Jeg ønsker at forbinde min pc til min Bladelius Thor MK-II forstærker, og har lidt spørgsmål til de forskellige løsninger.
Jeg har læst mig frem til at Squeezebox kan kører over ethernet, hvilket vil være perfekt da min trådløse router står ret tæt på anlægget.
Setuppet ville så være således:
Internet stik i væg har 1 meter til router, router har 1 meter til anlæg, og router har 7 meter til PC (måske længere kabelføring pga dør). Det skal lige siges at min PC ikke er på trådløst net, men der er trukket kabel fra router til PC da det er mere stabilt.
Det vil derfor være perfekt med en ethernet løsning så jeg sparer kabel mellem PC og router/anlæg. (vigtigt!)
Min musik samling på computeren er af blandet kvalitet, og jeg har ikke tænkt mig at lægge cd'er ind selv, men bruge min cd afspiller i anlægget til dem.
Mit første spm er et rigtigt newbie spørgsmål ang Squeezeboxen. Den kan bruges til min musiksamling på min harddisk, men kan den også bruges til al anden lyd fra computeren, f.eks. lyd fra film, lyd fra internetsider og lyd fra spil?
Jeg vil have en løsning der kan trække al lyd fra computeren... er Squeezebox en god løsning hertil?
Er der andre gode løsninger, med ethernet (eller andet) der vil kunne trække al lyd over det, evt en anden dac eller noget?
Mit prisniveau er ret løst, det betyder intet om løsningen koster 1k eller 3k, men jeg vil nok begynde at vride mig hvis den kommer alt for meget over 5k...
PS: et godt normalt lydkort med gode kabler vil nok kunne gøre det ok for mig, men det kræver bare flere kabler forbi en dør, og desuden foretrækker jeg ikke at skulle proppe et grafikkort mere i pc'en da det fylder og varmer.
Undskylder hvis det har været oppe før, har søgt og læst og læst men har ikke kunnet besvare mine spørgsmål