Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 15:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digital audio recorder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
helion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg er på udkig efter en god og enkel digital optager. Den skal bruges til at optage line udgangen på en
mixer, så jeg har ikke brug for at den har mikrofon, som eks. zoom optageren. Den skal kunne klare mindst
44.1 khz stereo og ha memory og batteri nok til ca 3 timer. Nogen forslag? Mvh Kent.
Til top Vis helion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helion Besøg helion's Websted

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Hej helion/Kent

Da det er en analog linie udgang du vil optage fra, hvad så med at anvende en bærbar (eller stationær) pc til at optage på.

Du sender jo så bare dit analoge signal ind i Line-In på pc'en og så er det harddisk størrelsen der bestemmer hvor længe du kan optage !

Der findes flere programmer du kan anvende til audio recording - Prøv at Google  

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

helion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det er også det jeg tidligere har brugt, men jeg vil meget gerne ha en stand alone enhed, der er dedikeret til
opgaven. Min bærbare pc var for ustabil og risikerede at gå ned under optagelsen. Der findes masser af
optagere, men de er alle med mikrofon. Var bare om nogen havde noget erfaring :-)
Til top Vis helion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helion Besøg helion's Websted

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Kig her:

http://www.4sound.dk/studie/?branch=403

F.eks: http://www.4sound.dk/shop/haandholdte-optagere/korg/sr1-digi tal-recorder.html

Men der er også indbygget mikrofon. Det er der i de fleste af disse små stand alone enheder.  Det bliver nok svært at finde en, som ikke har indbygget mikrofon. Især hvis den skal være batteridrevet. Men du kan jo bare lade være med at bruge mikrofonen.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

en brugt nagra mini spole båndoptager ,ville være ultimatuivt ,også ret oldscool og bøvlet

mindisc optagere ,dedikerede lydkort til optagelses formål ,med low latency drivers

kan godt bruges ,hvor go skal kvaliteten være ?

en pc til lydoptagelse skal have nogle cpu muskler ,min 2gb ram og en hurtig harddisk

ingen ,popup software der gør pc'en langsom ,såsom messenger ,office ,virus programmer

der skal også komfigureres en del i styre sytemmet ,for at optimere komputeren til lyd

dvs mnan skal have sit recording system for sig og sine almindelige pc'ting på en anden pc såsom spil mails ,internet ,socile netværk office ,fotoshop

der ligger toturials på http://www.sweetwater.com/sweetcare/mac-pc-optimization/

i hvordan man optimerer sin computer til lyd afspildning og lydoptagelse

hvis man ikke har et pro lydkort med asio drivere ,kan man omdanne sit indbyggede lydkort til et med asio drivere ved at bruge asio4all som er et gratis program der giver low latency asio funktionalitet til alm lydkort ,ret genialt lille program

http://www.asio4all.com/

Til top Vis lydfrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydfrede

helion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input. Jeg er godt klar over at optagelse på en pc ikke er optimalt, hvis man ikke har det rigtig lydkort og drivers.
Og ja, programmer der kører i baggrunden har meget at sige. Jeg tror det er det der har stoppet mine optagelser.

Fed inspiration med de optagere du har linket til canielsen. Jeg har brugt en del tid på at kigge youtube review's og jeg tror
valget falder på Zoom H1. Den har en god pris og ser ud til at være lige det jeg skal bruge. - At den så også har 2 gode
mikrofoner ombord, er kun en bonus :-)

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

helion skrev:
Hej. Jeg er på udkig efter en god og enkel digital optager. Den skal bruges til at optage line udgangen på en
mixer, så jeg har ikke brug for at den har mikrofon, som eks. zoom optageren. Den skal kunne klare mindst
44.1 khz stereo og ha memory og batteri nok til ca 3 timer. Nogen forslag? Mvh Kent.

Hvad med denne :

Tascam BB1000cd -  optager enten på flash kort eller CD

men ok -  prisen er 5 af de store :)

helion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Ja, den ser klart ud til at kunne klare det jeg har behov for. Og meget mere til :-)
- Jeg tror jeg holder mig til en lidt mindre og billigere løsning. :-)

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

helion skrev:
Hmm.. Ja, den ser klart ud til at kunne klare det jeg har behov for. Og meget mere til :-)
- Jeg tror jeg holder mig til en lidt mindre og billigere løsning. :-)

Den er slet ikke uden evner -  alene det, at man kan brænde skiver direkte fra den er sågu genial :)   

men ok ......   Du skrev jo ikke noget i første indlæg om det prismæssige aspekt.   Zoom fidusen ser sød ud, men ligner umiddelbart ikke noget jeg ser brugt sammen med en mixerpult.

helion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Den sku være ganske egnet til det, så vidt jeg kan se på div. review's. - Men helt klart, den store er naturligvis en klasse for
sig selv.

Det jeg kommer til at bruge den til er et mix af skuespillernes mic-lyd og et evt. orkester. Samlet i en eller 2 kanaler line
out.
- Det vil den sagtens kunne klare. Endda en del bedre end min tidligere løsning, hvor jeg brugte min bærebare pc til
opgaven.

Zoom H1 er ihvertfald bestilt nu. Så nu jeg glæder mig bare til at få den hjem :-)

Tak til alle og god aften.

Kent.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes