Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digi lyd signal genne analog kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
norden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Er her nogen der enkelt kan forklre hvor meget jeg taber (hørbart) ved at sende et digitalt signal gennem et analog kabel (mini jack til to phono). Der er tale om et QED kabel med guld belægning så selve kablet er betsemt OK, men passer vel ikke helt i modstand....?

Til top Vis norden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af norden

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ville sige absolut intet. Men der er sikkert nogle der mener du skal købe et kabel til mindst 2000...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Der er mange faktorer som gør sig gældende på overførselskvaliteten.

Erfaringsmæssigt er der stor forskel på kvaliteten af digitalkabler.

Lad dig ikke influere af at mcs er branchemedlem, de har de samme teoribøger til at forklare verden med som alle andre "teknikere".

Det bedste du kan gøre, hvis du seriøst ønsker et svar på dit spørgsmål, er at låne kabler i adskillige prislag og lade dine ører afgøre hvad du mener.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

norden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Mercury]

Der er mange faktorer som gør sig gældende på overførselskvaliteten.

Erfaringsmæssigt er der stor forskel på kvaliteten af digitalkabler.

Lad dig ikke influere af at mcs er branchemedlem, de har de samme teoribøger til at forklare verden med som alle andre "teknikere".

Det bedste du kan gøre, hvis du seriøst ønsker et svar på dit spørgsmål, er at låne kabler i adskillige prislag og lade dine ører afgøre hvad du mener.

/QUOTE]

Enig - det er det bedste. Men kan man låne kabler i butikker - fx. Hifiklubben.....?

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

norden skrev:

Jeg forsøger ikke at forklare noget - jeg siger bare hvad jeg mener (og jeg sælger ikke digitalkabler).

Det optimale kabel teoretisk (hvis afsender- og modtagerenden er lavet "efter bogen"), er et 75 ohm coax-kabel. Her kan man f.eks. bruge antennekabel eller videokabel. Noget der er dyrere end det, mener jeg er spild af penge.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
norden skrev:

Jeg forsøger ikke at forklare noget - jeg siger bare hvad jeg mener (og jeg sælger ikke digitalkabler).

Det optimale kabel teoretisk (hvis afsender- og modtagerenden er lavet "efter bogen"), er et 75 ohm coax-kabel. Her kan man f.eks. bruge antennekabel eller videokabel. Noget der er dyrere end det, mener jeg er spild af penge.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Så er det en ret så "ikke optimal" verden vi lever i. Prøv du bare at bruge et antennekabel og så derefter et dedikeret digital kabel. Du skal bare lytte ca 3 sekunder før du for chokket!

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

den har været oppe og vende før. hifi nørder kan høre en verden til forskel. almindelige dødelige kan ikke høre den mindste forskel 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Så er det en ret så "ikke optimal" verden vi lever i. Prøv du bare at bruge et antennekabel og så derefter et dedikeret digital kabel. Du skal bare lytte ca 3 sekunder før du for chokket!

Også når det er en billig digital receiver der er signalkilden? Jeg tvivler på chokket bliver særligt stort

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Jeg ville sige absolut intet. Men der er sikkert nogle der mener du skal købe et kabel til mindst 2000...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Et af de væsentligste problemer jeg er stødt på er ved DTS dekodning. Her har jeg oplevet, at det kan være svært for receiveren at låse på DTS signalet med et analog kabel, hvor der ikke er et problem med et dedikeret digitalkabel.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

norden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Et af de væsentligste problemer jeg er stødt på er ved DTS dekodning. Her har jeg oplevet, at det kan være svært for receiveren at låse på DTS signalet med et analog kabel, hvor der ikke er et problem med et dedikeret digitalkabel.

[/QUOTE]

Ved hvordan denne problematik "opfører" sig når det et video signalet mellem skærm og DVD, der skal overføres?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes