Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvad kan en Primare DVD30? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hvad kan en Primare DVD30?

Jeg læser tests af den forskellige steder og alle siger at den er super. De er også allesammen enige om, at rækkefølgen på dens talenter er: CD, SACD, DVD

That works for me: CD er det vigtigste. SACD er uinteressant (har ingen. Får det heller aldrig). DVD er bonusen.

Det tiltaler mig sådan at kunne nøjes med en maskine.

Men til dem af Jer der kender DVD30. Hvor god er den egentlig?

CD: Er den lige så god som en CD31? Er den bedre end CD21, eller den gamle D30.2 eller?

DVD: Er den lige så god som DVD26. Eller den gamle V25 Eller? Her taler vi lydmæssigt. For billedet ER stensikkert bedre min gamle antikvariske Sony.

Og til sidst en undren:

DVD30 og CD31 har præcis de samme fysiske dimensioner.

Alligevel er CD31 2.5 Kg tungere end DVD30.

Hvor er de har sparet den vægt på DVD30? Er den mindre gedigent opbygget end CD31?

Og hvad gør det ved præstationerne?

Hjælp mig. Jeg er i vildrede her.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt DVD30 mange gange, og synes den gør det kanon godt

CD31 er marginalt bedre, men vil man have en multimaskine er 30'eren et rigtigt godt bud.

Billedet er også rigtigt godt, dog har jeg ikke været med til nogle A/B test med tidligere DVD'er fra Primare, så hvor stor forskellen er, ved jeg ikke.

Prøv evt. at kontakte brugeren jensen_one - han spiller på DVD30

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

CD31 er marginalt bedre, men vil man have en multimaskine er 30'eren et rigtigt godt bud.

Billedet er også rigtigt godt, dog har jeg ikke været med til nogle A/B test med tidligere DVD'er fra Primare, så hvor stor forskellen er, ved jeg ikke.

CD31 er marginalt bedre til CD. Det har jeg hørt før. Hvad er marginalt bedre i den sammenhæng?

Brian7500

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Erik D skrev:

CD31 er marginalt bedre til CD. Det har jeg hørt før. Hvad er marginalt bedre i den sammenhæng?

Uha, det tør jeg ikke sætte ord på - "der er bare en smule mere af det hele"

Det er længe siden jeg har hørt begge maskiner sammen.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Brian7500 skrev:
Erik D skrev:

Okay. Ville du kunne leve med den?

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Er der andre der kender noget til disse maskiner?

Brian7500

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kender DVD30 særdeles godt, da jeg har haft flere af dem de senere år.

Det kan godt være, at CD31 kan noget som DVD30 ikke kan, men som Erik D er inde på, må det være på marginalerne. Er du til mere end blot alm. CD er DVD30 er særdeles godt bud på en multimaskine.

Du skal selvfølgelig gøre op med dig selv, om du går efter en decideret CD maskine eller en multimaskine. Her på sitet har DVD30 været under Bruno Barcellis behandling og fik gode ord med på vejen

Primare DVD30 bør som antydet opfattes som en high-end CD-afspiller med god SACD og DVD-A gengivelse. Oven i hatten får du en aldeles kompetent DVD-video maskine, men det er i denne rækkefølge, maskinen bør opfattes.

Go for it !!!

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv blevet den lykkelige ejer af Primare DVD 30 og kan kun rose den maskine, den er virkelig lækker og har en kanon lyd, CD 31 kender jeg ikke noget til. Grunden til jeg valgte DVD 30 var at jeg udover at se DVD film også både høre SACD og DVD audio.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Jeg kender DVD30 særdeles godt, da jeg har haft flere af dem de senere år.

Det kan godt være, at CD31 kan noget som DVD30 ikke kan, men som Erik D er inde på, må det være på marginalerne. Er du til mere end blot alm. CD er DVD30 er særdeles godt bud på en multimaskine.

Du skal selvfølgelig gøre op med dig selv, om du går efter en decideret CD maskine eller en multimaskine. Her på sitet har DVD30 været under Bruno Barcellis behandling og fik gode ord med på vejen

Primare DVD30 bør som antydet opfattes som en high-end CD-afspiller med god SACD og DVD-A gengivelse. Oven i hatten får du en aldeles kompetent DVD-video maskine, men det er i denne rækkefølge, maskinen bør opfattes.

Go for it !!!

Happy

Det jeg søger svar på, er ganske enkelt om DVD30 er god nok til cd-gengivelse, til at jeg ikke behøver en dedikeret cd-afspiller. Jeg har selv haft en Primare D20 afspiller. HVor god er den i forhold hertil?

Brian7500

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hør nu her MAND!

Selvfølgelig er DVD30 god nok til CD gengivelse og selvfølgelig er den bedre end D20, hvis du spørge mig, men det er altså dig der står og skal investere en masse penge i nyt udstyr.

Jeg har haft DVD30 siden de første maskiner forlod fabrikken i Växjö og til i går, hvor "Filmtosse" købte den seneste af slagsen. Der har ikke været noget tidspunkt vor jeg har savnet noget i forhold til mine rene CD maskiner (har haft Teac, Holfi, Primare D302, Primare D30.2, Arcam, Densen mfl.)

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Fint, fint....

Takker for svaret.

Brian7500

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Erik D skrev:
Brian7500 skrev:
Erik D skrev:

Okay. Ville du kunne leve med den?

Ja for s*tan da !
Desværre har jeg ikke økoniske beføjelser til den slags investeringer

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

CD31'eren har været testet i High Fidelity og - særdeles positivt! - i What Hifi.

DVD30'ere har været testet her på siden. Kvaliteterne var som følger CD - DVDA/SACD - DVD.

Jeg har selv en CD31 og er særdeles tilfreds. Men jeg overvejede også en DVD30 - uden dog at nå til at høre den. Hvis jeg husker salgstalerne korrekt, så er CD31 den mest ambitiøse CD-afspiller Primare har lavet, og som sådan bedre end DVD30'eren. Men som med så meget andet i disse prisklasser bliver forskellene nok mere eller mindre marginale.

Der kan nok kigges lidt på priserne. For ca. 6.000 (oven i ca. 17.000) får man en SACD-, DVDA- og DVD-afspiller. Almindelig husmoderlogik siger, at så bør der være sparet på noget - eller også er køberne af CD31 blevet snydt.

Forskellene i vægten (som i følge Primares hjemmeside dog kun er ca. 1 kg.) har været nævnt.

Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Ougaard skrev:

CD31'eren har været testet i High Fidelity og - særdeles positivt! - i What Hifi.

DVD30'ere har været testet her på siden. Kvaliteterne var som følger CD - DVDA/SACD - DVD.

Jeg har selv en CD31 og er særdeles tilfreds. Men jeg overvejede også en DVD30 - uden dog at nå til at høre den. Hvis jeg husker salgstalerne korrekt, så er CD31 den mest ambitiøse CD-afspiller Primare har lavet, og som sådan bedre end DVD30'eren. Men som med så meget andet i disse prisklasser bliver forskellene nok mere eller mindre marginale.

Der kan nok kigges lidt på priserne. For ca. 6.000 (oven i ca. 17.000) får man en SACD-, DVDA- og DVD-afspiller. Almindelig husmoderlogik siger, at så bør der være sparet på noget - eller også er køberne af CD31 blevet snydt.

Forskellene i vægten (som i følge Primares hjemmeside dog kun er ca. 1 kg.) har været nævnt.

Tør man spørge hvad du kører med, sammen med din CD31?

Brian7500

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Man må  i hvert fald gerne.

Jeg har en I30, og et sæt TPTube 500 (aktive højttalere). Det sidste er noget specielt, men jeg blev simpelthen så begejstret for disse højttaleres musikalitet - og design. (Det er faktisk min vurdering af højttalerne lyder bedre med signalet fra højttaler udgangene, fremfor pre out'en.) Man kan nok opnå en højere detaljeringsgrad med andre højttalere.

Derudover driver forstærkeren også mine gamle Dali'er når det er relevant.

Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

har lyttet meget til dvd 30 og dvd 26 da jeg selv er ejer af en dvd26.Dvd 30 er klart bedre analog mere opløst lidt bedre dynamik, og umiddelbart går den også længere ned.der hvor dvd 26 vinder er på billedsiden.billedet er simpelhen bedre.Måske det skyldes at den er nyere?
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
har lyttet meget til dvd 30 og dvd 26 da jeg selv er ejer af en dvd26.Dvd 30 er klart bedre analog mere opløst lidt bedre dynamik, og umiddelbart går den også længere ned.der hvor dvd 26 vinder er på billedsiden.billedet er simpelhen bedre.Måske det skyldes at den er nyere?

Det vil altså sige at konklusionen må være, at vil man have det bedste fra begge verdener, skal man have både en CD31 og en DVD26.

Brian7500

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke hvor stor den lydmæssige forskel er på cd 31 og dvd 30,men forskellen på billedsiden(dvd 26)var ikke til at tage fejl af.Vi fik det også bekræftet af importøren.Som sagt før i denne tråd så er dvd30 en cd som kan afspille dvd,hvor dvd 26 mere er et kompromi,et bedre et af slagsen hvis du spørger migfaktisk var det min onkel som havde dvd 30 hjemme på et lyt,sammen med dvd 26.og valget faldt faktisk på dvd26 da vurderet set fik rigtig meget for pengene,men samtidig også skulle overtage pladsen(rotel dvd /cambrigde cd) for både en cd og dvd afspiller.Så dvd delen havde også stor priortet.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes