Forfatter |
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyligt hjemkommet fra Kina, købt via ebay.co.uk. Samlet pris med moms+gebyr: 1150 kr.
... Og så lige denne lille fætter til 200 kr, til at klare konvertering fra USB til coax (lydkilden er en bærbar).
Der er USB i den ene ende, coax i den anden. Kræver ikke separat strøm
Specs for DAC:
Finished 2496 (AK4396) CS8416 DAC With Transformer + case
case size:125mm*191mm*52mm
Chip solutions: CS8416+AK4396+5532
Input:coaxial
Output:RCA
This is Fully Finished and tested AK4396 DAC ,Using high quality R-core Transformer
Support 192K/24bit
... Og lyden? Nærmere følger....
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lyden lige fra æsken - den er sgi i orden.
Hvor min daværende DAC (Emu 0404) gav en god live-lyd: robust, grovkornet og med stemmer up-front - og med god krop
på
stemmer såvel som instrumenter - så giver den nye DAC en god indsigt i pladestudiet. Der er detaljering, opløsning og rum i
massevis,
samt en rigtig god dynamik. Klangen er lækker - og hælder til den mørke side. Ret underligt at have højopløst lyd, med god
detaljering - og så det aligevel ikke er lystklingende (hvilket jeg ikke kan udholde). Opstarts-lyde på S- og T-ord er fine,
uden
at være for skarpe. Det er lige i skabet.
Eneste ankepunkt er at stemmer træder et skridt tilbage - jeg kan nemlig bedst li' når sangeren står 1 meter fra mig, med
mikrofonen helt nede i drøbelen
Både Emu'en og denne deler AK4396-chippen - men de lyder nu forskelligt. Anbefales !!!
|
Til top |
|
|
finnogangela Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for "review"; meld gerne tilbage, når den er tilspillet :-) Hvor har du fundet Usb-coax converteren og hvad er specs på den (= klarer den 24/192)? Hvis du/man er til at pille, er tweaks af Dac-boardet jo udførligt beskrevet på DIY-Audio- og der er jo dem, der straks ville skille Usb-dimsen og strømføde den med batteri, f.eks.
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
finnogangela skrev:
Tak for "review"; meld gerne tilbage, når den er tilspillet :-)
Hvor har du fundet Usb-coax converteren og hvad er specs på den (= klarer den 24/192)?
Hvis du/man er til at pille, er tweaks af Dac-boardet jo udførligt beskrevet på DIY-Audio
- og der er jo dem, der straks ville skille Usb-dimsen og strømføde den med batteri, f.eks.
|
|
|
ebay.co.uk - søg efter 'usb to coax'. Jeg tror ikke den klarer 24/192 - pc'ens usb-udgang er såvidt jeg ved begrænsningen (16/48). Jeg kører dog ubuntu, som jeg synes giver bedre lyd end xp, ved eksempelvis wimp-streaming, mspot-streaming (og jeg kører kablet, ej trådløs forbindelse)
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
USB er ikke begrænset. KAn sagtens køre 24 bit/384 kHz
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det meningen den hele tiden skal lyse i "error"?
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også denne dac, og har lavet den komplette "upgrade BOM" som en bruger fra diyaudio har lagt ud. Jeg er meget tilfreds  hvis du synes
den er god "out of box" så glæd dig til at høre den modificeret
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur..... tillykke med den , har bygget nogle stykker, både AK 4393 og 4396, men i mine ører lyder Crystals CS4398 altså lige den tak mere varmt, printet kommer også fra kina, og ligner til forveksling i opbygning. Jeg har så droppet analogdelen og kører direkte fra dac´en ind i et par russiske 6N16B-V rør, det spiller helt forrygende. Et par tips, hvis du har lyst til at "modde" den........ De 6 små lytter der sidder omkring dac-chippen+den der sidder øverst til højre i billedet opad ud for spændingsregulatoren skifter du til Sanyo Oscon SEPC 470uF/16 volt, de resterend 3 små lytter til alm. Oscon (de lilla) 15-25uF/16 volt, de 3 store lytter til Frolyt 2200uF/50 volt, alle de små grå 100nF til Wima MKP 470nF/63 volt, det gør pokker til forskel, og der kommer helt vildt meget luft i toppen hvis du skifter til en AD712 i stedet for NE5532 .
Skulle du nogensinde komme forbi Århus, er du velkommen til en "lytter" . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Juspur..... tillykke med den , har bygget nogle stykker, både AK 4393 og 4396, men i mine ører lyder Crystals CS4398 altså lige den tak mere varmt, printet kommer også fra kina, og ligner til forveksling i opbygning. Jeg har så droppet analogdelen og kører direkte fra dac´en ind i et par russiske 6N16B-V rør, det spiller helt forrygende. Et par tips, hvis du har lyst til at "modde" den........ De 6 små lytter der sidder omkring dac-chippen+den der sidder øverst til højre i billedet opad ud for spændingsregulatoren skifter du til Sanyo Oscon SEPC 470uF/16 volt, de resterend 3 små lytter til alm. Oscon (de lilla) 15-25uF/16 volt, de 3 store lytter til Frolyt 2200uF/50 volt, alle de små grå 100nF til Wima MKP 470nF/63 volt, det gør pokker til forskel, og der kommer helt vildt meget luft i toppen hvis du skifter til en AD712 i stedet for NE5532 .
Skulle du nogensinde komme forbi Århus, er du velkommen til en "lytter" .
|
|
|
Jeg skiftede min NE5532 op-amp til en opa827 (dual mono på en browndog)
Og ellers Ja wima og SEPC er guld. Psu delen er det Elna Silmic II der sparker røv. Modstands værdierne omkring op-ampen er forkerte på Ak4396, så hvis man skifter til de rigtige størrelser, bliver der klart mere hul igennem til bassen, og den går dybere. Carbon film er at foretrække.
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 03 Februar 2012 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Skulle du nogensinde komme forbi Århus, er du velkommen til en "lytter" . |
|
|
Hej Boyd
Jeg kommer faktisk forbi Århus med jævne mellemrum - jeg PM'er dig lige lidt tid i forvejen, når jeg har noget at gøre på de
kanter - så må vi se om vi kan finde en tid der passer. Det kunne være interessant at sammenligne standard-modellen med
den moddede.
Ha en vellydende dag
|
Til top |
|
|