| Forfatter |
|
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Holfi Xara nfb CD afspiller, brugt. Lyden er "lige i øret", men som vanligt med dette mærke, er der en del irriterende "fejl" også.
For det første, drøner skuffen ind igen, af sig selv, efter eject er aktiveret. I andet til tredie forsøg bliver den ude.
For det andet, gik den død i går. Intet lys i display, ingen lyd, ingenting. Jeg slukkede, og fandt her til morgen ud af, at next knappen var blevet hængende inde. Med neglene fik jeg trukket knappen ud igen, og nu kører den igen. Men nu tør jeg kun bruge fjernbetjeningen til denne funktion.
Har andre ejere af denne spilledåse nogle gode råd til, hvordan man holder den kørende?
Som sagt elsker jeg lyden, men jeg gider i længden ikke alle disse irritationsmomenter. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er osse proplemer på andre cd afspillere, især denon, skuffen er et gammel kendt problem på stort set alle, efter de er blevet slidt, så kontakten der opfanger om den lukker eller åbner fejler, løsning: skift drev.
Men hvorfor er det alle skal spørge herinde hvad de skal gøre når noget ikke virker? For at svare på dens slags kræves der som reel en ret lang uddannelse, og jeg er sikker på konstruktør osv er ret behjælpelige her. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn.
Ja, Holfi har deres egen form for brugervenlighed Jeg har selv Holfi over hele linien, og kender de nogle af de små skævheder de har. Ligesom dig er jeg dog vild med lyden, og mit nuværende setup er stabilt, vil jeg sige :)
Det med din skuffe kan måske være, at kontakten i Eject-knappen er beskidt? Det lader til at den får besked om at køre ud igen pga noget kontakt-prel i knappen? Du kan eventuelt prøve at demontere betjenings-printet og give knapperne noget kontakt rens. Husk at trykke på dem mange gange bagefter.
At Next-knappen bliver hængende inde er skidt, men jeg ved ikke om der er noget at gøre ved det. Det er jo en fejl at knappen er så kort at den kan sidde fast i fronten når man trykker på den (jeg går ud fra at det er det der er sket). Måske kan man skifte "hætten" på knappen?
mvh Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Hej Finn.
Ja, Holfi har deres egen form for brugervenlighed Jeg har selv Holfi over hele linien, og kender de nogle af de små skævheder de har. Ligesom dig er jeg dog vild med lyden, og mit nuværende setup er stabilt, vil jeg sige :)
Det med din skuffe kan måske være, at kontakten i Eject-knappen er beskidt? Det lader til at den får besked om at køre ud igen pga noget kontakt-prel i knappen? Du kan eventuelt prøve at demontere betjenings-printet og give knapperne noget kontakt rens. Husk at trykke på dem mange gange bagefter.
At Next-knappen bliver hængende inde er skidt, men jeg ved ikke om der er noget at gøre ved det. Det er jo en fejl at knappen er så kort at den kan sidde fast i fronten når man trykker på den (jeg går ud fra at det er det der er sket). Måske kan man skifte "hætten" på knappen?
mvh Præsten
|
|
|
Ja, eller måske pille kirsebær fronten af, og enten gøre hullerne større, eller bare centrere fronten bedre, i forhold til knapperne? __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Men hvorfor er det alle skal spørge herinde hvad de skal gøre når noget ikke virker? For at svare på dens slags kræves der som reel en ret lang uddannelse, og jeg er sikker på konstruktør osv er ret behjælpelige her."
Kan du ikke bare lade være med at svare, hvis der ikke er nogen der har "ringet dig op"? __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
De er osse proplemer på andre cd afspillere, især denon, skuffen er et gammel kendt problem på stort set alle, efter de er blevet slidt, så kontakten der opfanger om den lukker eller åbner fejler, løsning: skift drev.
Men hvorfor er det alle skal spørge herinde hvad de skal gøre når noget ikke virker? For at svare på dens slags kræves der som reel en ret lang uddannelse, og jeg er sikker på konstruktør osv er ret behjælpelige her.
|
|
|
Ja hvorfor dog spørge herinde mht noget der ikke virker............... Folk skulle ta at spørge om hvorfor det virker 
På drevet sidder der en lille form for "kontakt" som enten er afbrudt eller ikke afbrudt....... Denne kontakts kontaktflader kan være godt snavset (især hvis den kommer fra et rygerhjem - Nikotin har det med at sætte sig sådanne steder)
Er du lidt fiks på fingrene, kan du evt selv rense denne kontakt, eller skifte den.
At skifte hele drevet, svarer til at købe en ny cykel, fordi den er punkteret på forhjulet.
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faneme go værkstedshumor, det her:
At skifte hele drevet, svarer til at købe en ny cykel, fordi den er punktteret på forhjulet. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten Fuldt medlem

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland Status: Online Indlæg: 1279
Jeg var lige inde og se dit setup præst.
Sådan en røvfuld kirsebær Holfi ser bare SÅ lækkert ud. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
|
Jeg var lige inde og se dit setup præst.
Sådan en røvfuld kirsebær Holfi ser bare SÅ lækkert ud.
|
|
|
Ja, ikke? Jeg er virkelig også glad for det Lyden er også rigtig dejlig. Du må sige til hvis du er på hovedøen og har tid til et lyt en dag.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Ja hvorfor dog spørge herinde mht noget der ikke virker...............
At skifte hele drevet, svarer til at købe en ny cykel, fordi den er punkteret på forhjulet.
|
|
|
ja`, hvorfor dog spørge en masse som kun kender en halv sandhed, når man ligeså nemt bare kunne spørge manden der har lavet den, og få et så korrekt svar så muligt.
Så må du godt få 500kr for at se om du kan skifte kontakten på min denon uden at skulle skifte drevet
Om det kan lade sig gøre på en holfi ved jeg ikke, men at råde almindelige mennesker til at pille i mekanikken på et drev ville jeg ihvertfald aldrig gøre. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft "dyret" skilt ad.
Jeg har renset kontakter (Kontaktrens), boret hullerne i fronten op med et par tiendedele mm, renset laser, og samlet igen.
Next knappen går fint ud efter aktivering, og skuffen kører som den skal (knock on wood), indtil videre.
Tak for tips og råd. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn.
Det lyder rigtig godt. Tillykke med den vellykkede operation 
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her, en lille uge efter, fungerer alt fint. EN gang er det sket, at skuffen røg ind igen, efter eject.
Kan være det bliver den mest stabile Holfi jeg har haft.  __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |