Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 14:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hegel H70 og Focus 160 - overkill?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ellum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er ny til det her med hifi og er på udkig efter en integreret forstærker, der kan opfylde mine behov som er ca. 50% vinyl og 50% digitale kilder. Jeg har haft et godt øje til Hegel H70 i et stykke tid og har nu fået mulighed for at købe en 6 måneder gammel en til en god pris. Har også fået tilbudt et sæt 6 måneder gamle Dynaudio Focus 160 til en pris der matcher de X16 jeg havde tænkt at købe til.

Er det "overkill" at sætte Focus 160 til H70'eren? Jeg har og får nok ikke mulighed for at lytte til setuppet inden jeg beslutter mig for at købe. :-(

Et dumt bonus spørgsmål: Skal man være bange for at teknologien i f.eks. H70'eren med tiden vil gå hen og blive forældet i forhold til de produkter man vil slutte til den? Jeg tænker, at der jo kommer mere og mere teknologi ind i nye forstærkere i takt med at anden teknologi også udvikler sig. Min plan er at købe noget ordentligt kram der kan holde i mange år.

På forhånd tak for hjælpen
Til top Vis Ellum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellum

Højen79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter med i spænding...

Overvejer selv en H70 til mine Monitor Audio GS20 via Sonos.

Eneste jeg ved er de anmeldelser jeg har læst på nettet...og der får den stor ros og anerkendelse...

Men overvejer også følgende:

XTZ Class A100 D3 - en ordentlig kraftkarl på 22 kg. og med indbygget DAC ligeså. (meget for pengene)
NuForce IA-7 V3 100Wx2
Til top Vis Højen79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højen79

Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Juni 2012 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Indbyggede DAC'er i forstærkere er sjældent gode nok i forhold til den egentlige forstærkers kvalitet. Det gælder også for
XTZ A100 D3, som er en rigtig god forstærker.

Jeg holder foredrag om afspilning af musik på computer, og til dette formål har jeg efter mange lyttetests sammensat et
prisbilligt anlæg, der anvendes til at demonstrere musikken på. Det samlede anlæg ses her:
http://computer4music.com/hw/hw_anbefal/hw_anbefal.htm

Som ekstern DAC har jeg valgt en, der er beregnet til musikstudier, da den giver fantastisk meget lyd for pengene (ESI
U24XL til 900 kr.) og den er en klasse bedre end mange HIFI-DAC'er til 10 gange prisen. Eneste betingelse er, at du bruger
computer til afspilning. Har du først vænnet dig til at have en bærbar pc stående fast som musikafspiller vil du aldrig gå bort
fra at have en stor skærm til at styre afspilningen. Som en bonus kan man høre netradio, se film på filstriben med god lyd....

Forstærkeren er Vincent SV232 til 7.000 kr., der fås samme sted som XTZ, men som jeg vurderer spiller bedre.

Håber dette indlæg kan bruges til inspiration.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Sendt: 14 Juni 2012 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke hvad du mener med overkill. Ht'er og forstærker burde fint kunne spille sammen.

Det er rigtigt at den indbyggede DAC nok måske ikke kan modtage de mest højopløste musikfiler, der findes, og at en ekstern DAC nok kan gøre det bedre (alt efter pris og konstruktion).

Hvis du har mulighed for at lytte til delene samlet i egen stue, kan du hurtigt afgøre om det lyder godt nok (om det passer til din smag).

Har selv ganske positive erfaringer med Focus 160'erne efter at have hørt på dem.

Phonar - Credo Primus m. Mundorf Silver/Oil+M-resist.
+ tilbehør fra DH-Labs, PS Audio, Solid Tech osv.
Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Sæt dig tilbage og nyd din musik   det du kikker på  er gode sager

Både Hegel og Dynaudio  er testet op i mod hinnanden både i danske og Norske magasinere  med fine +++ere

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

kluxen2003
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 19 Juni 2012 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Du kan høre Hegel sammen med Focus 160 i KT Radio på Vesterbrogade i Kbh. Det gjorde jeg for ca. 14 dage siden, hvor jeg
hørte en Hegel (70 eller 100?) sammen med Focus 160 og en Hegel CD-afspiller, og det lød virkeligt supergodt!

Jeg vil derfor ikke betænke mig på at sætte Hegel og Focus 160 sammen!

Bo
Til top Vis kluxen2003's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kluxen2003

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes