Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 10:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Readynas Duo vil ikke komme online (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KimStahnke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Efter min Readynas duo har været slukket et par dage kan jeg ikke få den til at komme online. Den starter fint op, Raidar finder den med navn og IP nummer mv., men der er en blå prik i stedet for en grøn yderst til venstre. Jeg kan Locate enheden med ikke komme ind på den. Raidar siger at Volume, Disks og Fan status er OK.
På fronten blinker den blå knap med ca. 1 sekunds interval, uafbrudt. Jeg har ladet den stå 4-5 timer nu uden der er sket ændring. Hvad kan jeg gøre for at få adgang til alle mine data?

Til top Vis KimStahnke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimStahnke

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

KimStahnke skrev:

Efter min Readynas duo har været slukket et par dage kan jeg ikke få den til at komme online. Den starter fint op, Raidar finder den med navn og IP nummer mv., men der er en blå prik i stedet for en grøn yderst til venstre. Jeg kan Locate enheden med ikke komme ind på den. Raidar siger at Volume, Disks og Fan status er OK.
På fronten blinker den blå knap med ca. 1 sekunds interval, uafbrudt. Jeg har ladet den stå 4-5 timer nu uden der er sket ændring. Hvad kan jeg gøre for at få adgang til alle mine data?

Sådan opførte min sig da DISK1 var stået af. Kører du i RAID mode?? Hvis JA. Så prøv at flytte DISK2 over i i DISK1 slottet og starte op kun med en DISK. Starter den er der fejl på din DISK1.

Så køber du en ny disk og sætter i SLOT2 og så synkroniserer den af sig selv. Det virkede perfekt hos mig. Har du sat den op til at sende error messages til din mail???? Hvis ja. Har du så fået mails med en tekst lignende denne??

"

Reallocated sector count has increased in the last day.

Disk  2:

Previous count: 1

Current count: 2

Growing SMART errors indicate a disk that may fail soon.  If the errors continue to increase, you should be prepared to replace the disk. "

KimStahnke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 August 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Tak for tips og hjælp. Det har været en lang sej kamp at finde mine data.  Flere gange i forløbet ændrede nas'en opførsel, så havde den ene disk defekt boot sektor, så var den anden ulæselig, så kunne Raidar slet ikke få forbindelse, osv. rundt i ring. Jeg har flere gange været i telefonkontakt med Readynas support, men enden på det var at de sagde begge mine diske var defekte. Hvordan dette kunne være sket findes der ingen forklaring på.
Jeg fandt et program, r-linux (http://www.r-tt.com/free_linux_recovery/), på nettet og instalerede det på min pc. Tilsluttede først den ene harddisk via en usb docking station og lod r-linux gennemsøge disken. Processen tager et par døgn for en 2 tb disk og programmet har en tendens til at crashe i nogle situationer. Den første disk jeg prøvede var åbentbart den med flest fejl hvorfor de første 4-5 døgn gik med at finde ud af at den var helt kaput. Den anden disk fik jeg hul igennem til efter ligeså lang og efter endnu et par døgn med komplet udtræk af alle tilgængelige data til en ny harddisk havde jeg fået omkring 80% tilbage.
Så alt i alt var jeg vist meget heldig. Efterfølgende har jeg uden held forsøgt at få nas'en til at Factory Restore, så den er nu på pension og jeg har købt en ny - af andet fabrikat...

Til top Vis KimStahnke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimStahnke

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2011 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes