| Forfatter |
|
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg skal have en ny CD-spiller. Jeg vil være taknemmelige for nogle forslag til et godt match til mit forstærker-sæt Electrocompaniet AW100DMB + EC4R samt højttalere JMlab Electra 907Be?
Se evt. mit komplette anlæg og musiksmag her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37871&K W=Sherman
Alle input er velkomne.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilket prisleje begår du dig i?
Rega Apollo 6500,-
Rega Saturn 15000,-
Audio Aero Prima CD Player 17000,-
Af de ovenstående kender jeg kun Rega Apollo og til den pris bliver den meget svær at konkurrere med. Jævnfør evt. "apollotråden" på sitet her
venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville egenlig høre jeres input først til en CD-spiller som matcher det øvrige, så tager jeg stilling til prisen bagefter. Både mine NAD C542, Cambridge CD6 og Audio Note DAC2 halter langt bagefter min tuner og pladespiller. Men lydkvaliteten må da gerne være højere end de to andre nævnte signalkilder
Efter hvad jeg har læst på nettet lyder Copland, Lyngdorf og Audio Aero Prima som noget jeg kunne falde for. Har dog læst et Lyngdorf kan have tendens til skarpe s-lyde og diskant. Copland falder fysisk og designmæssigt ikke godt ind i det jeg har, og Audio Aero fås heller ikke i sort, så ingen af dem er rigtig ideelle.
Jeg skal måske nævne at jeg vil prioritere ørevenlig blød lyd. Den må frem for alt ikke være skarp, hård, rungende eller øretrættende (som mit nuværende CD-udstyr er, mere eller mindre).
Ok, mine tanker går nok i retning af 10.000 brugt, men skal jeg op i 15.000 for at få noget ok, så må jeg jo tage stilling til det. Og kan jeg klare mig med 6.500 er det jo fint.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender ikke dit setup - men jeg vil da anbefale at du giver NAD M5 et lyt - jeg er selv den stolte ejer af denne maskine og er rigigt godt tilfreds med dens performance - masser af detaljer uden at virke analytisk  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh, så vidt jeg er orienteret fås Audio Aero Prima da i sort
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
jeg kender ikke dit setup - men jeg vil da anbefale at du giver NAD M5 et lyt - jeg er selv den stolte ejer af denne maskine og er rigigt godt tilfreds med dens performance - masser af detaljer uden at virke analytisk  |
|
|
Tak. Jeg vil aflægge klubben et besøg en dag, og høre den og Lyngdorf'en. Hørte du den op imod andre, da du valgte den? (eller valgte du NAD-sættet som helhed) Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du prioriterer ørevenlig lyd, så vil jeg klart anbefale dig en Rega Saturn. Den lyder simpelthen fantastisk den maskine! Jeg har selv en Apollo som jeg er meget glad for !
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Hvad med en 8 mdr. gammel Rega Apollo (i sort) med org. emballage og garanti...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sherman skrev:
sheep skrev:
jeg kender ikke dit setup - men jeg vil da anbefale at du giver NAD M5 et lyt - jeg er selv den stolte ejer af denne maskine og er rigigt godt tilfreds med dens performance - masser af detaljer uden at virke analytisk  |
|
|
Tak. Jeg vil aflægge klubben et besøg en dag, og høre den og Lyngdorf'en.
Hørte du den op imod andre, da du valgte den? (eller valgte du NAD-sættet som helhed)
Mvh Søren
|
|
|
Jeg valgte NAD sættet som helhed og har ikke sammenlignet med lyngdorf hvilket ellers havde været oplagt. Har været lidt lun på master serien siden lanceringen og det jeg hørte til demoen var bare så lækkert at jeg ikke følte trang til at lytte til alternativer (har jeg dog gjort ved tidligere lejligheder). Eneste sammenligning jeg lavede var med M55 som var mit udgangspunkt før demoen - meeeen... der var altså bare mere af alt i M5'eren - muligvis pga at den kører balanceret - ved det ikke - men bedre var den. __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sherman skrev:
|
Audio Aero fås heller ikke i sort, så ingen af dem er rigtig ideelle.
|
|
|
Jo. Det gør de. Prøv at kontakte Rene Jensen (www.vassagohifi.com). Han kan hjælpe dig. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej...
Hvad med en 8 mdr. gammel Rega Apollo (i sort) med org. emballage og garanti...
mvh. Jan
|
|
|
Du bevæger dig vist lige på kanten her Jan (brug hellere KSB eller PM). Jeg er bedøvende ligeglad, ved du. Men der skal nok være nogen der kan få ondt i røven . __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Tak for input.
Hvad mener I om en Densen B400+ versus Rega?
Og hvad mener I om Densen i det hele taget?
Mine højttalere hører til i den analytiske ende, forstærkeren har en varm og velopløst lyd, vil en Densen være helt i skoven?
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde den i handelen, har jeg fra to glade og tilfredse ejere blandt mine hifi-venner hørt udelukkende positivt om Vincent CD-S6, som findes i sort og med eller uden balancerede udgange. Prøv evt. hos Dan's TV og hifi center. Han annoncerer den til 10.000. Den har så vidt jeg ved ingen IC'er i udgangen, og så vidt jeg kan forstå, passer den særdeles fint til dine krav om klang og matchning til dit øvrige udstyr.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| Hvis du kan finde den i handelen, har jeg fra to glade og tilfredse ejere blandt mine hifi-venner hørt udelukkende positivt om Vincent CD-S6, som findes i sort og med eller uden balancerede udgange. Prøv evt. hos Dan's TV og hifi center. Han annoncerer den til 10.000. Den har så vidt jeg ved ingen IC'er i udgangen, og så vidt jeg kan forstå, passer den særdeles fint til dine krav om klang og matchning til dit øvrige udstyr. |
|
|
Måske en god mulighed. Det norske blad Fidelity betragter den som reference i prisklassen. Men jeg forstår den betoner bas og/eller dyb mellemtone, og da mine højttalere også betoner området ved 100 Hz, er det nok nødvendigt at prøve den i setup'et først, for at høre om det er et problem. Har dine venner nogle erfaringer med den betoning af den dybe ende? Jeg skriver den på listen  . Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sherman skrev:
klogesen skrev:
| Hvis du kan finde den i handelen, har jeg fra to glade og tilfredse ejere blandt mine hifi-venner hørt udelukkende positivt om Vincent CD-S6, som findes i sort og med eller uden balancerede udgange. Prøv evt. hos Dan's TV og hifi center. Han annoncerer den til 10.000. Den har så vidt jeg ved ingen IC'er i udgangen, og så vidt jeg kan forstå, passer den særdeles fint til dine krav om klang og matchning til dit øvrige udstyr. |
|
|
Måske en god mulighed. Det norske blad Fidelity betragter den som reference i prisklassen. Men jeg forstår den betoner bas og/eller dyb mellemtone, og da mine højttalere også betoner området ved 100 Hz, er det nok nødvendigt at prøve den i setup'et først, for at høre om det er et problem.
Har dine venner nogle erfaringer med den betoning af den dybe ende?
Jeg skriver den på listen .
Mvh Søren
|
|
|
Jeg har "lillebroderen" til CD-S6'eren, nemlig Vincent CD-S3. Nu har jeg ikke lyttet til 6'eren personligt, men jeg kan varmt anbefale mærket som helhed. De cd-afspillere er solidt byggede og min kan jeg da sige lyder fantastisk.
Mvh Jannik
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sherman skrev:
|
Hej,
Tak for input.
Hvad mener I om en Densen B400+ versus Rega?
Og hvad mener I om Densen i det hele taget?
Mine højttalere hører til i den analytiske ende, forstærkeren har en varm og velopløst lyd, vil en Densen være helt i skoven?
Mvh Søren
|
|
|
Jeg har lyttet til 400+ ved en tidligere lejlighed og var bestemt begejstret - jeg foretrak faktisk denne afspiller i forhold til storebroren 400XS - den blev for analytisk for mig. Det øvrige bestod af B150 og lidt forskellige audio vector ht'er kablet med NO __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan godt forstå at du syntes det lød analytisk. Densen og AVpasser ganske enkelt ikke sammen og da slet ikke med NO kabler. Så skriger det nærmest til himelen. Det lød davis som et surt opstød - det var det ikke.
MEN, jeg har selv haft B400 XS, B300 XS og B200 samt AV M3 sign samt ikke analytiske kabler. Jeg var aldrig tilfreds med. Valgte at nedgradere da jeg for et år siden byggede hus. Nedgraderingen bestod af Rega Mira3, Rega Planet (idag er det Apollo) samt Rega Ela. Jeg har ALDRIg før været så glad for at høre musik - for det spiller ganske enkelt MUSIK.... Til en fantastisk pris .
Mvh Palle
|
| Til top |
|
| |