Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Vurdering af lydsituation(HK 970?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg er en "fattig" studerende, som pt har et anlæg bestående af en Denon AVR 1705 med 2 Concept 6 Dali'er koblet på.. Pga pladsmangler ligger mine concept 1'ere og centeren og samler støv.
Derfor har jeg overvejet om jeg skulle sælge det hele og invistere i noget stereo i stedet for, jeg har overvejet i første omgang bare at skifte forstærkeren til en Harman Kardon HK 970:

http://harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=EUROPE&am p;Country=DK&Language=ENG&cat=AMP&prod=HK%20970/ 230&sType=C

Er det noget der vil forbedre lyden på mine Concept 6'ere? Og vil den kunne trække et par Dali Suite 2.5'ere på et senere tidspunkt? Eller skal jeg vente med at opgradere det hele til der er råd og plads til noget "ordentligt" surround?

Hjælp mig lidt, er i vildrede :-)
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

link virker ikke, dog fandt jeg efter lidt søgen, forstærkeren derinde...

http://harmankardon.com/product_support/support_detail.aspx? sCurCat=AMP&sType=C&Prod=HK%20970/230&prod_regio n=EUROPE

Dog vil jeg mene at din ide er yderst fornuftig! Denon's mindre surround-recievere er ikke ligefrem ombejlet med de vilde rosende ord, og når du nu har nogle fornuftige højtalere, som alligevel kun skal køre stereo i et stykke tid, så er det da klart at du skal af med din surroundreciever og har fat i en stereforstærker!

Jeg ville ikke tøve et sekund med at lave den "opgradering". Dog skal du huske på at H/K har en anderledes lydfilosofi/klang end Denon har...

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en rigtig god ide du der har fået dig

HK 670 er forgængeren til HK 970 og den er kendt for at være meget strømstærk. Den fik i sin tid rigtig gode anmeldelser i High Fidelity/Hifi og musik, kan jeg huske. Den skulle være i stand til at trække stort set alting (måske en lille overdrivelse, men alligevel). Den er sikkert kraftigere/mere strømstærk end din nuværende Denon, uanset hvordan det måles.

Jeg gætter på at den nye HK 970 stort set er en Hk 670 i nye klæder. Dog har der været lidt kedelige tilbagemeldinger på samlekvaliteten af det ydre og at den skulle være lidt for plastic-agtig. Men prøv/se den in real life og skriv hvad du synes

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hvordan er klangen i forhold til Denon?? Lysere/mørkere? Ved godt at man skal ud at høre, men bare for at samle lidt erfaringer..
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes