| Forfatter |
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
jeg har erfaret at min nye ipod classic købt i eu ikke kan spille lige så højt, som f.eks. iphone og ipods købt i usa.
er der nogen der ved hvordan jeg enten får fjernet det program der neddrosler max output eller om der findes en eller anden lille bitte linie forstærker (skal kunne køre på batterier), som vil kunne øge signalet.
og bare rolig, det er ikke til mine hovedtelefoner. det er til min transportable festival-blaster bestående af en basboks fra thansen, en trends ta-10.1 og et 12v batteri.
mvh
opdatering:
har googlet lidt og fundet frem til eupod pro, men vil stadig meget gerne høre om jeres erfaringer. __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
noreaga Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kigget på de fleste af de links. problemet er at de sider ofte er meget gamle, dvs de sidst er opdateret for flere år siden.
ellers tak for linket. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du dock eller headphone out?
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
| Bruger du dock eller headphone out? |
|
|
jeg bruger headphone udgangen, så man kan regulere lydstyrken. da forstærkeren jeg bruger fungerer som effektforstærker.
det er meningen at trends forstærkeren skal skiftes ud med en amp6-basic fra 41hz.com, som heller ikke har volume regulering.
man kunne dog godt fortsætte med trends ta-10.1 og monteren den således at volume-knappen stak ud af kassen, så man kunne bruge den som integreret forstærker med volume regulering. så ville man nok godt kunne bruge en dock. eller skal der egentlig strøm til sådan en dock og er de ens for alle ipods? __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hvis du sætter sådan en bandit i får du fixed line out ud iPod'en. Så kan du sætte en headamp ind imellem iPod'en og Trends forstærkeren som 'forforstærker'.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. sådan et:
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet med det at booste signalet på selve ipod'en er at du enten forøger lydstyrken af dine mp3 filer, dvs. dårligere lydkvalitet i mange tilfælde, eller du "hacker" ipod'en på denne måde risikerer du problemer, mht. funktionalitet og support. derudover kan du tilkøbe forstærkere, men dette kan hurtigt både blive dyrt, og bøvlet. istedet kan du installere et alternativ på ipod'en istedet for det originale styresystem, dette lægger du bare på ipod'en når du bruger den som harddisk og du kan derfor altid slette det igen og du har intet ændret ved selve ipod'en. hvis du er villig til at forsøge, kan du prøve at undersøge .rockbox dette er en firmware erstatning til Ipod, og gør bla. at du kan spille filer direkte fra harddisk funktionen (du behøver ikke gå igennem itunes) du kan afspille mange formater og du får et kraftigt øget output. jeg benytter det selv, og jeg synes det fungere langt bedre en det originale ipod firmware. og det bedste er, at du ikke foretager dig noget definitivt, dvs. du sletter ikke, eller ændre på, ipods egen firmware, du lægger bare rockbox på, og du kan altid starte ipod op i normal mode. overvej det ihvertfald: http://www.rockbox.org/mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taget fra Rockbox.org: "Apple: 1st through 5.5th generation iPod, iPod Mini and 1st
generation iPod Nano (not the Shuffle, 2nd/3rd/4th gen Nano, Classic or
Touch)"
Virker ikke på iPod Classic.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups, det er jeg ked af, jeg var ellers helt overbevist om, at det virkede på classic - jeg er selv indehaver af en ipod video, men igen undskyld det så fuldstændige ubruelige indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
ups, det er jeg ked af, jeg var ellers helt overbevist om, at det virkede på classic - jeg er selv indehaver af en ipod video, men igen undskyld det så fuldstændige ubruelige indlæg.
|
|
|
Det er hvad der sker. Ved godt min løsning ikke er billig, men kan ikke komme på andre (slet ikke på denne tid af natten).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
man er desværre som ipod bruger meget låst - og idet rockbox ikke dur, må man vel bare smide pengene efter en ordentlig forstærker - det ser desværre ikke ud til at der kommer nogen udgave af rockbox til classic - da den vidst er helt umulig at cracke... jeg overvejer selv at bygge en transportabel rør+mosfet hovedtelefon forstærker, så jeg kan drive mine bånd hovedtelefoner.... http://hackedgadgets.com/2006/07/08/headphone-amp-collection /sådan en vil jeg ihvertfald gerne slæbe rundt på
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså jeg har hørt, at det bare er et lille limiter program der bliver instaleret på ipods, som bliver importeret til eu (frankrig) og at man ihvertfald på flere af de gamle ipod modeler kunne enten slette eller bypass'e det lille program.
forstår dog ikke hvorfor det samme ikke gælder iphone. kan være løsningen bliver at sælge min nuværende ipod og investere i en amerikansk.
hvis man vælger stikket til fixet lineout, er det så det maximale output signal? any way, det lader til at være et problem der bliver svært at løse.
men tak for jeres inputs indtil videre. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
numsi Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
Hej, det er mulit at gøre lydstyrken højere inde i itunes biblioteket, højreklik på nummeret, vis info - indstillinger, her kan du gøre lydstykens output højere, alt efter hvor højt de skal være. brugte det selv til min jvc boomblaster, og ved tilslutning til fm transmitter er det helt ideelt:)
hej,
jeg har erfaret at min nye ipod classic købt i eu ikke kan spille lige så højt, som f.eks. iphone og ipods købt i usa.
er der nogen der ved hvordan jeg enten får fjernet det program der neddrosler max output eller om der findes en eller anden lille bitte linie forstærker (skal kunne køre på batterier), som vil kunne øge signalet.
og bare rolig, det er ikke til mine hovedtelefoner. det er til min transportable festival-blaster bestående af en basboks fra thansen, en trends ta-10.1 og et 12v batteri.
mvh
opdatering:
har googlet lidt og fundet frem til eupod pro, men vil stadig meget gerne høre om jeres erfaringer. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
numsi skrev:
| Hej, det er mulit at gøre lydstyrken højere inde i itunes biblioteket, højreklik på nummeret, vis info - indstillinger, her kan du gøre lydstykens output højere, alt efter hvor højt de skal være. brugte det selv til min jvc boomblaster, og ved tilslutning til fm transmitter er det helt ideelt:) |
|
|
det er desværre ikke en ideel løsning på mit problem. det er udgangseffekten, der er for lav, og ikke selve dynamikken på mine filer.
men tak for tippet. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |