Emne: Bedre lyd fra Sonos ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
simon_ABC Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 26 September 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er ny som aktiv paa forummet efter at have laest en del artikler her gennem tiden. Der er jo en del som ved en del om disse ting her lader det til.
Mit spoergsmaal:
Jeg skifter i oejeblikket mit Squeezebox setup ud med Sonos af diverse aarsager. Jeg oensker at koble det til et rimeligt godt anlaeg og har hoert at der er forskellige veje til Audio-Nivarna med en Sonos Connect som Transport. Ville egentligt koebe en Hegel H11 DAC ell. H300 amp, men er bange for om jeg vil blive skuffet, jeg har nemlig ikke nogen god mulighed for at proevelytte. Jeg har laest en del paa nettet og her paa siderne men ikke fundet nogen gode sammenligninger paa diverse loesninger. Da det er svaert for mig at teste vil jeg gerne hoere fra jer om i skulle have hoert og har meninger om foskellene mellem foelgende loesninger:
A.) A.) Ren sonos over s/pdif til DAC til Forstaerker. Enten god normal DAC eller hvad med PWM DACs saasom NAD M51 og PS Audio PerfectWave DAC MKII skulle maaske loese problemet med Jitter og hvad der ellers maatte vaere da signalet bliver genskabt. Men disse DACs er ogsaa ret kostbare.
B.) B.) Modificeret Sonos (Dr. Volk eller Wyred4sound) over s/pdif til DAC til Forstaerker. Lyder lovende, men man mister investeringen naar ens Sonos engang skal udskiftes med efterfoelgeren, og saa kan det jo let foeles lidt dyrt, specient i denne tid hvor der udviklingen er saa hurtig.
C.) c.) Sonos over s/pdif til Re-clocker til Forstaerker. Jeg har laest godt om Empirical Audio Synchro-Mesh som jo egentlig skulle goere det samme som en modifieret Sonos, blot eksternt. Jeg er dog lidt tilbageholdende da der kun er faa reviews, kassen ligner noget der er flikket sammen i en garage etc.
Paa forhaand tak for hjaelpen, jeg haaber at nogle af jer har hoert flere af ovenstaaende saa i kan sammenligne.
Mvh Simon
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 26 September 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke filer vil du afspille med sonos eller er der musik fra spotify du vil bruge ,,, hvilke forsterker og højttelere har du ?
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag for svaret. Jeg kan forstaa at jeg skal uddybe lidt. -Naar det skal vaere serioest hoerer jeg udelukkende FLAC fra en NAS. Familien vil bruge Sonos til radio, podcasts etc etc. -Hoejttalere: Dynaudio C1 med OCOS kabler. -Forstaerker: Indtil videre bruger jeg en Mission Cyrus III, som jeg ikke er helt vild med. Er som beskrevet under evaluering da jeg overvejer en Integretet med DAC (Hegel H300) eller seperat forstaerker og DAC. Samlet budget for DAC/integretet ~30k. Ingen brugtkoeb. Det er i den forbindelse at jeg overvejer hvordan jeg kan faa den bedst mulige lyd fra et setup med Sonos som transport. Jeg har ganske enkelt ikke erfaring med om en Sonos kan give et signal i en kvalitet som passer ind i et saadant anlaeg eller hvordan det kan forbedres saa det duer. Jeg haaber det er lidt klarere nu?
Mvh Simon
|
Til top |
|
|
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg bruger selv en Cullen modificeret (nu W4S) Z90 til at levere det digitale signal til min dac. Modifikationen går ud på at minimere jitter, så det burde ramme dit behov.
Du kan finde diverse tråde her på forum omkring hvorledes Z90 kan tweakes yderligere (fjernelse af wifi-kort + kabling til en bridge).
Vælger du at gå den vej, bliver det ikke Sonos, der udgør begrænsningen i det anlæg du skitserer.
Mvh
Brian
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gået fra Squeezebox Touch til Sonos, hvilket har givet et pænt løft i lydkvalitet og funktionalitet. Tidligere, der brugte jeg kun Squeezebox'en til baggrundsmusik, da jeg synes lyden var for low-fi til at det kunne bruges seriøst. Det var typisk internet radio og Spotify jeg brugte, afspilning af musik fra computeren var for besværligt og da lyden ikke alligevel ikke kunne måle sig med min cd afspiller. Så blev det altså kun internet radio og Spotify den blev brugt til. Sonos er derimod super nem at bruge, det hele er sat op i løbet af ingen tid, også musik afspilning fra computeren. Så derfor har jeg valgt, at jeg lægger alt min cd musik ind på computeren, selv Spotify lyder nu så godt, at det nu kan brugs til andet end bare baggrunds musik. Og så har jeg så valgt, at købe en forholdsvis dyr Rega Dac. Arcam rdac var ellers mit mål da jeg tog ud til butikken og jeg har ikke fortrudt et sekund, at jeg valgt den dobbelt så dyre Rega.
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til BrianC: Tak for svaret. Jeg har laest en del om baade W4Ss mods og andre Sonos mods paa en del fora. Jeg er interesseret i om en extern reclocker ell. god DAC kan geore dette overfloedigt pta. fordelene ved disse mods.
Til kskruger: Takker! Jeg er ogsaa spaendt paa hvad en Sonos kan levere. Godt at vide at man kommer langt med en god DAC. Lyder som om din rega leverer varen for dig.
|
Til top |
|
|
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det bedst mulige udgangspunkt er altid at foretrække. Prisforskellen mellem en stadard Z90 og en modificeret udgør kun en brøkdel af den mulige prisforskel på dacs.
Kender ikke prisen på reclocker, men du skal jo derudover fortsat have en dac.
Med ro på jitter-fronten, kan du vælge dac alene efter dens lydsignatur.
Men korrekt: Hvis Hegel kan eliminere det mulige problem, er der jo ingen grund til at betale ekstra for en modifikation.
Medmindre du på et tidspunkt vil skifte Hegel ud. Så starter dine overvejelser op igen!
Mvh
Brian
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Takker igen - ja det er jo nogle overvejelser der under alle omstaendigheder koster kassen, men det er vel en del af charmen vi maa leve med ved HiFi :-) Nu maa jeg blot se om jeg trods alt kan komme til at hoere forskellen mellem en reclocker og en normal / mod. sonos et eller andet sted eller om nogen andre har nogen meninger om dette. John Darko skriver meget positivt om den Empirical
Audio Synchro-Mesh under http://www.6moons.com/audioreviews/empirical4/4.html og andre igen at det er spild af penge... hmmm...
Mvh Simon
|
Til top |
|
|
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du spøger til b.la. NAD M51 DAC. Bruger sådan en sammen med squeezebox, tv, cd-afspiller og bluray.
Den fjerner i hvertfald en hver for for støj, jitter og digitalis. I mit setup kommer en squeezebox til at lyde som noget meget dyrt (rigtig god lyd)
Om den kan gøre det samme i dit setup kan jeg ikke svare på. Der er rigtig mange ting der spiller ind, når det handler om slut resultatet.
Mange squeezebox ejere anbefaler en anden PSU end den der følger med. Med en M51 er det ikke nødtvendigt! Og så kan du jo bruge den som
forforstærker hvilket forbedre din lyd endnu mere. Sidstnævnte kun hvis din forstærker kan køres som effektforstærker, og at alt tilsluttet udstyr har
digital udgang, der passer med hvad M51 kan tilbyde. Når det så er sagt har jeg ikke noget forhold til hvad den kan tilbyde i dit setup, for
slutresultatet kommer jo an på meget. Uanset hvilken løsning du vælger, vil jeg anbefale at låne det udstyr du har tænkt dig at prøve, med hjem en
weekends tid og afprøve. I sidste end er det kun dig der kan vælge hvad der er rigtigt for dig
Held med valget
Mvh
__________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BCBC, tak for svaret. Problemet er at jeg bor i udlandet (Schweiz) og der er hér er HiFi scenen en noget anden og det med "til laans" har de ikke hoert om :-( Godt at hoere ang. M51 DAC, den store ufoelsomhed overfor inputtets kvalitet, saalaenge bit'ne er ok, lyder jo ret lovende. Det er dog en skam at de ikke spenderede en volumenkontrol paa fronten, men M51 er stadig et meget interessant produkt! Ja toer jeg sige NAD's mest spaendende for tiden? Da jeg var i DK hoerte jeg dog NAD M2 med at par store B&W hvilket jeg dog ikke broed mig om i forhold til en stor Macintosh paa et saet Dynaudio C2, saa du har helt ret i at jeg maa hoere inden koeb. Problemet er at det hele skal arrangeres pa forhaand i et snaevert tidsindterval naar jeg engang kommer til DK, saa det er ret godt at faa en ide paa forhaand da jeg ikke kan shoppe rundt :-)
Mvh, Simon
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon
Man skal jo passe på ikke at få ørerne i maskinen når man skriver herinde, så jeg deler ud af mine egne erfaringer og ikke andet.
Har Sonos sat til mit anlæg og er meget glad for det. Det er sat til en forstærker til 40.000 og et sæt højtalere til ca 20.000. Kabler er ikke det helt vilde, men i rigtig fornuftig kvalitet.
Jeg har prøvet mange DAC´s og helt uden forbedring. Dette gælder både Rega, Chord, Arcam og det er, efter min bedste overbevisning, ikke pengene værd at "opgradere" på denne front, da jeg simpelthen ikke kan høre forskel (mine ører er jo også snart 40 år, så nogle vil påstå de er slidte),O))
Har også sammenlignet diverse musikstykker direkte mellem Sonos og cd og der er ikke en forskel på disse, som jeg ville betale for, da jeg praktisk talt ikke mener der er nogen. HUSK dette er mellem Appel lossless filer og cd.
Derimod synes jeg der er enorm forskel på de filer man afspiller og om man streamer fra NAS eller nettet via spotify eller WIMP. Her er der meget forskel på lyden og kvaliteten. Den bedste kvalitet får jeg fra mine cdér som er rippet i Appel lossless og igen er der selvsamme kvalitetsforskel på cdérne om de bliver afspillet her, eller via en god cd afspiller - kvaliteten hænger sammen med optagelsen - det er min mening.
Køb gode højtalere, en god forstærker og sæt Sonos direkte til som en start, prøv dig frem med en DAC og måske siger dine erfaringer noget helt andet end mine, men prøv det før du køber. Dette gælder også disse modificerede Sonos komponenter, som jeg har meget svært ved at tro på, så jeg ville simpelthen høre, før jeg betalte for disse.
Dette var mine erfaringer og jeg håber du kan bruge dem;o)
Mvh
Kennet
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Gbemi,
Tak for svaret. Ja det forvirrer jo meget at diverse skribenter, der lever af det, kan faa det til at lyde somom alting er det nye "sort" saa man skal da helt sikkert passe paa. Der er jo ogsaa milevid forskel paa hvad deverse magasiner skriver om samme komponent, saa en stor del er vel smag og behag. Jeg foeler at min nuvaerende Squeezebox Duet, der streamer FLAC over en NAS, ikke lyder naer saa godt som min 15 aar gamle CD spiller, men mine oerer er ogsaa over de 35 :-) Har nu bestilt en Sonos, det bliver sjovt at hoere forskellen, for noget skal der nu hentes over kilden, og med alt i FLAC er det svaert at gaa tilbage til CD... Naeste trin bliver om jeg alligevel ikke kan finde nogen med noget HiFi her i landet der er vaerd at lytte til... Mvh. Simon
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Gbemi, jeg fik saa koebt en Sonos og maa sige at det i mine oerer i direkte sammenligning med Squeezebox Duet blev en klar klar sejr til Sonos paa lydkvaliteten, Sonosen er noget bedre en min 15 aar gamle CD-spiller - hvilket jeg ogsaa havde regnet med at SB Duetten var... Men nu hvor Logitech har stoppet hele Squeezebox systemet faldt valget paa Sonos istedet for en upgrade til SB Touch. Jeg er dog stadig ikke dér hvor jeg haaber at ende mht. lydkvalitet. Nu maa jeg se om jeg med DAC, ny forstaerker og maaske noget helt tredie kan faa det hele til at falde paa plads... Mvh, Simon
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
Hej Simon
Man skal jo passe på ikke at få ørerne i maskinen når man skriver herinde, så jeg deler ud af mine egne erfaringer og
ikke andet.
Har Sonos sat til mit anlæg og er meget glad for det. Det er sat til en forstærker til 40.000 og et sæt højtalere til ca
20.000. Kabler er ikke det helt vilde, men i rigtig fornuftig kvalitet.
Jeg har prøvet mange DAC´s og helt uden forbedring. Dette gælder både Rega, Chord, Arcam og det er, efter min bedste
overbevisning, ikke pengene værd at "opgradere" på denne front, da jeg simpelthen ikke kan høre forskel (mine ører er jo
også snart 40 år, så nogle vil påstå de er slidte),O))
Har også sammenlignet diverse musikstykker direkte mellem Sonos og cd og der er ikke en forskel på disse, som jeg
ville betale for, da jeg praktisk talt ikke mener der er nogen. HUSK dette er mellem Appel lossless filer og cd.
Derimod synes jeg der er enorm forskel på de filer man afspiller og om man streamer fra NAS eller nettet via spotify eller
WIMP. Her er der meget forskel på lyden og kvaliteten. Den bedste kvalitet får jeg fra mine cdér som er rippet i Appel
lossless og igen er der selvsamme kvalitetsforskel på cdérne om de bliver afspillet her, eller via en god cd afspiller -
kvaliteten hænger sammen med optagelsen - det er min mening.
Køb gode højtalere, en god forstærker og sæt Sonos direkte til som en start, prøv dig frem med en DAC og måske siger
dine erfaringer noget helt andet end mine, men prøv det før du køber. Dette gælder også disse modificerede Sonos
komponenter, som jeg har meget svært ved at tro på, så jeg ville simpelthen høre, før jeg betalte for disse.
Dette var mine erfaringer og jeg håber du kan bruge dem;o)
Mvh
Kennet |
|
|
Jeg har den fuldstændig modsatte oplevelse
Forskellen mellem Sonos´ analoge udgange og fx. min Densen FabelDac er tydelig. Det samme var den ift. de andre dacs
jeg har prøvet. Det samme oplevede jeg da jeg streamede via en Squeezebox Touch. Der var der også store forskelle at
høre de forskellige dacs imellem, og ift. Touch´ens indbyggede dac. (Endda med lineær psu)
Via Spotify med max lydkvalitet (320 kbs) er der forskelle ift. cd-kvalitet, men jeg synes ikke forskellen er lige så stor som
forskellen er ved at spille den samme lossless fil igennem forskellige dacs.
Dette på et relativt billigt anlæg til godt og vel 30k. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Thue, Jeg er ogsaa spaendt paa hvad en DAC kan goere. Jeg synes allerede at 320kbs MP3 lyder noget ringere end FLAC uden DAC. Overvejelserne til proevelytning er for tiden foelgende der godt nok til dels er over mit budget, men det er nok godt at hoere lidt foerst: -Hegel H300 incl DAC -Bladelius Thor III novartis incl DAC -Mcintosh - MA-6600 uden DAC (godt nok over mit budget men tidligere lyt var possitive) -Bryston - B100-SST (godt nok over mit budget, er spaendt paa om de nordiske amps er bedre) -Stello ia500 eller ia700 (den faar jo saa meget ros det er helt vildt) -NAD M51 DAC (hvor mon man kan proeve swaadan een paa et par Dynaudio HT? ) og saa skal jeg da lige se om man kan faa saadan en syncro mesh at hoere et eller andet sted...
mvh Simon
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker igen for de mange indlaeg. Jeg har nu faaet hoert paa noget grej og har foelgende (personlige/subjektive) oplevelse med derfra, nemlig at Hoejttalerne har enorm betydning for lyden, forstaerkeren en paent stor betydning, en DAC en ret hoerbar forskel, men og om det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke naevnevaerdig forskel, og da slet ikke iforhold til de andre komponenter. Det var noget jeg overhovedet ikke havde regnet med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville jeg have forventet at DAC'en havde haft mere betydning og at den digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning. Jeg har derfor ikke efterfulgt muligheden for at proevehoere en syncromech ell. andre reclockere. Efter en del testlytninger valgte jeg en Hegel H300 med indbygget DAC (skulle vist svare til en H11) til min sonos og Dynaudio C1'er. Det gav, for mine oerer, den bedste lyd for pengene. Skulle man have et endnu bedre anlaeg (og ikke mindst mere fintfoelende oerer end mig) er der maaske noget mere at hente, men jeg er med nuvaerende loesning tilfreds og vil nu hellere spendere paa udvidelse af musikbiblioteket :-)
Takker igen, Mvh.
|
Til top |
|
|
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet!
Din oplevelse med rækkefølgen i, hvilke komponenter der har størst betydning for lyden, er der vist mange, der vil nikke
genkendende til.
Man kan sige, at højttalerne har klart den sværeste opgave idet de reelt konverterer et elektrisk signal til et mekanisk/akustisk
signal, hvorimod de elektroniske komponenter blot modificerer og/eller forstærker et elektrisk signal. Der er naturligvis mange
meninger om dette, men det er sikkert og vist, at alle med en reel solid baggrund i signal- og lydbehandling er af den mening.
Din kombination af lydgrej lyder fornuftig. Jeg er helt klar tilhænger af at holde det enkelt og ukompliceret.
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
simon_ABC skrev:
Takker igen for de mange indlaeg. Jeg har nu faaet hoert paa noget grej og har foelgende
(personlige/subjektive) oplevelse med derfra, nemlig at Hoejttalerne har enorm betydning for lyden, forstaerkeren en paent
stor betydning, en DAC en ret hoerbar forskel, men og om det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke
naevnevaerdig forskel, og da slet ikke iforhold til de andre komponenter. Det var noget jeg overhovedet ikke havde regnet
med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville jeg have forventet at DAC'en havde haft mere betydning og at den
digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning. Jeg har derfor ikke efterfulgt muligheden for at proevehoere en
syncromech ell. andre reclockere. Efter en del testlytninger valgte jeg en Hegel H300 med indbygget DAC (skulle vist svare til
en H11) til min sonos og Dynaudio C1'er. Det gav, for mine oerer, den bedste lyd for pengene. Skulle man have et endnu bedre
anlaeg (og ikke mindst mere fintfoelende oerer end mig) er der maaske noget mere at hente, men jeg er med nuvaerende
loesning tilfreds og vil nu hellere spendere paa udvidelse af musikbiblioteket :-)Takker igen,Mvh.
|
|
|
nu når du har sonos så er der hutrigste bedste og biligste metoder for udvidelse af musikbibiliotek Spotify så få du for sole 100
kr om mnd. ca 15 mil musik nr...
|
thomas.larsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
simon_ABC skrev:
Takker igen for de mange indlaeg. Jeg har nu faaet hoert paa noget grej og har foelgende (personlige/subjektive) oplevelse
med derfra, nemlig at Hoejttalerne har enorm betydning for lyden, forstaerkeren en paent stor betydning, en DAC en ret hoerbar forskel, men og om
det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke naevnevaerdig forskel, og da slet ikke iforhold til de andre komponenter. Det var noget jeg
overhovedet ikke havde regnet med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville jeg have forventet at DAC'en havde haft mere betydning og at
den digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning. Jeg har derfor ikke efterfulgt muligheden for at proevehoere en syncromech ell. andre
reclockere. Efter en del testlytninger valgte jeg en Hegel H300 med indbygget DAC (skulle vist svare til en H11) til min sonos og Dynaudio C1'er. Det
gav, for mine oerer, den bedste lyd for pengene. Skulle man have et endnu bedre anlaeg (og ikke mindst mere fintfoelende oerer end mig) er der
maaske noget mere at hente, men jeg er med nuvaerende loesning tilfreds og vil nu hellere spendere paa udvidelse af musikbiblioteket :-)Takker
igen,Mvh.
|
|
|
"men og om det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke naevnevaerdig forskel, og da slet ikke iforhold til de andre komponenter. Det
var noget jeg overhovedet ikke havde regnet med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville jeg have forventet at DAC'en havde haft mere
betydning og at den digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning."
En sonos der ikke er modificeret lyder IKKE godt!!
Gør dig selv den tjeneste at lad Gert volk/w4s modificere den, for der er INGEN sammenligning overhovedet!! En moddet kan spille musik, det kan en
standard ikke..... Det er de bedste penge du overhovedet kan bruge på dit setup
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
simon_ABC skrev:
Takker igen for de mange indlaeg. Jeg har nu faaet hoert paa noget grej og har foelgende (personlige/subjektive) oplevelse med derfra, nemlig at Hoejttalerne har enorm betydning for lyden, forstaerkeren en paent stor betydning, en DAC en ret hoerbar forskel, men og om det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke naevnevaerdig forskel, og da slet ikke iforhold til de andre komponenter. Det var noget jeg overhovedet ikke havde regnet med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville jeg have forventet at DAC'en havde haft mere betydning og at den digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning. Jeg har derfor ikke efterfulgt muligheden for at proevehoere en syncromech ell. andre reclockere. Efter en del testlytninger valgte jeg en Hegel H300 med indbygget DAC (skulle vist svare til en H11) til min sonos og Dynaudio C1'er. Det gav, for mine oerer, den bedste lyd for pengene. Skulle man have et endnu bedre anlaeg (og ikke mindst mere fintfoelende oerer end mig) er der maaske noget mere at hente, men jeg er med nuvaerende loesning tilfreds og vil nu hellere spendere paa udvidelse af musikbiblioteket :-)Takker igen,Mvh.
|
|
|
"men og om det er Sonos eller en dyr CD spiller gav i mine oerer ikke naevnevaerdig forskel, og da slet ikke iforhold til de andre komponenter. Det var noget jeg overhovedet ikke havde regnet med paa forhaand, for med alt de jeg havde laest ville jeg have forventet at DAC'en havde haft mere betydning og at den digitale kilde havde haft en for mig hoerbar betydning."
En sonos der ikke er modificeret lyder IKKE godt!! Gør dig selv den tjeneste at lad Gert volk/w4s modificere den, for der er INGEN sammenligning overhovedet!! En moddet kan spille musik, det kan en standard ikke..... Det er de bedste penge du overhovedet kan bruge på dit setup  |
|
|
Hvad skulle han kunne gøre bedre end en ekstern dac?
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|