Forfatter |
|
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ha' en ny CD-afspiller, og har bestemt mig for en Rega Apollo R.
Men så dukker denher pludselig op til næsten samme pris: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=232449
Hvilken ville i købe af de 2??
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
Til top |
|
|
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb NAD.
Den kan spille SACD.
Måske du ikke skal bruge det, men så kan den hvis....!!!
Og den er ikke specielt gammel.
Jeg har endnu ikke hørt noget fra Rega der lød særlig godt. Så måske derfor jeg ville vælge NAD.
De laver til gengæld nogle fornuftige/gode ting.
MVH Klaus
|
Til top |
|
|
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart Rega´en. NAD M5 er kendt for at have et meget dårligt drev og generelt ikke leve op til NAD´s normale høje kvalitet.
Drevet er specielt problematisk, hvis det er en af de tidlige modeller (der kom en opdateret version for et par år siden).
Hvorfor ikke købe en ny DAC og så bruge din gamle som drev? Det kan ofte være en mere hensigtsmæssig løsning.
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har sådan set allerede en Rega DAC som jeg er meget glad for, og det er også tanken at afspilleren skal køre via den. Men min gamle Cayin-afspiller er ved at være træt. Hakker over indimellem, og jeg gider ikke bruge penge på reperation - hellere købe helt nyt.
Og kombination Apollo R + DAC skulle være ret god, skrives der, så det bliver nok Regaen der vinder :)
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
Til top |
|
|
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, det så jeg ikke lige i din "underskrift". Og ja, jeg har også noteret mig, at Rega Apollo R + DAC skulle være en fuldendt
kombi. Hvis du gerne vil spare, kunne du jo prøve dig frem med billigere drev - forskellene kan være overraskende store. Der
er en verden til forskel, når jeg bruger mit dedikerede Stello-drev, min bluray eller eks. min gamle CD-afspiller via optisk.
God fornøjelse!
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå. Nu har jeg også kunnet finde et par dårlige anmeldelser af NAD'ens drev. Mystisk i en så forholdsvis dyr afspiller, som jo ellers er toploadet med extravagentheder. Og da jeg jo i princippet mest skal bruge den som drev, er Regaen nok et bedre bud af ny med garanti osv. Den vil også se "pæn" ud ved siden af DACen :)
Jeg har ikke rigtig mulighed for at prøve mig frem med billige drev, da jeg bor en milliard km. væk fra alting, hvorfor jeg også forsøger at læse op på kvaliteter og dårligdomme inden jeg køber.
Men takker for svar....
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne da lige prøve, at åbne din nuværende afspiller og se om ikke der ligger en del støv på slæden til laser og skidt på linsen. Måske kører den som en mis bagefter.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja måske jeg prøver at åbne den gamle slæde en dag. Men lige nu har jeg modtaget min spritnye Apollo-R som er sat i tilspilningsmode i kombi med DAC'en. Den er godtnok FED med den topslæde den er udstyret med. Helt vild USS Enterprise-agtig :)
Umiddelbart lyder det jo ret godt. Faktisk rigtig dejlig blødt. Tror det var et godt køb, og glæder mig til at den lige blir' varm.
Men remoten: Det er sgu' godtnok en ommer...... :/
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb REGA
Hehe, kan se at det har du så allerede gjort! __________________ mvh
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
broelling skrev:
Ja måske jeg prøver at åbne den gamle slæde en dag. Men lige nu har jeg modtaget min spritnye Apollo-R som er sat i tilspilningsmode i kombi med DAC'en. Den er godtnok FED med den topslæde den er udstyret med. Helt vild USS Enterprise-agtig :)
Umiddelbart lyder det jo ret godt. Faktisk rigtig dejlig blødt. Tror det var et godt køb, og glæder mig til at den lige blir' varm.
Men remoten: Det er sgu' godtnok en ommer...... :/
|
|
|
Ja, den er strid.  Men ellers pænt te'løk med den smarte lille ny.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 05:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
G'morn'...
Den "lille ny" har nu stået og spillet hele natten mens jeg sov sødt. Er blevet dejlig lun, så her tidligt var det tid for en af de større tests med PF's "The Final Cut".
Og hold da helt markant fest i en baggård der er forskel fra Cayin 252 til Apollo-R.
For det første er baggrunden fuldstændig og aldeles "sort" i A-R. De stille akustiske guitarpassager står HELT tydelige og fremme i billedet uden den mindste anden baggrund. Smukt simpelthen.
Second spiller den med så meget mere luft og rum end kineseren. Enorme musikstykker skilles ad i instrumenter istedet for at fremstå som én lydmur, og detaljerne kan meget klart identificeres og separeres. F.eks. koret på "f**k all that". Wauuuw. Faktisk spiller maskinen med hørbar større rum og luft end min reference Denon DCD3560. Har jeg aldrig hørt andre præstere...
En ganske sand fornøjelse som kun kan anbefales skulle ønske at i opgradere CD-afspilleren :)
|
Til top |
|
|