Forfatter |
|
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder lige nu og lytter til den nye cd med Bob Dylan Tempest. Musikken er næppe begyndt før jeg bliver irriteret over den elendige kvalitet. Findes der ikke et PC program der kan lave kvaliteten bare bare lidt bedre ?
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan forestiller du dig, at det skal kunne lade sig gøre (nysgerrig)?
|
Til top |
|
|
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er du klar over at den første sang starter med en bevidst forvrænget intro?
Ellers synes jeg du har ret i at pladen og især Bobs stemme ikke er noget at råbe hurra for. Jeg også har vinylen liggende og
jeg håber den måske lyder bedre.... __________________ MVH Claus
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Hvordan forestiller du dig, at det skal kunne lade sig gøre (nysgerrig)?
|
|
|
Ingen ide om hvordan,men man kan jo lave meget på en PC. Hvis jeg viste hvordan ville jeg jo ikke spørge men informere
|
Til top |
|
|
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er desværre endnu ikke muligt at hæve kvaliteten på det producerne smidder ud. Ville ellers være lækkert hvis man
lige selv kunne lave et hjemmemix i Pro Tools....
Du kan selvfølgelig eq'e dig ud af tingene, men om det hæver "kvaliteten" er nok tvivlsomt. __________________ MVH Claus
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror egentlig bare, at din tråd er lidt fejlformuleret fra start (puha, farligt i et HiFi-forum)  , findes der en måde, hvor du kan komme til at holde af den lyd, du ikke bryder dig om lige nu????? I gamle dage havde vi en mulighed, der hed bas og diskant kontrol, de virkelig avancerede havde oven i købet en mellemtone ditto. Senere op til 32 bånds parametrisk equalizer. I dag er der utallige manipuleringsmuligheder i det digitale domæne, men alt i alt svarer dit spørgsmål lidt til: Jeg har en mp-3 fil der lyder af H til, kan jeg på nogen måde få den tilbage til org. wav (efter at ha´ smidt 80% væk af den org. musik)???
NÆHHH.   . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig, Boydk. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg har læst om Bob Dylan og hans indspilninger, så er han flintrene ligeglad med lydkvaliteten.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Flatcurve Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må give boydk ret, man kan ikke genskabe noget der er taget væk......
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik nok de svar jeg ventede og frygtede  Jeg har vistnok en Equalizer stående fra tidligere tider ,tror jeg prøver at slutte den til,så må vi se hvad det bringer,men takker for info
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du søger er SeeDeClip: http://www.cutestudio.net/data/products/audio/seedeclip/inde x.phpJeg købte det for nogle år siden, og det virker faktisk ganske udmærket. Selvfølgelig kan den ikke rekreere lyden til det oprindelige, fordi den information ikke eksistere, MEN den her nogle rimelige gode algoritmer, som kan finpudse "clippene". Dog hvis der er for meget clipping med for lidt information i mellem, kan den selvfølgelig ikke levere. Men mp3'er står ikke til at rede! Først har man super komprimeret musik i form af clipping, og dernæst skærer man mere information af i form af mp3. Så her er der altså ikke meget at hente.
__________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste man måske kan ændre på, er dynamikken på pladen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Det du søger er SeeDeClip:
http://www.cutestudio.net/data/products/audio/seedeclip/inde x.php
Jeg købte det for nogle år siden, og det virker faktisk ganske udmærket. Selvfølgelig kan den ikke rekreere lyden til det oprindelige, fordi den information ikke eksistere, MEN den her nogle rimelige gode algoritmer, som kan finpudse "clippene". Dog hvis der er for meget clipping med for lidt information i mellem, kan den selvfølgelig ikke levere.
Men mp3'er står ikke til at rede! Først har man super komprimeret musik i form af clipping, og dernæst skærer man mere information af i form af mp3. Så her er der altså ikke meget at hente.
|
|
|
Kunne godt være fristet til at prøve. Er det pro eller lite udgaven du har
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Jeg fik nok de svar jeg ventede og frygtede Jeg har vistnok en Equalizer stående fra tidligere tider
,tror jeg prøver at slutte den til,så må vi se hvad det bringer,men takker for info
|
|
|
Prøv at læse anmeldelsen fra Fremer!!!
Med mindre CD'en er molestreret fuldstændig bliver du bare snydt af en meget speciel lyd på dette album, men det er
tilsigtet, så hvad er det egentlig du ønsker at opnå?
Det virker som om, den kunstneriske frihed skal indordne sig under din forståelse af hvordan en nu meget meget gammel
Dylan skal lyde, det bestemmer han selv sammen med produceren.
