| Forfatter |
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter et par høretelefoner til hjemme brug, da jeg ikke altid vil forstyre dem jeg bor sammen med om natten. De skal i første omgang sluttes til mit NAD anlæg. Der bliver mest spillet en masse klassisk orkester musik, black metal og industrial og gammelmands rock. Så skal de vel også bruges ved computeren om aftenen.
Prislejet skal være omkring 1500,-
Jeg har set på følgende:
Sennheiser HD 600 (pris ca. 1600)
Grado SR 80 (ca. 1100) eller evt. SR 125 (ca. 1700)
Beyerdynamic DT 990 pro (ca. 1500)
Jeg har desværre ikke mulighed for at høre dem før køb da jeg ikke kender forretninger i Sønderborg der har dem.
Er der forslag eller meninger (jeg køber gerne brugt)
/Jacob
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hej Du lyder som en der skal ha et par enten sr225 eller ms1  Grunden hertil, er at de er lette at trække, og passer ret godt med de genre du har listet (ja de spænder vidt, men det går). Som du også kan finde i andre tråde herinde, så er specielt sr225 og ms1 rigtigt gode til rock m.m., og de kan begge findes til en god pris brugt. Hvor i sønderjylland bor du? Jeg kunne muligvis hjælpe, med en audition på et par ms1. Hvis du ikke har noget imod at købe brugt, bør du kigge inde på head-fi.com, der går jævnligt både sr225 og ms1 til imellem 80-160usd alt efter alder m.m. Jeg vil mene du bør finde et par ms1 til ca 100, eller hvis du vil gi lidt mere et par sr225 til ca 140usd. Du kan også være heldig at finde grado herinde, jeg solgte mine sr225 inkl sennheiser puder og adapter til 900kr, så prislejet er deromkring.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he btw kom i tanke om (kommer selv fra Rødekro) at Mediamark, ved Citi har hd600 og måske også dt990. Men jeg ville stadig tage grado
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hvor i sønderjylland bor du? Jeg kunne muligvis hjælpe, med en audition på et par ms1.
|
|
|
Sønderborg... Rødekro det var nu lige el længere tur, ja jeg er lidt magelige anlagt. Det er dog ret sikkert at jeg skal en tur til Tyskland så det kunne være at jeg skulle tage forbi Mediamarkt (der tager jeg næsten altid forbi alligevel for at købe cd'er) Ved en hurtig søgning kunne jeg finde at ms-1 på linie med sr 125 eller ? tak for linket til de der SR 225 men som han skriver "I will ship to CONUS only and the CONUS is the only place I will ship" der bor jeg desværre ikke.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe nej self ikke, men det var ment som et eksempel, kig derind et par gange om dagen, de popper op ret tit, typsik 3-6 om ugen vil jeg mene.  Mht ms1=sr125... så naa ik helt, de lyder faktisk ret forkskelligt, lydmæssigt ligger ms1 tæt op ad sr225, bare med lidt mindre af det hele
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, head-fi er en dyr hobby at gå i lag med...
Jeg har selv et sæt HD600 koblet på en hjemmebyg M^3 hovedtelefonforstærker (www.amb.org ) tikl et modificeret Creative X-FI Fatal1ty lydkort og uanset hvilket sæt du køber vil jeg anbefale dig at investere i en dedikeret hovedtelefonforstærker når pengene er til det (min egen har stået mig i omkring 3.000 DKK). Ikke alle kan lide den meget neutrale lyd fra HD600, men jeg elsker den...
Du skriver om dem du bor sammen med, hvis de skal sove i samme rum som dig bør du lede efter nogle lukkede hovedtelefoner. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sover ikke i samme rum som jeg hører musik. Jeg skal kunne side i stuen og høre musik samtidig med at der soves på værelserne. Det betyder at jeg ikke kan have tændt for højtalerne særligt højt uden at det generer dem så derfor et par hørebøffer.
Jeg kan nævne, at jeg mine højtalere er et par B&W 705 som jeg er meget godt tilfreds med (der mangler dog lidt dybe toner). Det betyder ikke at høretelefonerne skal have den samme lyd men det skal nok heller ikke ligge for langt fra.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kig forbi Kliplev, jeg har Beyer dt880 og Grado RS-2, du kan lytte på...
Men ellers så tag ind i Mediamarkt eller Saturn i Flensborg, når du engang kommer til pølseland, begge steder har en del man kan lytte til, jeg synes at Saturn har det bedste udvalg..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ikke helt forstå prisen når de som nye koster 99$.. er det udelukkende fordi han bor i Europa?.. (svejts er ikke med i EU btw. :D)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er fordi at man let falder under for moms når man importerer + den lange leveringstid fra allesandro + de pads der følger med og taske. Nej ok, sweizzzz (kan ik stave til det) er ik en del af EU
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrede mig også over prisen man kan bestille dem nye fra Allesandro for 100$. Og Schwiez (eller svejts) er som skrevet ikke i EU så jeg skal nok betale told alligevel. De ekstra ting ved jeg slet ikke om jeg skal bruge til noget.
Men mange tak for hjælpen techtrino
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Padsne skal du ha, de er virkeligt pengende værd, og casen er rent guld, jeg kunne aldrig finde en der passede i sin tid :-)
Men jeg vil mene sandsyneligheden for at den bliver taget i tolden når den er fra schweiz er ganske ringe, bare lad værdien være 20 usd :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om jeg får brug for ekstra pads ved jeg ikke det vil vise sig. Casen kan jeg virkelig ikke se hvad jeg skal bruge til.
Du har nok ret i at sandsynligheden for at få dem taget i tolden ikke er stor. Det er det nu heller ikke fra USA.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle der være et par SR 225 på vej til mig. Tak for hjælpen.
Jeg skal nok melde tilbage med en review af dem når jeg har dem.
Hvad med forlænger kabel, hvor køber jeg sådan et?
|
| Til top |
|
| |