Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 23:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Stello DA100 Sign. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 April 2013 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej guys

Jeg har købt mig sådan en (brugt) for nylig. Som der står i alle reviews, så bliver den meget varm, og jeg har indtil videre ladet
den stå tændt fordi jeg gjorde det med min gamle DacMagic.

Er der nogle herinde med erfaringer om, det skader DAC'en, hvis man lader den stå permanent? Den kører jo Kl. A i
udgangstrinnet, så jeg tænker om det måske slider unødigt meget på komponenterne.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 April 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tror nu det er bedst og mest logisk at slukke den eftersom den bruger en del energi mht. varme udsendelsen, nu da du har haft
en Dacmagic hvordan vil du så beskrive forskellene på lyden ?

Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2013 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har den samme dac, og ja den bliver varm.

Jeg har dog læst at det er værre for kondensatorne, osv... at dee bliver skiftevis opvarmet og afkølet end at stå konstant
varme. Desværre vil elregningen det lidt anderledes..
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2013 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Umiddelbart ville jeg helst lade den stå tændt (og har altid tidligere praktiseret det), og jeg har altid selv haft
opfattelsen at tingene holder længere når de står tændt pga. netop opvarmning/afkøling. Dog har jeg ikke haft kl. A produkter.

Lydmæssigt var det lidt på prøve at jeg købte den. Men det stod hurtigt klart for mig at det er en anden klasse vi er oppe i ift.
DacMagic. Opløsningen er meget bedre, og der er mere dybde, mere perspektiv, og så synes jeg at den er mere fyldig/varm i
klangen, hvilket jeg savnede lidt, så den passer perfekt ind her, umiddelbart.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 April 2013 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper.

Min står tændt på 3 år og har aldrig slukket for den, med mindre der skulle leges med forskellige indgange eller flyttes lidt rundt på den. Men den skal have luft omkring sig. Der er nu meget forskel på Dac Magic og Stello i mit setup. Meget mere af det hele på Stello'en. Der er flere niveauer til forskel efter min mening.

Mvh. Dennis

Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2013 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Helt enig.

Jeg skiftedemin dacMagic ud med stelloen da jeg også søgte efter noget der var lidt mere varmt og "roligt" og det syntes jeg
fandt det i stelloen.

Hvad er jeres erfaringer med upsamplingen? og forbindelse?
Jeg har min sat til USB (stationær pc) og det er langt bedre end jeg har haft med optisk/coaxial (men de kilder var også
tvivlsomme)
- no upsampling: er meget præcist, måske klinisk? no-nonsense måske?! Jeg syntes ikke lyden flyder helt så godt...
- 24/96: en blanding mellem no sampling og 24/192 - efter min mening det bedste fra de to verdener! præcist diskant og god
sammenhæng i bassen
- 24/192: dejlig bas, det er som om den går dybere og slå hårdere - lidt bedre rytme, tilgengæld syntes jeg diskanten er lidt
upræcist, med lidt efterklang/ekko/symbilance - hos mig lidt tendens til tst-st lyde...
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2013 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hvis der er så stor en forskel for et bedre lydbillede, føler jeg mig da fristet til at tage en duel op imod Dacmagic, de forhandles dog ikke mere :-X

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2013 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok lige teste det, og komme med lidt mere, men jeg kører indtil videre med 24/192 upsampling. jeg kører indtil videre
direkte fra DAC'en ned i mit Doxa effekttrin, og der synes jeg at den ekstra punch som Stello'en har ift. DacMagic er meget
kærkomment.

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2013 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Hvis der er så stor en forskel for et bedre lydbillede, føler jeg mig da fristet til at tage en duel op imod
Dacmagic, de forhandles dog ikke mere :-X

Kunne da måske godt arrangeres... Jeg tog chancen fordi der var en billigt til salg på KSB, og jeg har ikke fortrudt. Jeg var dog
også glad for min DacMagic inden jeg skiftede.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 April 2013 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Zwonkie skrev:
Helt enig.

Jeg skiftedemin dacMagic ud med stelloen da jeg også søgte efter noget der var lidt mere varmt og "roligt" og det syntes jeg
fandt det i stelloen.

Hvad er jeres erfaringer med upsamplingen? og forbindelse?
Jeg har min sat til USB (stationær pc) og det er langt bedre end jeg har haft med optisk/coaxial (men de kilder var også
tvivlsomme)
- no upsampling: er meget præcist, måske klinisk? no-nonsense måske?! Jeg syntes ikke lyden flyder helt så godt...
- 24/96: en blanding mellem no sampling og 24/192 - efter min mening det bedste fra de to verdener! præcist diskant og god
sammenhæng i bassen
- 24/192: dejlig bas, det er som om den går dybere og slå hårdere - lidt bedre rytme, tilgengæld syntes jeg diskanten er lidt
upræcist, med lidt efterklang/ekko/symbilance - hos mig lidt tendens til tst-st lyde...

Hos mig lyder det klart bedst over coaxial indgang og med upsampling slået til. Alt bliver bedre og der er en bedre "live feeling" Men det kræver en del arbejde med resten af systemet.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 April 2013 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Zwonkie skrev:
Helt enig. Jeg skiftedemin dacMagic ud med stelloen da jeg også søgte efter noget der var lidt mere varmt
og "roligt" og det syntes jeg fandt det i stelloen. Hvad er jeres erfaringer med upsamplingen? og forbindelse? Jeg har min sat til USB (stationær pc) og
det er langt bedre end jeg har haft med optisk/coaxial (men de kilder var også tvivlsomme) - no upsampling: er meget præcist, måske klinisk? no-
nonsense måske?! Jeg syntes ikke lyden flyder helt så godt... - 24/96: en blanding mellem no sampling og 24/192 - efter min mening det bedste fra
de to verdener! præcist diskant og god sammenhæng i bassen - 24/192: dejlig bas, det er som om den går dybere og slå hårdere - lidt bedre rytme,
tilgengæld syntes jeg diskanten er lidt upræcist, med lidt efterklang/ekko/symbilance - hos mig lidt tendens til tst-st lyde...

Hos mig lyder det klart bedst over coaxial indgang og med upsampling slået til. Alt bliver bedre og der er en bedre "live feeling" Men det kræver en
del arbejde med resten af systemet.

Enig. Også bedst lyd med upsampling herfra.
Jeg havde også altid min tændt. Den blev godt lun, men ikke alarmerende varm selvom den stod i et Clic møbel.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2013 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:
Usse skrev:
Hvis der er så stor en forskel for et bedre lydbillede, føler jeg mig da fristet til at tage
en
duel op imod

Kunne da måske godt arrangeres... Jeg tog chancen fordi der var en billigt til salg på KSB, og jeg har ikke fortrudt. Jeg var
dog

Det kunne være super for lige at danne sig et indtryk, men de er ikke lige til at spore på brugtmarkedet, nok af en god grund :D ellers havde jeg nok også kastet mig ud i at prøve en... Har også fået tankerne ledt ind på ESS Sabre 32bit DAC
chip
, som jeg har læst meget positivt omkring hvorved Audiolab har udgivet modellen 8200MDAC til en overkommelig pris, nogen der kender til denne ?

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012
Sendt: 24 April 2013 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Kasper H skrev:
Usse skrev:
Hvis der er så stor en forskel for et bedre lydbillede, føler jeg mig da fristet til at tage
en
duel op imod

Kunne da måske godt arrangeres... Jeg tog chancen fordi der var en billigt til salg på KSB, og jeg har ikke fortrudt. Jeg var
dog

Det kunne være super for lige at danne sig et indtryk, men de er ikke lige til at spore på brugtmarkedet, nok af en god grund :D ellers havde jeg nok også kastet mig ud i at prøve en... Har også fået tankerne ledt ind på ESS Sabre 32bit DAC
chip
, som jeg har læst meget positivt omkring hvorved Audiolab har udgivet modellen 8200MDAC til en overkommelig pris, nogen der kender til denne ?

Psst, der er en til salg på KSB .

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

ballistic skrev:

Usse skrev:
Kasper H skrev:
Usse skrev:
Hvis der er så stor en forskel for et bedre lydbillede, føler jeg mig da
fristet til at tage
en
duel op imod

dog

Det kunne være super for lige at danne sig et indtryk, men de er ikke lige til at spore på brugtmarkedet, nok af en god
grund :D ellers havde jeg nok også kastet mig ud i at prøve en... Har også fået tankerne ledt ind på
ESS Sabre 32bit DAC
chip
, som jeg har læst meget positivt omkring hvorved Audiolab har udgivet modellen
8200MDAC til en overkommelig pris, nogen der
kender til denne ?
Psst, der er en til salg på KSB .
Damn der er nogen der er hurtige øv, tak for opmærksomheden...

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 24 April 2013 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

@Usse: Metrum Octave kunne også være et forsøg værd.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Kasper H skrev:
Usse skrev:
Hvis der er så stor en forskel for et bedre lydbillede, føler jeg mig da
fristet til at tage
en
duel op imod

dog

Det kunne være super for lige at danne sig et indtryk, men de er ikke lige til at spore på brugtmarkedet, nok af en god
grund :D ellers havde jeg nok også kastet mig ud i at prøve en... Har også fået tankerne ledt ind på
ESS Sabre 32bit DAC
chip
, som jeg har læst meget positivt omkring hvorved Audiolab har udgivet modellen
8200MDAC til en overkommelig pris, nogen der
kender til denne ?

Jeg havde også kig på Audiolab'en, men så var der lige en Stello, og så blev det den. Det kunne være interessant at lave
noget DAC test for at få et indtryk af hvor meget der er at hente. jeg var selv ret overrasket over hvor stor forskel der var.

Jeg kører ren streaming fra min Squeezebox over i DAC'en. Er der nogle af jer der kører streaming og som har
sammenlignet USB med Coax?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes