| Forfatter |
|
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I have a problem.
Jeg har boret hul i min væg, kontor --> stue, for at kunne føre et optisk kable ind til mit anlæg, fra pc'en af.
Nu skal pc'en flyttes - længere væk. Det går ikke at bore hul igen og trække 20 m optisk kabel.
KAN MAN få noget ordentlig trådløs lyd transmitter? Det skal jo egentlig bare være en boks der sender den samme række 0 og 1-taller via wi-fi, og så spytter det ud i den anden ende igen.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport Express bruger jeg selv. Den er forbundet med optisk kabel til mine højttalere. Forbindelsen kan - ligesom med alt muligt andet trådløst - være dårlig til tider, men i 97% af tiden funker det perfekt.
|
| Til top |
|
| |
Steffen_P Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport Express er genial, men den virker så vidt jeg ved kun med iTunes og formater som ikke er 16-bit 44.1kHz trunceres og samplerate konverteres.
mvh Steffen
__________________ /Steffen
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm nederen. Det skal være helt uden om proprietær software - jeg ønsker ikke at skulle afspille alle mine "biograffilm" i iTunes, hvis man da overhovedet kan det.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffen_P skrev:
Airport Express er genial, men den virker så vidt jeg ved kun med iTunes og formater som ikke er 16-bit 44.1kHz trunceres og samplerate konverteres.
mvh Steffen
|
|
|
Det er vel også ok. Lyden vil jo svare til cd-kvalitet, men AE er selvfølgelig ikke fremtidssikret til den dag, hvor 24 bit er norm. Hvis man kan leve med iTunes, er det den nemmeste løsning, vil jeg tro. Ellers har D-link nogle bud, men de er mere end dobbelt så dyre som AE, de er kræsne med filformater og så er vi derude, hvor det næsten er lige så billigt at bygge en minipc eller købe en brugt Mac Mini med indbygget optisk udgang.
Hvis man bruger Airfoil (fås til både mac og pc), kan man sende lyd via AE fra alle programmer, men ikke bedre end 16 bit.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
terp2004 skrev:
Steffen_P skrev:
mvh Steffen
|
|
|
Det er vel også ok. Lyden vil jo svare til cd-kvalitet, men AE er selvfølgelig ikke fremtidssikret til den dag, hvor 24 bit er norm. Hvis man kan leve med iTunes, er det den nemmeste løsning, vil jeg tro. Ellers har D-link nogle bud, men de er mere end dobbelt så dyre som AE, de er kræsne med filformater og så er vi derude, hvor det næsten er lige så billigt at bygge en minipc eller købe en brugt Mac Mini med indbygget optisk udgang.
Hvis man bruger Airfoil (fåes til både mac og pc), kan man sende lyd via AE fra alle programmer, men ikke bedre end 16 bit. |
|
|
VLC kan også gøre det gratis.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damnit det lyder besværligt. Det burde da ikke være så svært at lave noget hardware der bare sender lyden, uden andre dikkedarer :-(
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
quote:
Cons: BUFFER, BUFFER, BUFFER! Constantly low buffer makes my music cut in and out consistently. I can't listen to music
anymore due to such poor performance. When the buffer is 100%, it works great. But most of the time, the buffer swings all
over the place, bottoms out at 0, and my music cuts in and out ALL THE TIME. What's the purpose of this device if it doesn't
do what it's been designed to do?
man skal vist have is i maven for at satse på den... eller returret
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har folie i væggene, som en del af isolering, kan du ikke trække et trådløst signal. Typisk er det ikke ret kraftige modtagere der sider i alm hifiprodukter. - Jeg oplevede det selv af bitter erfaring med min Squeezebox SB3. Min bærbar er der ingen probs med.
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun synge med på airport expressen - den er billig og gør det den skal (har flere af dem rundt omkring huset som min pc sender til). Dog bedst
til I tunes. Ren digital transmission og mulighed for at trække et digitalt kabel fra airport express modtageren til DAC eller anden digtial box - dvs.
intet tab.
Bemærk dog at den indtil videre kun virker med lyd - ingen billeder eller film!
Har prøvet at arbejde med airfoil men syntes det påvirkede lydkvaliteten, men det være at jeg anvendte det forkert.
/Dranov
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
quote: Cons: BUFFER, BUFFER, BUFFER! Constantly low buffer makes my music cut in and out consistently. I can't listen to music anymore due to such poor performance. When the buffer is 100%, it works great. But most of the time, the buffer swings all over the place, bottoms out at 0, and my music cuts in and out ALL THE TIME. What's the purpose of this device if it doesn't do what it's been designed to do?
man skal vist have is i maven for at satse på den... eller returret |
|
|
Tjah, er nu tit folk skriver helt vanvittige ting på newegg Men jeg ville nu heller ikke købe ne uden returret  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falder bare ikke lige under kategorien billig, og simpel :D
Selvom det er en fantastisk sag til at streame musik. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Selvom det er en fantastisk sag til at streame musik. |
|
|
Den kan fås billigt brugt, er supersimpel i brug og så lyder den jo godt.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
Ney_ skrev:
Selvom det er en fantastisk sag til at streame musik. |
|
|
Den kan fås billigt brugt, er supersimpel i brug og så lyder den jo godt.
vH pH
|
|
|
Citér:
|
Hmm nederen. Det skal være helt uden om proprietær software - jeg ønsker ikke at skulle afspille alle mine "biograffilm" i iTunes, hvis man da overhovedet kan det.
|
|
|
Derfor opfylder den stadig ikke hans krav. Ja en squeezebox er simpel efter man har sat server op :) Men man er stadig bundet til squeezecenter. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |