Forfatter |
|
Funzy Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par zenhiser hovedtelefoner, og i min forforstærker er der ingen phonostik.
Det er en Acurus RL11, hvordan sætter jeg dem til, kan man anvende et pre out stik?
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du sluttet din forforstærker til ? Er der ikke et hovedtelefon stik der ?
(ok - det er jo efterhånden næsten gået af mode)
Et Pre out stik kan bruges til at føde en lille hovedtelefon-forstærker - dertil må du nok spørge ovre i head-fi afdelingen (Du har postet dit ? i digital afdelingen af en eller anden grund) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Funzy Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups ja forkert sted.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal helst ikke bruge pre out, da den jo er variabel via volumen. Du skal bruge tape out på din RL11, det gør jeg og tilslutte en hovedtlf forstærker dér. På Record knappen vælger du så hvad du vil høre på hovetlf'erne uafhænghig hvad du hører over højttalerne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Funzy Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen, er der stor forskel på de forskellige forstærkere, eller er det min forforstærker der afgør lyden?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Funzy skrev:
Mange tak for hjælpen, er der stor forskel på de forskellige forstærkere, eller er det min forforstærker der afgør lyden?
|
|
|
Signalet går passivt i gennem din Acurus via record knappen, derfor hvis du også vil lytte til lp'er, bør pu'en have et godt output, så du ikke skal skrue helt op for hovedtlf forstærkeren, men ellers er der ingen problemer. Det er hovedtlf forstærkeren samt det kabel du forbinder den med, der afgør den endelige klang og lyd, da signalet som sagt går passivt igennem. Og ja, der er stor forskel på hoved tlf forstærkeres klang og spillestil, ligesom med alt andet hifi udstyr.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og en tilføjelse. Acurus RL11 påvirker ikke signalet, da der ikke er forstærkning (passiv) på nævnte udgang Record. Man kan nemlig tilslutte en processor også.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|