Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Microsoft Vista lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været i Aldi for at hente deres nye notebook. Den primære årsag til at springe på den er at Vista ikke er inficeret med k-mixer problemet. Den bliver stort set dedikeret til audioformål.

På det seneste har jeg ellers brugt Foobar med ASIO driver forbundet til USB transporter som så kørte AES/EBU til min DAC. Det fungerede sådan set fint nok men var lidt kringlet at få optimeret. Desuden er ergonomien i Foobar ikke helt i top.

Medion 98200

Det gode:

Meget støjsvag - Lydkvalitet helt i top direkte fra Media Player eller Media Center - Fin pris 6.5k - 36 mdr. garanti.

Det mindre hensigstmæssige til mit brug:

Alle stikforbindelser er på siderne, hvilket ikke ser så smart ud - Notebooken er relativt bred pga. bredformat skærmen.

Al i alt er jeg dog meget fint tilfreds da mine hovedkrav som lav egenstøj og lydkvalitet er opfyldt fuldt ud. Det skal dog nævnes at jeg stadig kører via USB Transporter og ekstern DAC, den indbyggede S/PDIF udgang er ikke testet endnu.

Hilsner,

Karsten

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Så blev der tid til lidt seriøs lytning her i går aftes. Vista har virkelig fået styr på lyddelen, det fungerer suverent godt. Faktisk en hel klasse bedre en det bedste jeg har fået til at køre på XP platformen.

Jeg vil faktisk gå så vidt som at sige at som digital transport, kan det ikke gøres bedre, uanset pris. (!)

Hilsner,

Karsten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes