Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 10:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: LcAudio`s Zap cd. Player problemer. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 04 November 2003 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Har en LcAudio Zapplayer.

Har haft problemer med sporing og forvrængning fra den periodisk, og tiltider vedvarende, det opstår som regel efter nogle numre, andre gange med det samme.

Det lyder som digital overstyring når den gør det.

Samtidig har den det med at "låse" sig, så man intet kan gøre andet end at slukke den og tende den igen lidt efter.

Andre gange nægter den at læse cd. skiverne.

Har haft dette problem 1½ år nu.. og Lc. har haft den over to gange, hver gang spiller den bedre og fungere nogle måneder, efter men så vender problemet gradvis tilbage.

Er der andre her inde der har erfaringer af samme art og med samme maskine??? 

Så vil jeg gerne høre fra jer.

mvh.

Mike.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
LCaudio
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 04 November 2003 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Vi har repareret, udskiftet og grundig testet Mike J's maskine indtil flere gange.

Faktisk har vi udskiftet det meste af indmaden til nyt i hans maskine, og hver gang den forlader vort værksted fungerer den efter grundige test perfekt. Og vi taler ikke om at sætte en splinter ny CD i, og lytte 2 minutter.

Grundige test med CD'er der har alvorlige ridser, standardiserede SONY test CD'er med kontrollerede fejl. Hver gang fungerer Mike J's maskine perfekt.

Efter Mike J modtager hans maskine retur lykkes det ham gang på gang at få den ud i problemer, hvordan (eller måske rettere hvorfor) er og bliver et kæmpe mysterium. 

Når Mike J så sender maskinen retur til vores service center, ja .. surprise .. så virker den også helt fejlfrit. Faktisk har vi ikke konstateret fejl på Mike J's maskine een eneste gang, på trods af den har været sendt over til os flere gange.

Vi løber ikke fra nogen forpligtelser, og vores garanti gælder også for Mike J, men .. hvad sker der lige på Bornholm?

Hvis du mener der er en fejl på dit produkt så send det til vores service folk, hos Eek Hansen A/S, her vil de tage sig grundigt af din maskine. I øvrigt kan jeg oplyse at alle andre ZAPplayer, som vi har haft til gratis opgradering rent faktisk kører fejlfrit. Vi har ihvertfald ikke hørt andet fra de indvolverede kunder. Lige bortset fra Mike J....

Til top Vis LCaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LCaudio Besøg LCaudio's Websted
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 05 November 2003 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Til LC
Prøver i at give Mike skylden for at jeres maskiner ikke virker??
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 05 November 2003 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

lcaudio skrev:

Vi har ihvertfald ikke hørt andet fra de indvolverede kunder. Lige bortset fra Mike J....

Jeg kender en og hans havde samme problemer men han solgte den inde dette var en kendt problematik så han fik en god brugt pris for den. Hans kunne heller ikke finde tracks og den hoppede inde i numerne de par gange jeg lånte den for at teste om den virkelig er så god som Mike-j og andre skriver , min konklusion er at det er en syg afspiller på alle punkter også det musikalske selv når den fungere. Hold jeg fra den til de 12.000kr den koster er der MANGE alternativer.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 05 November 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
lcaudio skrev:

Vi har ihvertfald ikke hørt andet fra de indvolverede kunder. Lige bortset fra Mike J....

Jeg kender en og hans havde samme problemer men han solgte den inde dette var en kendt problematik så han fik en god brugt pris for den. Hans kunne heller ikke finde tracks og den hoppede inde i numerne de par gange jeg lånte den for at teste om den virkelig er så god som Mike-j og andre skriver , min konklusion er at det er en syg afspiller på alle punkter også det musikalske selv når den fungere. Hold jeg fra den til de 12.000kr den koster er der MANGE alternativer.

Hva??

Jonas, hvordan går det med designet? Har du tid til at sidde her, du er 7 uger forsinket?

MVH

Lars

 

 

 

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 05 November 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Det stygge ved problemerne med den maskine er netop at de er PERIODISKE!

Jeg kan spille i dage uden problemer for pluslig at efter at have lyttet til en eller to plader så begynder det at skratte i højtalerne, og maskinen reagere ikke på komandoer og låser sig mm.

