Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 11:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Luxman 5M21 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa Jeg må så med blødende hjerte sælge mit forstærkersæt bestående af: forforst:5C50 slutforst: 5M21 og peak level indicator 5E24 Jeg har org. manualer, og det hele er passet og plejet i hele levetiden på SK Sound værksted (det eksisterer endnu). Jeg tænkte mig en pris på 6000 dkr men tænkte jo os på at sætte det til salg på Audiogon til en noget højere pris. Men please hvad siger I til mine tanker omkring dette.

Mvh. Niels

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4602
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve Køb, Salg & Bytte her på siden!

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

3 - 4.000,- kr. vil være en yderst rimelig pris, men er der én som bare må eje dette sæt, kan du sikkert få en højere pris.

Nyprisen dengang var 9.995,- uden 5e24, som vel kun er til pynt, uden praktisk funktion, med mindre man synes det er fornøjeligt at se nogle lysdioder løbe frem og tilbage.

Flot er det, men det er trods alt over 30 år gammelt og forstærker teknologien har jo ikke stået stille i alle de år.

Du kan jo købe nyt i dag til 3 - 4.000,- kr., som spiller væsentligt bedre, men selvfølgelig ikke har samme "udstråling" osv. osv..

Altså: Libhaveri.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hej Beta må korrekte dig ang. prisen, har nemlig stadig priskataloget fra dengang det blev købi t 78.  forforst: 5C50: 5C50 7990 dkr --- stlutforst: 5M21 12790 dkr og peaklevel indikator 5E24: 3760 dkr.

 

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Du har ret i at det var vejledende priser da sættet blev introduceret, men det blev ret hurtigt solgt for 9.995,- hos kT-Radio m.fl..

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det har du ganske sikkert ret i, ville bare blære mig med at Jeg havde den fine gamle brochure
Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 13 Oktober 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Beta i at et sted mellem 3000 og 4000 er den rigtige pris her i landet. Jeg har ejet adskillige af disse sæt, og det er i det prisleje de plejer at ligge, såfremt det vel at mærke er i rigtig pæn stand.

Som Beta også skriver er peak level metret meget lidt nyttigt. Det kan iøvrigt mig bekendt kun bruges på den integrerede 5L15 (Som har metre på fronten ligesom 5M21) og på 5M21. Derudover findes der en billigere variant af 5M21 som hedder 5M20. 5M20 er fuldstændig ligesom 5M21, bortset fra at metrene på fronten er sparet væk. Her ville 5E24 måske kunne være til en smule gavn, men 5M20 er mig bekendt aldrig blevet solgt i Danmark, og den ses også yderst sjældent i udlandet. De 5E24 jeg har haft er altid endt med at stå under sengen.

Jeg er dog ikke enig i at du med lethed kan finde noget bedre i dag til under 4000. Dit sæt er faktisk rimeligt vellydende, bortset fra riaa indgangen, som ganke enkelt er søvndyssende.

Glem ALT om Audiogon (Eller ebay). Vægten på effekttrinet er lige netop så høj, at det ikke kan sendes med posten. Det skal derfor sendes med shippingfirma, og det er til nogle HELT andre prisen end postens (Som ellers ikke just er lave). Jeg kom engang til at sælge et sæt til en Franskmand. Jeg havde lovet køber en fast pris på shipping (Den var ikke lav), og jeg endte med at tabe ganske mange penge på den handel. På ebay kan sættet jævnligt findes for langt under 6000, så med en sindsyg pris på shipping fra Danmark, kan du godt glemme alt om at få en ordentlig pris for det i udlandet.

Mit bedste bud ville være ebay for 5C50 (Ca 2000) og 5E24 (Ca 800), og så ksb/dba for 5M21, hvor den burde kunne indbringe omkring 2500. Disse priser er kun såfremt det er rigtig pænt. Eftersom en stor del af sættes attraktion er dets lækkerhed, vil enhver ridse som ikke er minimal trække voldsomt ned.

Iøvrigt skal det lige nævnes at der herhjemme sidste år blev solgt et sæt til under 2000 (1600 hvis jeg ikke husker galt), og det var til salg i adskillige dage før det rykkede, på trods af den ualmindeligt lave pris. Det så pænt ud på billederne, men det stod så vidt jeg husker i een eller anden Jydsk småby, hvilket gjorde at det ikke var realistisk for mig (Og andre som bruger offentlig transport) at hente det.

Jeg synes kort og godt at du skal beholde sættet. Du får sandsynligvis aldrig igen noget som er lavet lige så lækkert, og du bliver ikke rig af at sælge det.

Alt det ovenstående er under forudsætning af at du ikke har mc transformator til mc indgangen, eftersom du ikke har nævnt den. Den er et eftertragtet stykke ekstratilbehør, og vil sandsynligvis hæve prisen omkring 1000 Kr. såfremt du har den.

Mvh. Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 13 Oktober 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej Lars -- Tak for dit meget fyldestgørende svar. Du har jo nok ret ang. prisen, men Jeg må dog sige at selvom der blev solgt et sæt for 1600 (det var en her på siden der købte det)så er det jo en total misvisende pris. Mit sæt har været passet og plejet hele tiden og er meget flot, og da Jeg for en uge siden solgte mine JBL 4333 (med lynets hast her på siden) og da Jeg er førtidspensionist får Jeg aldrig råd til at købe nogen højtalere der kan leve op til dette forstærkersæt igen, så mener Jeg ik der er nogen grund til at beholde det.
Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes