Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Billig Yulong MiniDac Pro (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej Dac brugere..

Synes lige at jeg vil tilføje min oplevelse med min første DAC som jeg synes gør det utroligt godt til prisen. Yulong Dac er en af de mange kineser DAC som nogle vil mene ikke har sin berettigelse i RIGTIGT HIFI.

http://cgi.ebay.de/Sweet-Sound-DAC-PCM-1798-with-Headphone-A mplifier-NIB_W0QQitemZ200006046746QQihZ010QQcategoryZ14974QQ cmdZViewItem

Da man åbenbart her i DANMARK som i nok er bekendt med ikke har ret mange muligheder for at forbedre sit DIGITALE setup uden at skulle købe en Musical Fidelity / Benchmark eller andre anderkendte DAC's fra de store firmaer , som tager sig ganske godt betalt for det , tog jeg chancen på www.head-fi.org og købte en Yulong billigt brugt fra en som havde en i Tyskland.

Yulong MiniDac Pro er bygget op omkring en burr-brown PCM1798 Dac og den bruger en Crystal CS8414 som receiver og der sætter et par Analog Devices AD711Kn OP Amps i den.

Jeg kører den fra min SqueezeBox v 3 , som jeg har haft på mit Anlæg som erstatning for min Cambridge C640 Azur v 1.

SqueezeBoxen blev udelukkende købt fordi jeg vidste at jeg ville have en ekstern DAC på et tidspunkt og efter at have læst 1000 vis af anmelderser af DAC på alverdens boards fandt jeg ud af at jeg gerne vi have en stello DA100 http://www.hifi500.com/product/da100.htm men problemmet var bare at jeg ikke kunne finde en europæisk forhandler umiddelbart.

Efter nogen tid fandt jeg så en modifiseret udgave i England Russ Andrews http://www.russandrews.com/lookup/1/region/UK/currency/GBP/c ustomer_id/PAA1226029007148KZTDJJCZOTLOFXWR/product-Russ-And rews-DAC-1-USB-4569.htm med efter 4 emails og 2 forsøg på at ringe til dem opgav jeg simpelhent af få svar på mine beskedne spørgsmål....

Så pludselig en dag kom denne her kineser til salg og jeg slog til..

Jeg læste så lidt omkring kabler og endte op med at købe et TMC koaxial kabel fra http://www.av-connection.dk/?SPage=Digital-Audio_Koaxial_Kab ler.

Kablet er meget meget stift , men der er HUL Igennem...

Så kom tiden til at køre SqueezeBox igennem DAC'en... Da min DAC er købt brugt skulle jeg ikke bekymre mig om nogen burn-in tid andet end det der er på kablet.

Det første indtryk jeg fik var at lydbilledet blev 10 gange større og der kom en sådan ro på at jeg troede jeg faktisk lyttede til min gamle Micro seiki Rx-2000.

Der er musik når der skal være musik og der er RO når der skal være ro.

Jeg troede ikke at det digitale medie kunne være så uanstrengt at lytte til og selv ved meget høje lydtryk var der ikke skyggen at det "digitale helvede" som mange gange kan kende tegne cdlyd i forhold til Vinyl..

På mange gode "ikke komprimerede indspilninger" bliver lydbilledet så autentisk at man skulle tro at man havde fået bandet med ind i stuen..

Det er ufatteligt at jeg i så mange år har troet at man bare skulle tage til takke med den lettere komprimerede lyd i forhold til Vinylen , og nu har jeg måtte sande at jeg som en meget hårdnakket Vinylelsker har taget fejl..

Selvfølgelig er der bunker af meget bedre DAC's man kan købe , men den lyd som kommer ud af dette ufattelige billige kineser produkt er meget meget positivt.

Kunne stadigvæk godt tænke mig en Stello/Lavry , da jeg nok ikke personligt ikke er så meget til Benchmark , men Hifi er som sagt en meget individual sag.

Man skal nok også i denne sammenhæng tænke på at Yulong Minidac koster ca 3000-3500 med alle omkostninger sendt til Danmark...

Kunne godt stadigvæk tænke mig at høre den op imod de meget dyrere DAC og finde ud af hvor stor forskellen reelt er...

Så til alle Squeezebox ejere derud , i behøver ikke at optage et banklån mindre kan også gøre det...

/Michael  

Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes