Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustic Reality vs Krell KAV-2250 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt på, om et sæt monoblokke Ear1001-REF (årgang 2008) fra Acoustic Reality vil kunne hamle op med min nuvære effektforstærker KAV-2250 fra Krell i forhold til ydelse, lyd m.v.

Kender ikke umiddelbart nogen der har et sæt og jeg ønsker ikke at købe katten i sækken så jeg håber, at der er nogen der kan komme med en anbefaling i den ene eller anden retning.

Jeg kan godt lide størrelsen og designet på Ear1001-REF, men leverer de varen ?

Prisen er yderst moderat i forhold til andre "ICE" fra f.eks. Bertram og Jeff Rowland osv.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

lige et spørgsmål skal du af med din krell så kunne jeg være intresseret, har selv haft et par 1001 og de lever varen mth effekt , jeg ved ikke hvordan den lyder i forhold til krellen med hvis du er til ice powere/ digital sprød lyd med hul igennem så er du på rette spor. ellers mail mig for info på tlcl@webspeed.dk

VH T

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok lige give det et lyt inden køb. Digitallyd er ikke for alle. Jeg er dog selv for den digitale teknologi.

Lars.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=happy]

Jeg har tænkt på, om et sæt monoblokke Ear1001-REF (årgang 2008) fra Acoustic Reality vil kunne hamle op med min nuvære effektforstærker KAV-2250 fra Krell i forhold til ydelse, lyd m.v.

Kender ikke umiddelbart nogen der har et sæt og jeg ønsker ikke at købe katten i sækken så jeg håber, at der er nogen der kan komme med en anbefaling i den ene eller anden retning.

Jeg kan godt lide størrelsen og designet på Ear1001-REF, men leverer de varen ?

Prisen er yderst moderat i forhold til andre "ICE" fra f.eks. Bertram og Jeff Rowland osv.

Happy

Hej! Jeg har selv lige skaffet et par 1001.. de er alt hvad "man" behøver, spiller suverænt, vejer ganske lidt, bruger næsten ingen strøm!! og trækker ALLE højtalere! Jeg kan varmt anbefale dem.  

Hilsen Lars

Til top Vis Lars.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars.S

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Aften!

Hvordan vil i samligne feks Ear1001-ref med Murano 1000-ps.Da jeg har haft dem og var ikke ret vilde med dem.Men igen masser af muskler bare ingen musik.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:

lige et spørgsmål skal du af med din krell så kunne jeg være intresseret, har selv haft et par 1001 og de lever varen mth effekt , jeg ved ikke hvordan den lyder i forhold til krellen med hvis du er til ice powere/ digital sprød lyd med hul igennem så er du på rette spor. ellers mail mig for info på tlcl@webspeed.dk

VH T

Egentlig er jeg meget glad for min Krell.

Krellen gør det fantastisk - fed lyd og masser af power.

Jeg har dog længe overvejet om et sæt 1001 kunne være en mulighed, da AR er et spændende alternativ til de store effektblokke. Lækkert design, moderat størrelse, lavt energiforbrug. På det væsentligste punkt lyden er jeg dog lidt usikker, da jeg ikke ønsker en forstærker der kun kan desekrere lyden. min forstærker skal være neutral men samtidig have sjæl.

Min signalkilde er en AA Prestige SACD/CD SE med indbygge forforstærker og rør i udgangen.

Jeg skal have dig i erindring, hvis jeg skipper min Krell.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Egentlig er jeg meget glad for min Krell.

Krellen gør det fantastisk - fed lyd og masser af power.

Jeg har dog længe overvejet om et sæt 1001 kunne være en mulighed, da AR er et spændende alternativ til de store effektblokke. Lækkert design, moderat størrelse, lavt energiforbrug. På det væsentligste punkt lyden er jeg dog lidt usikker, da jeg ikke ønsker en forstærker der kun kan desekrere lyden. min forstærker skal være neutral men samtidig have sjæl.

Min signalkilde er en AA Prestige SACD/CD SE med indbygge forforstærker og rør i udgangen.

Jeg skal have dig i erindring, hvis jeg skipper min Krell.

Happy

Hej happy

Jeg har selv ear 1001-ref monoblokke, og er egentlig godt nok tilfreds med dem. De spiller fint til prisen. Men man skal nok passe på ikke at overvurdere deres egenskaber.

Med det kvalitets grej du har nu, er jeg bange for at du vil savne din Krell hvis du skifter den ud med 2 stk. ear 1001-ref. Men det afhænger af hvor meget vægt du lægger på de subjektive egenskaber, som er så svære at beskrive med ord.

Du næver ord som "sjæl", "neutral" og "ikke desekrere". Min subjektive vurdering af ICE Power forstærkere, vil nok være nogenlunde sådan her:

Detaljeret uden at være overanalytisk. Neutral, men en lille smule kedelig. Ingen sjæl, den spiller det du hælder i den, og bidrager ikke selv med noget. Det sidste, vil "puristerne" selvfølgelig mene er det helt rigtige, men hvis du selv synes Krell lyder rigtig godt, så synes du jo netop om aparater der har deres helt egen sjæl og musikalitet. Det synes jeg ikke der er meget af i en ICE forstærker. Men smag og behag er selvfølgelig forskellig, og det skal den også være. Så der er nok ingen vej uden om en prøve lytning, hjemme hos dig selv på dit eget anlæg.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis det er helt nye forstærkere du får på prøve, så skal de lige have 50 til 100 timer i tændt tilstand før du lytter til dem. Lige ud af kassen synes jeg mine lød rigtig grimt. Det ændrede sig dog efter noget tid.

mvh

P.S - Glem alt om forskelle på de forskellige leverandører af ICE forstærkere. Der er kun meget lidt lyd forskel på de forskellige forstærkere, om de kommer fra AR, Jeff Rowland, Bertram eller en helt 4. Forskellene er for små til at retfærdiggøre de store prisforskelle.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes