Forfatter |
|
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 15 Marts 2013 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i stuen! Min CD-afspiller er begyndt at opføre sig lidt underligt. Den vil ikke altid læse en CD, og nogle gange er den også utroligt lang tid om at åbne for skuffen når man trykker på knappen. Det er sådan set lidt trælst eftersom den er ret ny, man har jo som bekendt 2,5 års garanti hos Hi-Fi Klubben og afspilleren er 2 år og 8 måneder.  Anyway, jeg skal måske ud og købe mig en ny CD-afspiller, og så kom jeg til at tænke lidt på hvorvidt det egentligt kan svare sig at købe en dyr frem for en billig (min nuværende er en billig Denon DCD-510AE). Hvis man køber en dyr CD-afspiller, er der selvfølgelig brugt flere penge på DAC'en, så den dyre afspiller er sikkert bedre hvis man overfører lyden analogt til forstærker, men hvad så hvis man overfører digitalt? Så skal CD-afspilleren jo kun læse CD'en, og altså ikke behandle lyden overhovedet. Jeg kan forestille mig at nogle måske mener at billige CD-afspillere laver læsefejl osv. men er det noget man kan høre eller er det et religionsspørgsmål? For at opsummere mit spørgsmål: Kan det svare sig at købe en dyrere CD-afspiller, når man overfører lyden digitalt fra afspiller til forstærker?
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 15 Marts 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan overfør digitalt? Coaxial, optisk eller HDMI
|
Til top |
|
|
Peterlh Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger jeg måske dumt, men er det ikke et fedt? For at svare på dit spørgsmål, så tænker jeg på optisk overførsel.
|
Til top |
|
|
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 15 Marts 2013 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du overfører signalet digitalt fra din Cd-afspiller til din forstærker, så er det DAC'en i forstærkeren der bestemmer den endelige lydkvalitet.
MEN! Selve afspillerens evne til at sende og læse data spiller også ind, og der er sikkert mange herinde, der kan uddybe fordele og ulemper ved de forskellige digitale udgange. __________________ Copland CDA 825,
Music First - Classic Mk. II
Perreaux - Prisma 350s
Phonar - Credo Primus m. Mundorf Silver/Oil+M-resist.
+ tilbehør fra DH-Labs, PS Audio, Solid Tech osv.
|
Til top |
|
|
Peterlh Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hvad skal man så kigge efter når man skal se på afspillerens evne til at sende og læse data? Eller skal man bare ud og lytte, og se om man overhovedet kan høre forskel?
|
Til top |
|
|
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-Klubben har udviddet garantien til tre år. Så vidt jeg ved gælder det også "gamle" produkter, så længe de er inden for 3
års grænsen. Du kan jo undersøge det.
|
Til top |
|
|
Peterlh Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg prøver lige at kontakte dem på mandag.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 20 Marts 2013 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din afspiller er indenfor garantien. Den dækker også produkter købt før den nævnte udvidelse til 3 år. Så ned i butikken med
den og afsted til værkstedet
|
Til top |
|
|
Peterlh Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den blev afleveret i mandags, og sendt afsted tirsdag. Ham gutten i butikken sagde så at der sagtens kan gå 2-3 uger før jeg kan hente den igen. Det er dælme lang tid. Skal den til Kina og repareres?
|
Til top |
|
|
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|