Forfatter |
|
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg skal muligvis snart ud og købe et sæt XTZ 99.36.
Hvilken forstærker ville matche disse højttaler bedst, budgettet er 5000 kr,-, om det er integreret forstærker, eller effekt
forstærker + forforstærker. Der er tale om stereo, så dvs. forstærkeren skal kun bruges til disse to højttalere.
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa det jo alt efter hvad du bedst kan lide af lyd? :) NAD for mit eget vedkommende syntes jeg er ganske finde forstærkere men også Harman Kardon producere nogle gode nogen :) jeg syntes du skal låne med hjem når du har fået højtalerne og lytte dig frem til hvad der er bedst i dit øre
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, mange tak for svaret.
Harman Kardon sælger nogle effektblokke/effekttrin i 2.1. Jeg ved ihvertfald at det ikke skal være Denon ( alt for lys i lyden ).
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
100/160 W er det nok til at drive sådan et sæt XTZ 99.36 fuldt ud hele vejen igennem?
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 21 Maj 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende holfien, skal man ikke altid hænge sig i watt angivelser, da de tit er ret misvisende. Kig hellere på om der sidder en fornuftig strømforsyning og om forstærkeren, størelsen taget i betragtning, har en fornuftig kampvægt.
Som et eksempel er der langt mere gods i mine 2 x 60 Naim watt, end der nogensinde har været i mine 120 Denon watt, og de halter nu heller ikke sååå langt bagefter havd min gamle NAD M3 på 2 x 180 watt kunne præstere når vi snakker ren muskelkraft.
Desuden lader det til at mine personlige præferencer hælder mod at, disse "mindre" forstærkere ofte besider en spilleglæde som går deres lidt mere overdimensionerede artsfæller næsen forbi.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Holfi Power 8 kombineret med en forforstærker ville kunne klare opgaven med mine XTZ højttalere?
Spørgsmålet er så, om man skal kigge efter en Holfi forforstærker også, så det matcher sammen. Jeg glæder mig helt vildt
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Holfi Power 8 er en rigtig god forstærker som følger mange meget dyre forstærkere til dørs.
Den yder ca 70 watt men lyder som en god 100 til 150 watter.
Det eneste minus jeg egentlig kan komme på mht den Holfi Power 8 er, at den ingen sikringskredsløb har.
Dvs at hvis man får kortsluttet højttalerkablerne, så dør forstærkeren altså.
Så hver gang man skal rode med anlægget, skifte kabler eller lign. så skal den slukkes og man skal vente 5-10 min før man
begynder at skifte div.
Kan man leve med det, så er den forstærker svær at slå lydmæssigt under 15.000,-
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg slukker alligevel altid mit anlæg før jeg går igang med at rode med kabler,osv. så det er ikke noget problem. Hvis jeg tager
sådan en Holfi Power 8, ville jeg så være bedst tjent med at tage en forforstærker fra Holfi også?
|
Til top |
|
|