Forfatter |
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens... Jeg står og skal have mig en ny NAS server, men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge, håber i kan hjælpe mig..? Jeg har selvfølgelig et par krav  Den skal bruges til at lagere mine film på, så jeg kan se dem via mit TV der understøtter DLNA, derudover skal jeg kunne have alle mine lossless musik filer, derpå (kører Sonos i hele huset) - Den skal kunne indeholde mindst 2x 3.5" diske - Håndtere mindst 6TB - Understøtte DLNA - Understøtte JBOD, dvs jeg skal kunne have ex. 2x 2TB diske i også have 4TB brugbar plads! (den jeg har nu, kan kun kører RAID, hvilket vil sige at jeg altid kun har det have plads fordi den spejler diskene) - Den helst ikke koste mere end 3-4.000 Her kigget mest på denne Synology, men er den, det bedste? - På forhånd tak for hjælpen!
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Synology DS412+ som jeg er glad for. Ved ikke helt hvad forskellen imellem 410 og 412+ er?
Jeg var glad for at slippe af med min Readynas Duo
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en Netgear Stora. Og det virker bare.
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Jeg har en Synology DS412+ som jeg er glad for. Ved ikke helt hvad forskellen imellem 410 og 412+ er?
Jeg var glad for at slippe af med min Readynas Duo |
|
|
Jeg har også en Netgear Readynas Duo lige nu, den er da belastende..! - men billig, gav 999,- for den inkl 1TB disk Derfor vil jeg gerne have en anden..!
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
+1 til Synology da de har det bedste NAS OS og derved fleste muligheder... de er dog også de dyreste
Hvis man "bare" skal bruge en fil server og DLNA kan man sikkert klare sig med nogle billigere mærker.
Men okay nogle NAS'er har bare for langsom hardware f.eks. Readynas Duo som jo også snart er gamle.
Jeg har selv en billig ReadyNas Ultra 2 som er ganske hurtig som fil server/backup.
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
pof@ skrev:
|
|
Jeg har også en Netgear Readynas Duo lige nu, den er da belastende..! - men billig, gav 999,- for den inkl 1TB disk
Derfor vil jeg gerne have en anden..!
|
|
|
Hvad er der i vejen med den?
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
pof@ skrev:
|
|
Jeg har også en Netgear Readynas Duo lige nu, den er da belastende..! - men billig, gav 999,- for den inkl 1TB disk
|
|
|
Hvad er der i vejen med den? |
|
|
Jamen flere ting, for det første kan den kun kører RAID, dvs hvis jeg har 2x 2TB diske, vil jeg kun have 2TB plads tilgængelig, fordi den spejler diskene i stedet for JBOD hvor man bare udvidder diskpladsen, så vil jeg have 4TB tilgængelig, derudover er synes jeg DLNA delen er lidt usmart, da jeg skal ind og "rescanne" disken hver gang jeg ligger en film på, ellers vil den ikke være synlig på mit TV
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
Hvad er der i vejen med den? |
|
|
Jamen flere ting, for det første kan den kun kører RAID, dvs hvis jeg har 2x 2TB diske, vil jeg kun have 2TB plads tilgængelig, fordi den spejler diskene i stedet for JBOD hvor man bare udvidder diskpladsen, så vil jeg have 4TB tilgængelig, derudover er synes jeg DLNA delen er lidt usmart, da jeg skal ind og "rescanne" disken hver gang jeg ligger en film på, ellers vil den ikke være synlig på mit TV
|
|
|
Og hvis man ikke gør noget ved det, er den støjende. Brugerfladen er heller ikke noget at råbe hurra for. Og hastigheden...
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med på en lytter, jeg er selv på udkik efter noget plug and play det skal bare være noget overføre filerne også skal det kunne finders fra andre enheder som min egen Primare MM30 medie modul
Ja det skal bare være så enkel at jeg bruger min APP til Ipad scan og spil......prisen er ikke det vigtigeste det skal bare virke og lydløs
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
Hvad er der i vejen med den?
|
|
|
|
|
|
Og hvis man ikke gør noget ved det, er den støjende. Brugerfladen er heller ikke noget at råbe hurra for. Og hastigheden...
|
|
|
Ja, den larmer alt for meget. Men jeg har udskiftet blæseren, med en til 65 kr. Nu står den bag sofaen og kan næsten ikke høres. Jeg bruger kun min til musik, og der er ingen problem med hastigheden.
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Kan klart anbefale en Synology DS212+
Jeg anvendte tidligere en D-Link 323 NAS og overgangen til Synology NAS'en var et kæmpe skridt fremad.
M.v.h.
MrForce 
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu er den galme NAS gået til og jeg skal finde en ny og er kommet over Synology Disk Station DS411 der er plads til 4 HD af 3 TB så den burde være nogenlunde fremtidssikret
Det er i førsteomgang bare som musik NAS men ser den kan bruges til mange andre ting ;-)
Er der nogen herinde som har noget dårlig oplevelser med denne
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Ja nu er den galme NAS gået til og jeg skal finde en ny og er kommet over Synology Disk Station DS411 der er plads til 4 HD af 3 TB så den burde være nogenlunde fremtidssikret
Det er i førsteomgang bare som musik NAS men ser den kan bruges til mange andre ting ;-)
Er der nogen herinde som har noget dårlig oplevelser med denne |
|
|
Hvad så Henrik, har du fået bestilt ny NAS..?
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg lige kommer dumpende, håber det er i orden kenn?
- jeg søger em nas med de samme krav som kenn, men den skal bare lige kunne hente fra newsgeoups. Er der nogle af de nævnte nas'er der kan
det?
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med qnap, som har twonky installeret. Men jeg ville gå efter diske i stedet for hastighed. F.eks 412 turbo. Koster omkring
2.000 kr. Så kan man udvide med diske hen ad vejen.
Lars
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Lige en lille kommentar til Alt Om Data testen, som der link'es til tidligere i denne tråd.
Den Synology NAS der er testet op mod de andre er den "gamle" DS211+ og ikke den nye DS212+ 
Her et link, hvor man kan se data (CPU, RAM o.s.v.) på ældre og nye Synology NAS bokse:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/What_kind_of_CPU_do es_my_NAS_have
Held og lykke med NAS købet......... 
M.v.h.
MrForce 
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Darwin skrev:
Er der nogen herinde som har noget dårlig oplevelser med denne
|
|
|
Hvad så Henrik, har du fået bestilt ny NAS..?
|
|
|
Nej Ikke i nu men mega forviret bare se hvad den nu skriver her
DS-211+ fra Synology er en spændene smb (small medium business)-nas, der strutter af features og glimrer ved et eksemplarisk webbaseret brugerinterface.
Det er desuden en af blot to nas’er, der kom uden installerede drev
HVAD er nu det for noget ? er det HD de menere
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Jeg har gode erfaringer med qnap, som har twonky installeret. Men jeg ville gå efter diske i stedet for hastighed. F.eks 412 turbo. Koster omkring 2.000 kr. Så kan man udvide med diske hen ad vejen.
Lars |
|
|
Den larmer , Lars du ved jo min NAS står tæt på lytterummet
|
Til top |
|
|