Jeg tror ikke der er noget galt andre steder end din opfattelse af lyd.
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Max.H skrev:
Jeg fik nok de svar jeg ventede og frygtede Jeg har vistnok en Equalizer stående fra tidligere tider
,tror jeg prøver at slutte den til,så må vi se hvad det bringer,men takker for info
|
|
|
Prøv at læse anmeldelsen fra Fremer!!!
Med mindre CD'en er molestreret fuldstændig bliver du bare snydt af en meget speciel lyd på dette album, men det er
tilsigtet, så hvad er det egentlig du ønsker at opnå?
Det virker som om, den kunstneriske frihed skal indordne sig under din forståelse af hvordan en nu meget meget gammel
Dylan skal lyde, det bestemmer han selv sammen med produceren.
Jeg tror ikke der er noget galt andre steder end din opfattelse af lyd. |
|
|
This is the CD version of the album
---------------------------------------------------------- ------------------------------------
DR Peak RMS Filename
---------------------------------------------------------- ------------------------------------
DR9 -0.31 dB -11.46 dB 01 Duquesne Whistle.m4a
DR11 -0.46 dB -13.28 dB 02 Soon After Midnight.m4a
DR10 -0.41 dB -11.10 dB 03 Narrow Way.m4a
DR7 -1.66 dB -10.23 dB 04 Long And Wasted Years.m4a
DR5 -3.05 dB -9.32 dB 05 Pay In Blood.m4a
DR7 -2.47 dB -10.87 dB 06 Scarlet Town.m4a
DR10 -0.61 dB -11.58 dB 07 Early Roman Kings.m4a
DR12 -0.31 dB -12.95 dB 08 Tin Angel.m4a
DR10 -0.20 dB -12.12 dB 09 Tempest.m4a
DR11 -0.34 dB -13.60 dB 10 Roll On John.m4a
Number of files: 10
Official DR value: DR9 Det er jo ikke ligefrem supergodt
|
Til top |
|
|
Accept Udelukket fra forum

Dobb. Prof. Cujo, Heltny osv.
Bruger siden: 24 September 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H
Hvis jeg forstår dit indlæg rigtigt så har du et ønske præcis som mig, men der er intet at gøre.
Et eks kunne være at en kammerat havde optaget et bånd til mig hvor det var overstyret og lettere forvrænget, men ligemeget hvad man gør ved
båndet, optager det over på et andet bånd ved lavere styrke osv, så vil overstyringen og forvrængningen stadig være der.
Altså lige meget hvad man gør, så kan det ikke reddes fordi selve indspilningen er "ødelagt" fra start.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
This is the CD version of the album ---------------------------------------------------------- ------------------------------------ DR Peak RMS Filename ---------------------------------------------------------- ------------------------------------
DR9 -0.31 dB -11.46 dB 01 Duquesne Whistle.m4a DR11 -0.46 dB -13.28 dB 02 Soon After Midnight.m4a DR10 -0.41 dB -11.10 dB 03 Narrow Way.m4a DR7 -1.66 dB -10.23 dB 04 Long And Wasted Years.m4a DR5 -3.05 dB -9.32 dB 05 Pay In Blood.m4a DR7 -2.47 dB -10.87 dB 06 Scarlet Town.m4a DR10 -0.61 dB -11.58 dB 07 Early Roman Kings.m4a DR12 -0.31 dB -12.95 dB 08 Tin Angel.m4a DR10 -0.20 dB -12.12 dB 09 Tempest.m4a DR11 -0.34 dB -13.60 dB 10 Roll On John.m4a ---------------------------------------------------------- ------------------------------------
Number of files: 10 Official DR value: DR9
Det er jo ikke ligefrem supergodt
|
|
|
Men det er både lyden, stemmen og musikken. Jeg har lige hørt den endnu en gang, den har kørt en del her den seneste uge. Jeg nyder den hver gang jeg hører den, men jeg lytter jo også bare til musikken uden at tænke på dB og computerprogrammer. 
Men derfor må du da gerne fortælle hvad du mener at dine tal skulle bevise.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyyyy Guys , slap nu af og hør/se hvad trådstarter spø´r om: Jeg har fået en CD jeg ikk` ka´ li´ lyden af...... ka´ det gøres bedre???? ja, med bas og diskant regulering, ellers ka´ det s´gu da for fa´en kun gøres ringere. (jeg respekterer ikke kunstnerens måde at distribuere sin musik på) ,
Så go´ week-end da __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|