| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg er stødt på et mærkeligt problem...
Jeg har en gang imellem brug for at kunne tilslutte nogle (Aiaiai) hovedtelefoner til apparater med 'gammeldags" stort jackstik (6,3mm). Så jeg har anskaffet en adapter "6.3mm stereo jack han / 3.5mm minijack hun". Jeg ville prøve at lytte lidt til min DAT-båndoptager (Sony PCM 7040) og dét lød meget underligt..!
Når jeg placerer minijack’en som den skal (helt
ind) i adapteren, er vokalen nærmest 'udfaset' (i
begge sider på hovedtelefonerne).
Signalet overstyrer voldsomt, når der skrues en smule op. Hvis jeg forsigtigt
trækker minijack’en næsten helt ud af adapteren spiller det hele fint. Men
så sidder minijackstikket meget løst i adapteren, og falder næsten ud af sig
selv! ;-)
Jeg har efterfølgene testet selve
minijacken, på mine hovedtefoner, på div. apparater der har minijack-udgang
(iPad, iPhone etc.) og så er der ingen problemer.
Efterfølgende har jeg skaffet en adapter magen til - og problemet er nøjagtig det samme! Kan det være minijacken, der ikke overholder en vis teknisk standard, men som dog alligevel kan fungere på en iPad? Det kan jo ikke passe at man stå og nørkle med at placere en minijack i en adapter, så den sidder halvt ude af adapteren..? ER adapterne begge defekte?
Har I nogen idéer til hvad der er det EGENTLIGE problem hér? Har andre prøvet noget lignende?
Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør købe en anden fabrikant og ikke den samme, sådan som jeg forstår du har valgt. Dem du har, er dårligt samlet/loddet. Jeg har en du gerne må få, som jeg kan sende til dig. Den virker fint. Det er et stort Jack stik, som man putter et lille ind i. Det er sådan et du skal bruge, ikke?.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder til at der bare ikke et ordenlig forbindelse på stel (ringen inderst på stikket), jeg har aldrig hørt om noget lign, så prøv at køb et andet mærke
de koster jo ikke mage kroner fra e.g. fasttech osv
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2014 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Lyder til at der bare ikke et ordenlig forbindelse på stel (ringen inderst på stikket), jeg har aldrig hørt om noget lign, så prøv at køb et andet mærke
de koster jo ikke mage kroner fra e.g. fasttech osv |
|
|
Ja, det er et 'sjovt' problem! Jeg havde ikke troet, at der kunne opstå problemer med en så simpel ting som den nævnte adapter.  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2014 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
......din postkasse er fuld.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2014 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
......din postkasse er fuld.  |
|
|
Mail eller PM? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2014 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
allanowich skrev:
......din postkasse er fuld.  |
|
|
Mail eller PM?
Mvh. Niels
|
|
|
[NOTE]... OK...det var PB-indbakken der var fuld. Man kan kun have 25 beskeder... WTF! MVH. Niels
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2014 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep hifi4all er stadig som den var for næsten 10 år siden :D også derfor at billeder ikke må fylde mere end vidst 32kb
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
......techtrino......det er 100kb, tidligere var det 35kb.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhhh, ja så er det bare mig der er bagud :D
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2014 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Du bør købe en anden fabrikant og ikke den samme, sådan som jeg forstår du har valgt. Dem du har, er dårligt samlet/loddet. Jeg har en du gerne må få, som jeg kan sende til dig. Den virker fint. Det er et stort Jack stik, som man putter et lille ind i. Det er sådan et du skal bruge, ikke?.  |
|
|
For interesserede kan jeg oplyse, at jeg fik løst problemet med mine to minijack/jack-adaptere. De var begge defekte! Heldigvis var der en flink forumbruger (det er dig, Allanowich!) som simpelthen sendte mig ét styk ikke-defekt adapter pr. post... Takker! :-) Så man kan altså åbenbart ikke regne med at den slags småtingstilbehør overhovedet virker, når man får det. Jeg har orienteret sælger/firma der leverede de to ubrugelige adaptere. MVH. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
allanowich skrev:
Du bør købe en anden fabrikant og ikke den samme, sådan som jeg forstår du har valgt. Dem du har, er dårligt samlet/loddet. Jeg har en du gerne må få, som jeg kan sende til dig. Den virker fint. Det er et stort Jack stik, som man putter et lille ind i. Det er sådan et du skal bruge, ikke?.  |
|
|
For interesserede kan jeg oplyse, at jeg fik løst problemet med mine to minijack/jack-adaptere. De var begge defekte! Heldigvis var der en flink forumbruger (det er dig, Allanowich!) som simpelthen sendte mig ét styk ikke-defekt adapter pr. post... Takker! :-)
Så man kan altså åbenbart ikke regne med at den slags småtingstilbehør overhovedet virker, når man får det. Jeg har orienteret sælger/firma der leverede de to ubrugelige adaptere.
MVH. Niels L.
|
|
|
Selv tak.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |