Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Et spørgsmål om HOLFIbarhed. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Holfi Xara nfb CD afspiller, brugt. Lyden er "lige i øret", men som vanligt med dette mærke, er der en del irriterende "fejl" også.

For det første, drøner skuffen ind igen, af sig selv, efter eject er aktiveret. I andet til tredie forsøg bliver den ude.

For det andet, gik den død i går. Intet lys i display, ingen lyd, ingenting. Jeg slukkede, og fandt her til morgen ud af, at next knappen var blevet hængende inde. Med neglene fik jeg trukket knappen ud igen, og nu kører den igen. Men nu tør jeg kun bruge fjernbetjeningen til denne funktion.

Har andre ejere af denne spilledåse nogle gode råd til, hvordan man holder den kørende?

Som sagt elsker jeg lyden, men jeg gider i længden ikke alle disse irritationsmomenter.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

De er osse proplemer på andre cd afspillere, især denon, skuffen er et gammel kendt problem på stort set alle, efter de er blevet slidt, så kontakten der opfanger om den lukker eller åbner fejler, løsning: skift drev.

Men hvorfor er det alle skal spørge herinde hvad de skal gøre når noget ikke virker? For at svare på dens slags kræves der som reel en ret lang uddannelse, og jeg er sikker på konstruktør osv er ret behjælpelige her.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej Finn.

Ja, Holfi har deres egen form for brugervenlighed  Jeg har selv Holfi over hele linien, og kender de nogle af de små skævheder de har. Ligesom dig er jeg dog vild med lyden, og mit nuværende setup er stabilt, vil jeg sige :)

Det med din skuffe kan måske være, at kontakten i Eject-knappen er beskidt? Det lader til at den får besked om at køre ud igen pga noget kontakt-prel i knappen? Du kan eventuelt prøve at demontere betjenings-printet og give knapperne noget kontakt rens. Husk at trykke på dem mange gange bagefter.

At Next-knappen bliver hængende inde er skidt, men jeg ved ikke om der er noget at gøre ved det. Det er jo en fejl at knappen er så kort at den kan sidde fast i fronten når man trykker på den (jeg går ud fra at det er det der er sket). Måske kan man skifte "hætten" på knappen?

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hej Finn.

Ja, Holfi har deres egen form for brugervenlighed  Jeg har selv Holfi over hele linien, og kender de nogle af de små skævheder de har. Ligesom dig er jeg dog vild med lyden, og mit nuværende setup er stabilt, vil jeg sige :)

Det med din skuffe kan måske være, at kontakten i Eject-knappen er beskidt? Det lader til at den får besked om at køre ud igen pga noget kontakt-prel i knappen? Du kan eventuelt prøve at demontere betjenings-printet og give knapperne noget kontakt rens. Husk at trykke på dem mange gange bagefter.

At Next-knappen bliver hængende inde er skidt, men jeg ved ikke om der er noget at gøre ved det. Det er jo en fejl at knappen er så kort at den kan sidde fast i fronten når man trykker på den (jeg går ud fra at det er det der er sket). Måske kan man skifte "hætten" på knappen?

mvh Præsten

Ja, eller måske pille kirsebær fronten af, og enten gøre hullerne større, eller bare centrere fronten bedre, i forhold til knapperne?

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

"Men hvorfor er det alle skal spørge herinde hvad de skal gøre når noget ikke virker? For at svare på dens slags kræves der som reel en ret lang uddannelse, og jeg er sikker på konstruktør osv er ret behjælpelige her."

Kan du ikke bare lade være med at svare, hvis der ikke er nogen der har "ringet dig op"?

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

De er osse proplemer på andre cd afspillere, især denon, skuffen er et gammel kendt problem på stort set alle, efter de er blevet slidt, så kontakten der opfanger om den lukker eller åbner fejler, løsning: skift drev.

Men hvorfor er det alle skal spørge herinde hvad de skal gøre når noget ikke virker? For at svare på dens slags kræves der som reel en ret lang uddannelse, og jeg er sikker på konstruktør osv er ret behjælpelige her.

Ja hvorfor dog spørge herinde mht noget der ikke virker............... Folk skulle ta at spørge om hvorfor det virker

På drevet sidder der en lille form for "kontakt" som enten er afbrudt eller ikke afbrudt....... Denne kontakts kontaktflader kan være godt snavset (især hvis den kommer fra et rygerhjem - Nikotin har det med at sætte sig sådanne steder)

Er du lidt fiks på fingrene, kan du evt selv rense denne kontakt, eller skifte den.

At skifte hele drevet, svarer til at købe en ny cykel, fordi den er punkteret på forhjulet.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Det er faneme go værkstedshumor, det her:

At skifte hele drevet, svarer til at købe en ny cykel, fordi den er punktteret på forhjulet.

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Præsten
Fuldt medlem
Fuldt medlem

Status: Online

Jeg var lige inde og se dit setup præst.

Sådan en røvfuld kirsebær Holfi ser bare SÅ lækkert ud.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

kalleklat skrev:

Jeg var lige inde og se dit setup præst.

Sådan en røvfuld kirsebær Holfi ser bare SÅ lækkert ud.

Ja, ikke? Jeg er virkelig også glad for det  Lyden er også rigtig dejlig. Du må sige til hvis du er på hovedøen og har tid til et lyt en dag.

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Ja hvorfor dog spørge herinde mht noget der ikke virker...............

At skifte hele drevet, svarer til at købe en ny cykel, fordi den er punkteret på forhjulet.

ja`, hvorfor dog spørge en masse som kun kender en halv sandhed, når man ligeså nemt bare kunne spørge manden der har lavet den, og få et så korrekt svar så muligt.

Så må du godt få 500kr for at se om du kan skifte kontakten på min denon uden at skulle skifte drevet

Om det kan lade sig gøre på en holfi ved jeg ikke, men at råde almindelige mennesker til at pille i mekanikken på et drev ville jeg ihvertfald aldrig gøre.

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft "dyret" skilt ad.

Jeg har renset kontakter (Kontaktrens), boret hullerne i fronten op med et par tiendedele mm, renset laser, og samlet igen.

Next knappen går fint ud efter aktivering, og skuffen kører som den skal (knock on wood), indtil videre.

Tak for tips og råd.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hej Finn.

Det lyder rigtig godt. Tillykke med den vellykkede operation

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1

kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Her, en lille uge efter, fungerer alt fint. EN gang er det sket, at skuffen røg ind igen, efter eject.

Kan være det bliver den mest stabile Holfi jeg har haft.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes