Forfatter |
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal i klubben på torstag og høre Bluesound ,da jeg gerne vil have noget andet at streame fra, bruger min computer idag (den lamer og fylder meget.)
Er der nogle der har hørt den,og er den så god som de siger.
Bluesound__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige med på en lytter her  jeg skal også ned i klubben torsdag og forhåbentlig blæses bagover af kvalitet og
overskud af dette meget frembrusende produkt
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har købt den, og direkte sammenlignet med en Volk-mod. Sonos Connect, lyder den lidt mere åben i mellemtone og top, med andre ord.... den lyder temmelig godt til prisen. Eneste men...... Den opgives til at klare alt op til 24bit/192KHz, det er endnu ikke lykkedes, at få den til at streame mere end 48KHz ved 24bit. Alle samplingfrekvenser er prøvet, 44.1/48/88.2/96/176.4/192.... alt over 48 skratter så det er en (ikke) fornøjelse. Synes ikke hjemmesiden er informativ nok, well, det er jo også et nyt produkt. Så udover ovenstående anke, som jeg hjælper med at prøve at løse, lyder den kanon til prisen  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse mine erfaringer med Bluesound Note i en anden tråd her på sitet. Jeg har ingen problemer med f.eks. 24/96 opløsning.
Lars
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars du kommer til at give mig et lyt i næste uge !
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Du kan læse mine erfaringer med Bluesound Note i en anden tråd her på sitet. Jeg har ingen problemer
med f.eks. 24/96 opløsning.
Lars |
|
|
Hvad er det for en tråd? Kan du ikke lige smide et link?
Jeg er især interesseret i at høre, hvad forskellen er på Bluesound og Sonos. Er det bare understøttelsen af high resolution?
Hvad med betjeningen?
For mit vedkommende skal streameren tilsluttes en ekstern DAC.
Er betjeningen bedre med Bluesound end Sonos?
/Henrik
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2013 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input
Har læst din tråd Lars. Det ser jo lovende ud .
__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er dejligt at teknikken bare bliver bedre og bedre - uden at det skal koste 50.000 kr.
Lars
|
Til top |
|
|
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var i HiFi Klubben i dag og høre Bluesound, hvilket var en fin oplevelse.
Styringen.
Betjeningen var nem, og overskulig, og det kørte betjenings messigt ganske fornuftigt hos dem, her tænker jeg på tempo under skifte, tryk på kanpper før funktionen sker m.m. alt i alt ganske fint.
Lyden.
På lyd siden vil jeg nok sige at lyden pris/ydelse er noget af det bedste jeg har set hørt, dog var lyden lidt hifiagtigt og klinisk manglede lidt musik i den ( min personlige smag ), men en klar og tydelig støjfri lyd, og igen pris/ydelse ser jeg ikke rigtig nogle konkurenter når man snakker ydelse, nemhed, alt i et færdigt produkt, plug & play.
Fedt at se god plug/play streaming i høj kvallitet til menneske penge og ingen HiFi snop priser.
Design messigt var det for mig en rigtig øje bæ, de var sku virkelig grimme, men det er jo en smags sag, det gode er jo at man kan gæmme den helt væk og ikke behøver at se på den.
Syntes HiFi Kluben her har fået et rigtig best buy ( min mening ) produkt når man snakker pris/ydelse til streaming.
Klart en løsning jeg kunne leve med i forskellige rum, men igen når man snakker lyd er rigtig meget jo smag og behag, dog syntes jeg at have oplevet bedre men så har det også være 3-4 gange så dyr.
Og det skal nævnes at så har jeg heller ikke hørt det side by side og på samme grej, så måske hvis man havde det ja så kunne det jo være at Bluesound var lige så god som den dyre løsning jeg mindes havde bedre lyd efter min smag.
Men der er sikkert mange der dømmer apperater på prissedlen og ikke bruger ørene, der går glip af sådan et fint produkt.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal selvfølgelig kobles sammen med en fornuftig DAC. Den interne DAC er vist mere en nødløsning.
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 05 April 2013 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så når folk siger den spiller bedre end sonos er det Toslink vs. Toslink man samlinger. Over samme DAC ?
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2013 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugte Coax, da jeg brugte en Dr. Gert Volk Sonos. Hvis man bruger en god DAC, hvor der er gjort noget ud af de digitale indgange, vil jeg stærkt tvivle på, at du vil kunne høre forskel på de digitale indgange. mem uanset så spiller Node i en helt anden klasse end Sonos.
lars
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 07 April 2013 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke i princippet lige meget hvilken streamer der bruges hvis den efterfølgende dac er den samme...eller hvad er jeres erfaring med dette ?
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2013 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
Er det ikke i princippet lige meget hvilken streamer der bruges hvis den efterfølgende dac er den samme...eller hvad er jeres erfaring
med dette ? |
|
|
Læs mine erfaringer på den anden tråd - der er virkelig forskel på, hvilken streamer man anvender.
lars
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 07 April 2013 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg drejer lige derover.
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2013 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
fik så købt en bluesond node igår og må sige at den fungerer rigtig godt, er nem at bruge med ipad app ,har også installeret wimp med godt resultat. Rart at komme af med en larmende pc ,som før blev brugt til net radio og wimp.
Lyden er ikke så meget anderledes end computer ,men det er jo heller det bedste kvali på de netradio  .
Har prøvet at ligge et par cder over på en usb pind ,det lyder ok, men kunne godt lyde bedre, har brugt wav fra Windows media player.
hører gerne fra nogle som har erfaring med musik på hdd
__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svoldgaard skrev:
Hej igen fik så købt en bluesond node igår og må sige at den fungerer rigtig godt, er nem at bruge med ipad app ,har også installeret wimp med godt resultat. Rart at komme af med en larmende pc ,som før blev brugt til net radio og wimp. Lyden er ikke så meget anderledes end computer ,men det er jo heller det bedste kvali på de netradio . Har prøvet at ligge et par cder over på en usb pind ,det lyder ok, men kunne godt lyde bedre, har brugt wav fra Windows media player.
hører gerne fra nogle som har erfaring med musik på hdd
|
|
|
Det har jeg - kører med NAS med både 16 og 24 bit musik. Men skulle jeg starte forfra i dag, kunne jeg godt fristes til at køre WIMP. Beta-tester i øjeblikket deres kommende flac tjeneste - lydkvaliteten er bare helt fantastisk.
Lars
|
Til top |
|
|
Lydtryk66 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 19 August 2013 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er der nogle, som har aktuelle erfaringer med android baseret betjening?
mvh
L.
|
Til top |
|
|