Forfatter |
|
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Nogen der kender denne DAC fra Metrum Acoustics? Den virker meget spændende, og hvis der er noget jeg kan lide er det
spændende hifi-produkter (som man måske kan fornemme en smule på mit andet udstyr).
Jeg kan desværre ikke lytte før køb, men har besluttet det er den DAC jeg vil satse på. Det er en NOS DAC, dvs. ingen
oversampling eller filtre. Lutter gode ord derude på nettet, men nu må jeg lytte selv når jeg engang får fat i den.
Mine Zu Audio Essence har ribbon tweeters som skal tæmmes en smule, og der tror jeg en NOS DAC kan komplimentere
den fint. Med min pladespiller og Benz Glider går det fint og jeg syntes jeg har ramt meget godt med synergien der, specielt
når det er umuligt at lytte før køb.
Håber nogen kan komme med et par ord angående ovenstående DAC eller NOS DAC's generelt.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep's
Har hørt den og den lød i det setup klasser bedre end en Audionote af ældre dato.
Har en kammerat som har købt nævnte produkt og er meget glad for den.
Til prisen gør den det fantastisk godt.
Men jeg hørte den i et for mig ikke kendt anlæg, så jeg kan kun sige "bedre end" tror jeg nok.
Du skal da låne en med hjem.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
Bagheera Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har en Octave Dac. Kan kun sige "løg og køb"  Jeg købte først en og lånte den med det samme ud til en ven. Han har et sæt Quad højttalere og Lavry DA11. Octave slog Lavry uden videre med mange længder. Han købte den med det samme. Kunne ikke vente og jeg købte så en ny igen. Jeg har haft følgende Dacs/processorer: Lavry DA11 - Hegel HD11 - DEQX Express - EMM Labs DAC6SE (worlds best) - PS Audio Perfect Wave DAC - Primare SP-31 Bortset fra EMM DAC6 får de alle bank så det fløjter. Det er den Dac der kommer tættest på EMM lyden (som jeg har hørt), de lyder begge "som ingenting andet" Dynamik og vildskab, homogenitet, livefornemmelse "blod, sved og tårer" En anmeldelser skriver at den bør koste 5 gange så meget. Jeg vil sige mere set i forhold til konkurrenterne. Monter Lundahl output trafoer på den, så har du "perfekt" balanceret output og passivt HF-filter. Det gør Metrum selv på deres Hex dac'en. Jeg kører med DEQX HDP-4 processor med aktive delefiltre og rumkorrektion. Octave slår de ellers gode Dacs i HDP-4, så jeg kører med Octave Dacs på HDP-4's digi-output Endnu engang - køb, den er suveræn til prisen  Mvh Torben
|
Til top |
|
|
Bagheera Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her Total DAC skulle være "verdens bedste"
Jeg er selv solgt til Nos Dacs
http://www.totaldac.com/
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for jeres input.
Det kan være jeg er heldig og får en pris på den imorgen, så den kan blive sendt afsted til Grønland, så jeg venter spændt.
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan får jeg mest ud af DAC - skal jeg køre coaxial eller købe en bridge og køre USB? Den skal tilsluttes en Logitech
Squeezebox Touch med passende kabler.
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
michaelg Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører selv i lyttende stund SBTouch+EDO plugin + Octave DAC + HiFace2 comboen. Den kan varmt anbefales.
Har lige gen testet SBT->coax->Octave og det lød uldent. Octave DAC kræver et godt digitalt signal for at give
det bedste resultat og der giver det pote at køre en tur gennem HiFace2.
Så mine råd vil være installe EDO og få det til at virke med coax. Det er gratis. Når det er gjort, så køb
en HiFace2 (den koster 1200 kr fra ny). Så er det nemt at sætte den bag i SBT'en og skifte til USB.
Det skal være Hiface2 og ikke den oprindelige, som ikke kører med SBT.
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 18 Februar 2013 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@michaelg: tak for tippet med HiFace 2...
Jeg har lang tid kørt med Touch + TT 3.0 + SBGK SPDIF settings og synes det har givet mig en støj fri og god lyd (ikke for lys)
over SPDIF.
Jeg har flere gange prøvet EDO og ja der kommer flere detaljer men det bliver også al for lyst, tyndt og "frisk" til mig.
Men hvis man så smider en HiFace 2 oven på EDO falder alt på plads og man får en god blanding af detaljer og støjfri musik
med masser af PRAT.
Jeg vil dog sige at dette kun ske hos mig hvis man bruger TT 3.0 med SBGK USB settings og til sidst EDO med HiFace 2.
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg har bestilt en hiface 2, så hvad er de næste skridt? Installere TT3.0 og EDO?
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 18 Februar 2013 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du kan jo prøve dig lidt frem... men ja EDO + HiFace 2 er jo det nemmeste at få installeret... Så det kan du prøve først.
For TT 3.0 (jeg kører uden WLAN i touch'en) skal du have læst "lidt" om på denne side
soundcheck
Men TT kan hurtigt blive ret avanceret og svært at sætte op, men nu har jeg gjort det i noget tid.
Har du en god PSU til din Touch og et godt spdif kabel?
Jeg overvejer selv at købe en PSU til USB dvs. til HiFace 2... her er et link usb
power
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2013 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman
Ja, prøver mig lidt frem, men godt med nogle input om diverse forbedringer og muligheder. I første omgang via coaxial, derefter med EDO, og så til sidst prøve TT 3.0 indstillingerne af.
Jeg kører kun WLAN også.
Jeg har et digitalkabel fra Stereovox som skulle være rigtig god. Liniær strømforsyning kommer på et tidspunkt samt evt. een til hifacen.
Afventer stadig DAC, Hiface 2 samt digital-kabel, alt er på vej til Grønland.
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer en Metrum Acoustics Octave NOS mk.2 DAC med USB
|
Til top |
|
|
michaelg Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jmk74 skrev:
Der kommer en Metrum Acoustics Octave NOS mk.2 DAC med USB |
|
|
Hvis de benytter samme teknologi (tilrettet HiFace1) til det som de gør i Metrum Hex DAC, kan den ikke bruges
med USB streamere da det kræver installation af en special drive, som kun fås til PC/Mac er.
Se 6Moons anmeldelse af storebror Hex for uddybning af hvorfor de har valgt sådan:
Metrum Hex anmeldelse, skip til side 2
Det gør at jeg nok ikke vil spendere de ekstra kr for USB adgang når/hvis jeg opgraderer til Hex, men nok snarere på højere
kvalitet output trafoer.
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|