| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Egentlig er jeg meget glad for min Krell.
Krellen gør det fantastisk - fed lyd og masser af power.
Jeg har dog længe overvejet om et sæt 1001 kunne være en mulighed, da AR er et spændende alternativ til de store effektblokke. Lækkert design, moderat størrelse, lavt energiforbrug. På det væsentligste punkt lyden er jeg dog lidt usikker, da jeg ikke ønsker en forstærker der kun kan desekrere lyden. min forstærker skal være neutral men samtidig have sjæl.
Min signalkilde er en AA Prestige SACD/CD SE med indbygge forforstærker og rør i udgangen.
Jeg skal have dig i erindring, hvis jeg skipper min Krell.
Happy
|
|
|
Hej happy
Jeg har selv ear 1001-ref monoblokke, og er egentlig godt nok tilfreds med dem. De spiller fint til prisen. Men man skal nok passe på ikke at overvurdere deres egenskaber.
Med det kvalitets grej du har nu, er jeg bange for at du vil savne din Krell hvis du skifter den ud med 2 stk. ear 1001-ref. Men det afhænger af hvor meget vægt du lægger på de subjektive egenskaber, som er så svære at beskrive med ord.
Du næver ord som "sjæl", "neutral" og "ikke desekrere". Min subjektive vurdering af ICE Power forstærkere, vil nok være nogenlunde sådan her:
Detaljeret uden at være overanalytisk. Neutral, men en lille smule kedelig. Ingen sjæl, den spiller det du hælder i den, og bidrager ikke selv med noget. Det sidste, vil "puristerne" selvfølgelig mene er det helt rigtige, men hvis du selv synes Krell lyder rigtig godt, så synes du jo netop om aparater der har deres helt egen sjæl og musikalitet. Det synes jeg ikke der er meget af i en ICE forstærker. Men smag og behag er selvfølgelig forskellig, og det skal den også være. Så der er nok ingen vej uden om en prøve lytning, hjemme hos dig selv på dit eget anlæg.
Du skal dog være opmærksom på, at hvis det er helt nye forstærkere du får på prøve, så skal de lige have 50 til 100 timer i tændt tilstand før du lytter til dem. Lige ud af kassen synes jeg mine lød rigtig grimt. Det ændrede sig dog efter noget tid.
mvh
P.S - Glem alt om forskelle på de forskellige leverandører af ICE forstærkere. Der er kun meget lidt lyd forskel på de forskellige forstærkere, om de kommer fra AR, Jeff Rowland, Bertram eller en helt 4. Forskellene er for små til at retfærdiggøre de store prisforskelle.
|