og hvis jeg ikke kan få pengene tilbage, så sælger jeg bare det nye sæt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes