Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Micromega erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 April 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hej hifialkymister

En af mine første cd-afspillere var en Micromega Stage 1. Den var jeg rigtig glad for i et stykke tid. På det lyttede jeg meget til organisk/akustisk musik og det gengav den meget luftigt og livagtigt. Siden blev jeg træt af dens lidt kornede og tynde lyd hvor jeg synes bunden var alt for tynd til mit nok lidt bashungrende temperament.
Der gik lidt og pludselig dukkede alle problemerne med Stage maskinerne op og jeg skyndte mig at sælge min inden den viste spor i den retning. Til Lydbutikken som jeg går udfra har taget den under kærlig behandling.

Så gik der nogle år og der dukkede en Stage 3 op til en rimelig pris. Den købte jeg og skuffelsen var stor, den var ligeså tynd, uopløst og kornet som jeg huskede Stage 1'eren. Jeg har 3'eren endnu hvis nogen er fristet.

Men min nysgerrighed stoppede ikke her så da der dukkede en Solo op slog jeg til og det var pludselig noget HELT ANDET! Den spiller med tyngde, fylde og en definition i bassen jeg ellers ikke har hørt fra andet end grammofoner.

Nu er nyagerrigheden efter gamle MM produkter så for alvor begyndt at blomstre, også fordi de går for rimelige penge for tiden synes jeg.

Så er mit spørgsmål om nogen her har erfaringer de har lyst til at byde ind med? Meget gerne med andre MM modeller end de nævnte.

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Sendt: 03 April 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe

Jeg har hele concept serien, forforstærker, amp, tuner og en stage 6. Det har jeg kørt med en del år. Startede med en Tempo 2 og en Stage 1, hvis forstærkeren fik noget at leve af spillede det helt eminent. Men der er selvfølgelig mere styr på tingene med for og effekttrinet. Inden jeg skiftede til Tempo P og amp havde jeg købt deres indbygnings RIAA, den var rimelig støjsvag,  men var ellers ikke noget at skrive hjem om. Har været på udkig efter Drive 3 og dac 2 eller en solo, har deværre ikke fundet nogen af delene til en pris jeg ville betale. Jeg synes at det spiller meget homogent, måske lidt for tilbagelænet, har en enkelt gang haft Nordost Valhalla spændt for, det var helt utroligt hvad der kom frem. Det var som om sangeren rejste sig fra en stol og i det hele taget kom der krop på musikerne, så potentialet er der hvis det ellers får de rigtige betingelser. Cd afpilleren har jo en del år på bagen så det kunne være sjovt snart at prøve noget nyt. Jeg har faktisk også en MM studie brænder, den er godt nok bygget i Belgien så jeg er ikke sikker på at det er samme firma. Fordelen er at den æder alt, så ingen problemer med kopisikring. Købte den primært for at optage md´ere over på cd.

vh Kenneth

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 April 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Jeg havde i starten af 1990erne en Micromega LOGIC der på det tidspunkt efter min mening og pengepung spillede mindre CD-agtigt.... Jeg var ganske godt tilfreds den gang. Til prisen ca. 4000,- synetes jeg den var et hit.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeppe Vinding skrev:

Hej hifialkymister

En af mine første cd-afspillere var en Micromega Stage 1. Den var jeg rigtig glad for i et stykke tid. På det lyttede jeg meget til organisk/akustisk musik og det gengav den meget luftigt og livagtigt. Siden blev jeg træt af dens lidt kornede og tynde lyd hvor jeg synes bunden var alt for tynd til mit nok lidt bashungrende temperament.
Der gik lidt og pludselig dukkede alle problemerne med Stage maskinerne op og jeg skyndte mig at sælge min inden den viste spor i den retning. Til Lydbutikken som jeg går udfra har taget den under kærlig behandling.

Så gik der nogle år og der dukkede en Stage 3 op til en rimelig pris. Den købte jeg og skuffelsen var stor, den var ligeså tynd, uopløst og kornet som jeg huskede Stage 1'eren. Jeg har 3'eren endnu hvis nogen er fristet.

Men min nysgerrighed stoppede ikke her så da der dukkede en Solo op slog jeg til og det var pludselig noget HELT ANDET! Den spiller med tyngde, fylde og en definition i bassen jeg ellers ikke har hørt fra andet end grammofoner.

Nu er nyagerrigheden efter gamle MM produkter så for alvor begyndt at blomstre, også fordi de går for rimelige penge for tiden synes jeg.

Så er mit spørgsmål om nogen her har erfaringer de har lyst til at byde ind med? Meget gerne med andre MM modeller end de nævnte.

Du kunne overveje "Disc/dac master" som er til salg lige nu. DACen virker, drevet ikke. Mon ikke DACen er god.?

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 04 April 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej Bradman

Synes ikke lige jeg er stødt på Disc/Dacmaster kombien. Hvor er den til salg henne?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes