| Forfatter |
|
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
Jeg søger en forstærker med digital indgange...
Indgange: DVD SB Duet Tuner (helst digital m DAB TV
Men når jeg kigger på stereoforstærkere er der oftest ikke nævnt en dyr om digitale indgange. Jeg mener med dagens udbud af CD afspillere og SB'er, digitale tunere og så videre er det så rigtigt at der stadig kun køres med analoge indgange på stereoforstærkere...
Har overvejet Suroundreciever, men synes ofte at de er effektsvage... Plus mit behov vil være ca 70% musik fra CD/ SB 10% DVD 10% Tv med digital udgang 10 Radio
Har kigget en del på NAD C372?C272, men som sagt er der ikke nogen digitale indgange ville jeg synes det er synd Man kunne også gøre det at man brugte en T175+C272 evt 2x272, men så er prisen også en anden....
Er ikke så fokuseret på selve mærket, dog er det et krav at vedkommende mærke skal kunne programmeres på en system fjernbetjening...
Nogen gode bud....
De skal til at starte med trække et sæt Ikon 7, men senere Ikon 8...
*BM*
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke et stort marked for den slags produkter. Jeg har selv forgæves forsøgt at finde noget i den lidt billigere ende, uden held.
Denon og NAD har dog for mange år siden lavet nogle digitale stereoforforstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis prisen er ligegyldig findes der flere muligheder.
En anden løsning kan også være Panasonics nyere SA-XR modeller, hvor man kan biampe mv. Her er der kraft nok til de fleste.
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan endda tri-ampe med en SA-XR hvis de højttaler har terminalerne dertil. Dog er lyder efter min mening ikke til den store guldmedalje :(
Men ellers kan du jo købe en DAC og så sætte alle de digitale enheder til og så køre det analogt derfra til forstærkeren. Det tror jeg vil give det suverent bedste resultat med mindre du vil over i en digital forstærker.
|
| Til top |
|
| |
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musical fidelity har lavet en og naim har også en på programmet. De koster begge omkring de 30k, så billigt er det jo ikke.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale at prøve at høre på en NAD T754, ja det er en surround forstærker men når den trækker stereo mener jeg den leverer 120-150W kontinuert (kan ikke huske det præcise tal). Er sikker på din lokale Hifiklub gerne vil lade dig høre på den ved siden af en C372/272. Den har 6 digitale indgange 4 coax og 2 optisk. Jeg har selv en af de større i T serien (pga HDMI) og lyden er velkendt NAD power.
Denne model kan vidst også bi-ampe og så skulle der slet ikke være nogetproblem med at levere effekt 
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Digital indgang hører mest til surround forstærkere med dertilhørende lydfikumdik, eller fuld digitale klasse D forstærkere...
Skal kvaliteten være iorden i 2 kanals så stiger prisen jo også..
Den her kunne også være et bud, HK's design synes jeg ligeledes rigtig godt om, men det fortæller intet om hvordan den lyder..
http://danstv.dk/shop/harman-kardon-integreret-3534p.html __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
svenske XTZ har en model (XTZ Class-A 100 D II), 2x50w klasse A til meget rimelig pris ca. 4500 kr.
Ellers er der den lille danske fuldt digitale "Sumoh TinyAmp S30" til 1299,-
|
| Til top |
|
| |
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
Ney_ skrev:
Jeg vil anbefale at prøve at høre på en NAD T754, ja det er en surround forstærker men når den trækker stereo mener jeg den leverer 120-150W kontinuert (kan ikke huske det præcise tal). Er sikker på din lokale Hifiklub gerne vil lade dig høre på den ved siden af en C372/272. Den har 6 digitale indgange 4 coax og 2 optisk. Jeg har selv en af de større i T serien (pga HDMI) og lyden er velkendt NAD power.
Denne model kan vidst også bi-ampe og så skulle der slet ikke være nogetproblem med at levere effekt  |
|
|
Har selv haft kigget på T765, men forstår ikke helt hvordan en forstærker med en strømforsyning kan bi-ampe...... *BM*
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke sat mig ind i det, men den har 2 kanaler som enten kan bruges til at udvide 5.1 til 7.1, sætte et sæt ekstra stereo højtalere på (til et andet rum), eller til at bi-ampe front højtalerne. Det er i hvertfald hvad der står i manualen.
T765'eren trækker mine B&W 604'ere helt uden problemer både i surround og i stereo (noget Denons amp til præcis samme pris slet ikke magtede), så der skal virkelig nogle store højtalere til for at give den problemer :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
Haj
Ney_ skrev:
|
Denne model kan vidst også bi-ampe og så skulle der slet ikke være nogetproblem med at levere effekt 
|
|
|
Har selv haft kigget på T765, men forstår ikke helt hvordan en forstærker med en strømforsyning kan bi-ampe......
*BM*
|
|
|
Det er antallet af forstærkermoduler, der afgør om du kan bi-ampe, ikke antallet af strømforsyninger. Hvis du anvender en stereoforstærker til bi ampning, vil de to kanaler per forstærker jo også dele strømforsyning (medmindre det er en dualmono opbygning)
|
| Til top |
|
| |