Forfatter |
|
alpinestar Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 10 December 2012 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Håber på lidt hjælp her på forumet. Jeg har en Rega Planet der skratter en gang imellem i diskanten. Den har også nogle gang problemer med at den "springer over" Det lyder nærmest som når nålen på en plade spiller er fyldt med støv.
Jeg har læst tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54939 og efterfølgende renset lasern. Mekanismen på låget køre fint rundt.
Andre gode ider?
mvh
Morten
__________________ NAIM NAP 90
NAIM NAC 62
Rega Planet
Rega Planer 2 M Teknifi K1
System Audio 1280 MKII
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 10 December 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alpinestar,
At komme med bud på, hvad du kan/skal gøre, svarer lidt til at skulle fjernreparere din bil ud fra meldingen om, at "den bremser dårligt".
Du bør overveje at få en kvalificeret tekniker til at se på den. Mange kører med en fast pris på i omegnen af 200 kr. for fejlfinding og et tilbud på,
hvad den i givet fald koster at reparere.
Skal jeg være (endnu mere!) konstruktiv, så kunne noget tyde på, at din laser er ved at dø eller trænger til justering (eller begge dele). Det bør du
under alle omstændigheder overlade til en tekniker, hvis du ikke har det nødvendige måleudstyr til at indjustere laseren (hvad enten laseren skal
skiftes eller blot indjusteres).
Held og lykke!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 10 December 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der!
læseren glider frem og til bage på 1 eller 2 stål skinner på de fleste cd maskiner, og de skinner har fra starten af fået noget smøre midel og det forsvinder med tiden, det kan arstates med fin symaskine olie der er syrefrit, et par dråber på skinen eller skinerne kan muligvis løse dit problem, har selv løst problemer af samme slaks som din på andre maskiner

|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 11 December 2012 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan også bruge den her tybe, jeg købte det hos Brinck Elektronik men ved ikke om de har det længer,
når jeg søger på det kan jeg ikke få noget op om de har det

|
Til top |
|
|
alpinestar Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen,
Jeg har prøvet at smøre og rense, men desværre uden held... :/
Jeg har i dag snakket med en fra medlyd, deres bud er max 1000 kr for reperation af den, plus hvad det koster at sende den til dem.
Så spørgsmålet er så om den skal laves eller om jeg skal finde en anden maskine til 1-1500?
NAIM NAC 62
Rega Planet
System Audio 1280 MKII
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpinestar skrev:
Hejsa igen,Jeg har prøvet at smøre og rense, men desværre uden held... :/Jeg har i dag snakket med en fra medlyd, deres bud er max 1000 kr for reperation af den, plus hvad det koster at sende den til dem. Så spørgsmålet er så om den skal laves eller om jeg skal finde en anden maskine til 1-1500? |
|
|
Det er så dér, det bli´r svært at hjælpe dig, da der er ligeså mange meninger, som der er fabrikater af cd-afspillere . Det er dine, og kun dine ører der bestemmer, om du er glad for din REGA, og om 1000,- kr. er det værd...... . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 29 Januar 2013 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpinestar skrev:
Hejsa igen,
Jeg har prøvet at smøre og rense, men desværre uden held... :/
Jeg har i dag snakket med en fra medlyd, deres bud er max 1000 kr for reperation af den, plus hvad det koster at sende den til dem.
Så spørgsmålet er så om den skal laves eller om jeg skal finde en anden maskine til 1-1500?
|
|
|
Tvivler på du kan finde en afspiller i samme klasse som din Rega for 1-1500 kr. Og hvis du kan, er den brugt, og kan måske have andre problemer.
|
Til top |
|
|
alpinestar Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
true... tror jeg pakker den ind og får den sendt afsted til rep :)
NAIM NAC 62
Rega Planet
System Audio 1280 MKII
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Rega Planet er en dejlig, og ikke mindst retro-flot cd-spiller (har selv en i reserve), tror heller ikke du finder en der er bedre til den pris. Så helt klart til rep. med den.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|