Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juli 2024 | 19:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: M2Tech hiFace tilslutning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kidblast
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har læst mange gode tråde i forhold til at få fin lyd fra computer til hi-fi-anlæg og er stadig lidt forvirret.

Kan i hjælpe mig?

I øjeblikket har jeg bare et simpelt lydkort i min stationære pc med et tyndt mini-jack-kabel hen til min forstærker.

Jeg er nået så langt, så jeg regner med at investere i en M2tech hiFace.

Min usikkerhed går på kabling og DAC.

Når jeg ser i manualen til hiFace, kan jeg se, at jeg skal bruge et 75 Ohms digitalt kabel fra computer til hiFace.

- Hvilket kabel bruger jeg fra hiFace til DAC?
- Bruger jeg bare et almindeligt signalkabel fra DAC til min forstærker?

Jeg har ca. 3-4 meter fra min pc til min forstærker.

- Hvor i forløbet skal hiFace og DAC installeres? Jeg tænker på at indkøbe kabler i rette længder.


Alternativt 1 - vil jeg få bedre lyd ved at købe et nyt lydkort (stationær pc)? I givet fald, hvad skal jeg gå efter?

Alternativt 2- jeg har kigget på Hiface EVO, men synes, det er irriterende, at man skal skifte manuelt, hvis man vil høre numre med forskellige sampling-rates:
http://www.6moons.com/audioreviews/m2tech3/3.html

Tak,
Jesper

Til top Vis kidblast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kidblast
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Du vil sikkert få en del forskellige anbefalinger, men min er at hvis du kun skal bruge din DAC til PCen, så køb en JKDAC32. Den
indeholder både en modificeret hiFace og en DAC alt sammen i en lille box med genopladeligt LiFePo4 batteri. Når du slukker for
den oplader den automatisk og når du så tænder er den afkoblet fra strømforsyninger osv. Jeg ville så købe et 4 meter usb
kabel hen til JKDAC'en og så bare et alm. RCA derfra til din forstærker. Hvis du så samtidig køber jplay fra jplay.eu, har du et
high end kilde system som din cd-afspiller får svært ved at følge med. Du kan samtidig bruge den som hovedtelefon forstærker
med et lille adapterkabel (rca til female mini jack).

Hvis du allerede har en DAC kan du købe JKSPDIF MKIII som er en modificeret HiFace med LiFePo4 batteri.
Her skal du så have en ekstern DAC som du forbinder med et 75ohm digital kabel. Du skal stadig have et usb kabel fra din PC
til JKSPDIF. Håber det giver mening ;)

__________________
MVH Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
PINK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 354
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Fra M2tech hiface til DAC anbefaler jeg dig et RG179 kabel. Det er et 75 Ohm's Coaxial kabel. Virker perfekt hos mig - også med 10 meter kabel.

Fra DAC til forstærker et alm. signalkabel.

Jeg har ingen erfaring med EVO typen


__________________
Venlig hilsen Pink
Til top Vis PINK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PINK
 
kidblast
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej Pink og Claus

Mange tak for jeres hurtige og kompetente svar :).
Nu har jeg helt styr på kablerne.
Dumt spørgsmål måske: kvaliteten af USB-kablet betyder vel ikke noget for lyden?

Jeg har ingen af komponenterne endnu, så JKDAC32 ser rigtig spændende ud (håber han sender fra EU).

Venter med at købe til jeg evt. hører nogle erfaringer med PCI-lydkort eller EVO'en som alternativer.

Mvh.
Jesper
Til top Vis kidblast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kidblast
 
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Ang. USB kablet...det emne kan virkelig skabe krig. "Det er 1 og 0 der kommer over linjen, sålænge kablet er ok kan det ikke gå galt", vil dene ene lejr siger. "Der kan induceres jitter, reflektion og slangeolie, og så går det helt galt", siger den anden lejr.

Min holdning har været, at det kabel jeg har kørt med de seneste år sikkert er fint og jeg har ikke brugt krudt på det. Sidste uge fik jeg et såkaldt audiofilt USB kabel til test og der var......MARKANT forskel...

Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger pt. en computer med et pci lydkort. Derudover understøtter min receiver, streaming via dlna.  Dvs. jeg har en flere forskellige muligheder når det kommer til at få lyden ud af computeren.

Lyden via jack stik og RCA stik fra pci-lydkortet, er noget bedre end lyden via onboard lyd, men stadigvæk bras. Ved toslink fra pci-lydkortet er lyden nogenlunde, mens det bedste resultat opnås, når pcen blot bliver brugt som server, og lyden streames til receiveren.

Hvis man bare skal have lyd, ud af en computer, vil jeg ikke anbefale et pci-lydkort. På mit setup er der for stor forskel på lyden via lydkortet og streaming metoden. Regner selv med at min næste opdatering bliver en m2 tech hiface 2. Ved denne opdatering bliver pci lydkortet, i praksis overflødig.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
kidblast
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej Jannikh og jukuluff

Tak for jeres erfaringer med USB-kabler og PCI-kort.

Tror det ender med at blive jkdac32 med et Supra USB-kabel.
John sender jkdac32 fra Irland, så man bliver ikke afkrævet told og moms.

Mvh.
Jesper




Til top Vis kidblast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kidblast
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes