Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Arcam CD 82 T / CD 92 T (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en ny cd-afspiller i prisklassen og overvejer stærkt Arcam CD 82 T. Men nu så jeg at Audiovision stadigt har 92'eren, enda 200 kr. billigere. http://www.audiovision.dk/arcam_prisliste.htm

Er der nogle der kender (har hørt) forskellen. Umiddelbart ser det ud til, at det er en anden konverter (ring DAC) og så HDCD.

Nogle erfaringer?

Til top Vis morden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morden

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej Morden,

Jeg har selv en CD82T som jeg er meget glad for. Den har en nyere konverter end 92, men jeg mener 92 er opbygget i dual mono med en bedre strømforsyning.

Jeg lyttede ikke på 92'eren da jeg købte, for den var for dyr. Sidenhen har jeg været til en lytning hvor vi først hørte på 73T, dernæst 82T og slutteligt 93T på samme udstyr. Det store spring var mellem 73T og 82T, hvor 82T var en helt anden klasse. Springet til 93T var for mig nærmest ikke ret stort. Jeg tror dog, at med dyrere forstærkere og højttalere ville forskellen være tydeligere (vi lyttede på Arcam A85 med M1 signature højttalere).

Som sagt er jeg meget glad for 82T'eren, men havde jeg på samme tidspunkt kunnet få en 92'er til samme pris havde jeg bestemt gjort det.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

morden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Tak for det, jeg vil selvf. om muligt få lyttet til dem begge. Ved du - eller nogen - om der er en Arcam forhandler i Århus, syntes ikke jeg er stødt på det. Hvad er ellers den nærmeste - Ålborg?

Mvh. Morten.

Til top Vis morden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morden

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej Morden

Jeg er den lykkelige ejer af en Arcam CD92 T, som jeg kun kan anbefale. Jeg har ikke hørt CD82 T, men mener at huske, at den i sin tid blev lanceret med mulighed for at opgradere til CD92-niveau. Alt andet lige betyder det vel, at 92'eren er en tand bedre? Hvis det er muligt, så foretag en AB-test, og lad dine ører afgøre hvilken afspiller der i fremtiden skal levere vellyd til dig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes