Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 13:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyd forvrænger på streamer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Schubring
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg købte i sidste uge en Denon DNP-720AE netværksstreamer som jeg desværre har måtte sende retur til HiFiKlubben.

Årsagen var at den ved internetradio overstyrede/forvrængede lyd – ikke meget med alligevel nok til at man kunne fornemme at noget ikke var som det skulle være – specielt ved speak.

Det samme var tilfældet ved streaming af MP3 og Waw fra min computer (men kun hvis lyd var rippet fra nye cdére, hvor lyden er ”pumpet” - eks. "Sade: Bullet proof soul" fra Love Deluxe (remastered) ((loudness war?)).

Problemet var ligeledes til stede ved afspilning af MP3 fra min iPod (iPod sat til 720AE´s USB indgang)

- har i ca. 2 år afspillet musik fra min iPod via en dockingstation og det er gået fint/har ikke bemærket noget. Udgangssignalet er ikke lige så kraftigt som på 720AE (– det er vel her at problemet ligger?)

Hvad kan problemet være? Er netværkstreamer bare ikke gode nok eller?

Det kan oplyses at jeg brugte de analoge udgange – er det ved konverteringen fra digital til analog at det går galt?

Til top Vis Schubring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schubring

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Kan svaret være noget så simpelt som indgangen på det efterfølgende udstyr

(som du ikke nævnte -  lidt ærgeligt)

Schubring
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2013 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Kan svaret være noget så simpelt som indgangen på det efterfølgende udstyr

(som du ikke nævnte -  lidt fjollet)

Den var sat til en Rotel RC-1580 (forforstærker) + RC1582 (effektforstærker), men jeg mistænker nu ikke dem (tænker at problemet så vel også ville vise sig ved brug af andre enheder....?)

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Januar 2013 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Schubring skrev:

Den var sat til en Rotel RC-1580 (forforstærker) + RC1582 (effektforstærker), men jeg mistænker nu ikke dem (tænker at problemet så vel også ville vise sig ved brug af andre enheder....?)

Hvis udgangsniveauet er tilstrækkeligt højt, kan det jo sagtens overstyre din forforstærker -  men selvfølgelig kan den streamer jo være defekt .  Det kan du jo desværre ikke efterprøve nu du ikke har den længere.

Schubring
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Schubring skrev:

Hvis udgangsniveauet er tilstrækkeligt højt, kan det jo sagtens overstyre din forforstærker -  men selvfølgelig kan den streamer jo være defekt .  Det kan du jo desværre ikke efterprøve nu du ikke har den længere.

Hej Jan (og tak for dit svar)

Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men hvis udgangsniveauet er tilstrækkeligt højt må det vel være fordi at streameren sender det for kraftigt ud? Det lyder jo "normalt" når jeg eks. afspiller det omtalte nummer med "Sade" direkte fra CDén.....

Anyway.....

Har talt med HiFiKlubben her til formiddag og forklaret dem problematikken.

HiFiKlubbens vurdering er, at eftersom overstyringen tilsyneladende kun finder sted ved afspilning via den omtale streamer, er det med alt sandsynlighed ikke min forforstærker som den er gal med, men derimod en dårlig D/A konverter /dårlig analoge udgange på streameren - som så resulterer i at signalet bliver for kraftigt.

Vi har derfor aftalt at jeg får lov at låne deres udstillingsmodel med hjem i weekenden – så må vi se hvordan den lyder.

(Hvis nogen af jer kender til DNP-720AE vil jeg rigtig gerne høre jeres vurdering og om i har oplevet overstående).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes