| Forfatter |
|
devito Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all
Jeg er på udkig efter et sæt nye hovedtelefoner... De skal kunne bruges både på farten og hjemme. Jeg har pt et sæt hd-25 men kan ikke bruge dem mere end 20min før jeg får ondt i ørene fordi de klemmer. Jeg har kigget på et sæt hd-600,hd-595, AKG K701 og Beyerdynamic DT-880.
De skal bruges med en ipod classic eller mit xfi-lydkort.. Hvilket sæt tror i ville fungere bedst ? Er der eventuelt noge at opnå vil at købe en portable head amp til omking 1500 ??
Håber i kan vejlede mig lidt...
best regarts
Daniel
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg har selv et par HD595 som jeg har været rigtig glad for. Rigtig meget lyd for pengene (~950kr i Tyskland). De er utrolig komfortable at have på. Jeg bruger dem når jeg cykler hvis det er koldt. De er dejlig varme  Når jeg bruger dem herhjemme synes jeg de kan være lidt mørke i lyden, men stadig meget detaljerede. Når de sidder i min ipod nano spiller de super - Absolut ikke overkill, eller for svære at trække (jeg har 50ohm udgaven). Hvis du skal bruge dem til offentlig transport er de måske ikke sagen, idet det er en åben konstruktion, og de kan spille ret højt (også udad).
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD600, AKG701 og dt 880, er alle tre ikke nemme at trække med en Ipod, eller andre transportable afspillere for den sags skyld..
Så en forstærker ville være en rigtig god ide....
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello  Jeg kan varmt anbefale en in-ear-monitor med det lidt kryptiske navn Etymotic Research ER4 P. Udover Ety'en har jeg både K701 og et par Goldring DR150 (som i øvrigt var de første bedre hovedtelefoner jeg købte  ). De åbne hovedtelefoner K701 og DR150 synes jeg ikke rigtigt, at jeg kan anbefale til brug udendørs. Dels kommer der for meget støj ind og dels skal man skrue forbløffende højt op for at høre ordentligt! Særligt det sidste er jeg lidt betænkelig ved og jeg kan ikke forestille mig, at det kan være meget anderledes med andre åbne hovedtelefoner. Tilbage til Ety'erne, så får de faktisk næsten ligeså meget lyttetid som K701'erne! De er meget neutrale, har et virkelig supergodt stereoperspektiv, er meget letdrevne og selvfølgelig über-detaljerede! Den eneste ulempe ved dem er, at bassen kan virke en tand akademisk. Bassen er utrolig tør og detaljeret, men mangler altså lige den sidste fylde og krop. De er selvfølgelige in-ear's, så man skal kunne holde ud at gå med sådan nogle. De kommer med flere udskiftelige propper og personligt foretrækker jeg skumpropperne frem for gummi-ditto'erne. Held og lykke! Husk at komme med en tilbagemelding, når du har fundet det rigtige par
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
devito Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget gør det for lyden med en forstærker ?? altså kvalitetsmæssigt ? Hvilken en forstærker kunne i foreslå `?
Og hvilket sæt af de 4 får man mest for pengene ??
|
| Til top |
|
| |
devito Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke rigtig in-ear hovedtelefoner...
Det gør ikke noget at de larmer da jeg primært skal bruges hjemme.... Kan være at jeg bare forsætter med bruge mine hd-25 på farten..
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et sæt hd650 + Headamp AE-2 og det fungerer godt. Det vigtigste er dog hovedtelefonen. Hvilken lyd vil du gerne have? der er jo stor forskel på dem. Overvej også lukket kontra åben konstruktion. Sad jeg i en bus, så ville jeg ikke have en åben type.
|
| Til top |
|
| |
devito Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jeg købe et sæt AKG K701 og smide dem til min ipod uden forstærker ?
Jeg vil gerne have en "live" lyd... De skal være åbne da jeg er kommet frem til at jeg bruger mine hd 25 -1 i bussen stadigvæk.... Da AKG er lige en smule dyrer end feks hd 595 kan det så bedre betale sig at købe 595 og så en forstærker eller hva ?
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil være synd at købe K701 uden en forstærker, du vil slet ikke få de fulde potentiale ud af dem. Måske du også skulle kigge på K240s hvis du godt kan lide AKG - de er noget billigere.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe kilden er en ipod så diskuterer I reelt unødvendige petitesser - det bliver aldrig bedre end kildematerialet. Alle af de omtalte headsets er gode - vælg dem de er rarest at have på hvis det er til din ipod.
|
| Til top |
|
| |
devito Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... altså mine kilder er min computer med x-fi platimium lydkort og min ipod... har kigget på http://www.ibasso.com/ShowProduct.aspx?ID=31 som portable amp.. Så en combo med k701 og en amp ville være overkill på en ipod, dog med looseless musik ?? Hvilken afspiller skal man så vælge hvis man vil have bedre kvalitet ?
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Så længe kilden er en ipod så diskuterer I reelt unødvendige petitesser - det bliver aldrig bedre end kildematerialet. Alle af de omtalte headsets er gode - vælg dem de er rarest at have på hvis det er til din ipod. |
|
|
Det er rigtigt at det ikke bliver bedre end kildematerialet, men jeg er nu ikke enig i at der diskuteres unødvendige petitesser. Man kan jo godt give hovedtelefonerne de bedste betingelser, selvom materialet måske ikke står mål med dem.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
devito skrev:
okay... altså mine kilder er min computer med x-fi platimium lydkort og min ipod... har kigget på http://www.ibasso.com/ShowProduct.aspx?ID=31 som portable amp.. Så en combo med k701 og en amp ville være overkill på en ipod, dog med looseless musik ?? Hvilken afspiller skal man så vælge hvis man vil have bedre kvalitet ? |
|
|
Lossless - fint! Glem afspilleren - tænk i DAC's.
|
| Til top |
|
| |
devito Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAC ? Ibasso T2 er det en dac ?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Ipod levere et udemærket signal, dens forstærker er ikke noget at skrive hjem om, men selve signalet er da OK..
Jeg tror ikke Ibasso T2 har bøffer til at trække AKG 701, den kan lige trække mine DT880 og efter hvad jeg har læst er 701eren meget grådig i sit forstærker brug.
HD595 var længe på min overvejelses liste og jeg har lyttet til den i timevis nede i forskellige butikker, de spiller godt ikke noget der, men jeg synes at Sennheiser's lyd sådan generelt er kedelig, men det er jo smag og behag....
Personligt synes jeg ikke det er en dårlig idé, med et par gode lyttebøffer til en Ipod og efter min mening er en ipod--lineout--forstærker med lossless, fuldt ud på højde med en cd afspiller i samme prisklasse..
|
| Til top |
|
| |