Så går der timer eller noglegange dage før den igen fungere, og det efter at have stået slukket, så man starter fra kold, så snart maskinen er varmet op er det at problemerne komer efter et stykke tid, der kan nogle gange gå uger i mellem og andre gange dage eller timer.

Det mest iriterende er at jeg aldrig ved hvornår det sker og hviornår jeg kan regne med at den fungere og hvor længe?!

Anvender jeg den som ren konverter med ekstern drev er der INGEN! problemer!.. ( men det er jo ikke meningen og ikke det jeg har betalt for!)

Jeg kan sgu ikke bevise at den ikke virker! og Lc. kan godt have den stående flere dage eller uger for den sags skyld uden at der sker noget! det er det pisse sure i det!..  så kan de jostere og pille lidt og sende den retur og i princippet kan den være gal igen dagen efter!! ( der gik dog et par måneder denne gang!) 

Så ja vist!! Lc. kan have den over og den kan fungere fint!..  det er jo det der er det skumle ved periodiske fejl!!..

Iøvrigt ser det ikke ud til at HELE!! indmaden er skifter på min maskine!.. havde dette været tilfælder burde der jo helle ikke være fejl igen , med mindre de har skiftet til ny indmad der ligeledes er fejl befængt??

Der sker ikke ige noget særligt på Bornholm!!!! og jeg gør ikke noget for at få den ud i problemer som i skriver!,.. jeg sætter den til ( jeres eget forstærker grej! ) og putter cd. i ( ganske alm.  blandet  ) og trykker på play!!  så spiller maskinen nogle gange, andre gange læser den ikke skiven, andre igen låser den sig så jeg må slukke den, og atter igen kommer de mystiske forvrængnings problemer lige pluslig efter et stykke tids lytning.

Andre gange igen går der dage så gar som sagt uger hvor den funger som den skal, dog har den generelt lidt tungt for at læse skiverne og komme igeng, men som regel går det.

Men jeg kan altså ikke bruge en maskine til noget der ligesom "selv" bestemmer hvornår den kan og vil spille!!.. jeg har flere gange siddet med gæster og haft hifi møde og lige midt i det hele begynder den at opføre sig tåbeligt, og så er der ikke mere at komme efter den dag! PISSE!! PINLIGT!!! og meget iriterende!

Jeg har det meste af den tid jeg har haft denne maskine måtte låne andre maskiner enten som drev eller bare istedet for..

Lige nu må jeg bruge en gammel Denon DCD3560 som drev.

Jeg skriver her og spørger om der er andre med samme problemer, netop da jeg finder det underligt at min maskine stadig har disse!?? og er interaseret i at vide om jeg er den eneste??

Jeg regner da også bestemt med at Lc. ikke løber fra deres forpligtelser og ansvar, og sørger for at jeg får det jeg oprindligt ville have, en maskine der fungere optimalt og efter hensigten samt giver den gode lyd der loves!!!

De har ikke i andre forhold udvise eller givet udtryk for andet skal jeg sige!!

Så selvfølgelig regner jeg med en fornuftig løsning!........

mvh.

Mike.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 05 November 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Lc skriver :

Afsender : lcaudio
Sendt : 04 November 2003 kl. 23:46

Vi gør alt for at give dig den bedst mulige service.

Derfor synes jeg ikke det er helt berettiget at du konstant hænger os ud på den måde. Hvis du på nogen måde kan bevise at din maskine rent faktisk har en fejl, så vil jeg foreslå at du gør det, så vi kan finde en fornuftig løsning.

Ellers vil jeg klart henstille til at du indstiller skydningen!

________________________________________________________

Jeg har svaret følgende :

Jeg vil ikke henge jer ud!! MEN!! jeg ønsker blot en snarlig løsning på de problemer!!...  og jeg finder det utilfredsstillende at skulle sende maskine frem og tilabge og ofre 2 - 300 kr. hver gang samt at undvære den!!..

Jeg har ikke haft andet end bøvl med den siden jeg fik den sidst i 2001!!  den har spillet ved egen hjælp mindre end 6 måneder i den tid.. resten har jeg været nødsaget til at låne andre maskiner som drev!! 

Jeg har hværken tid eller råd til at konstant sende den over mm. samt heller ikke meget lyst til at undvære ordentlig lyd!!

Så jeg ønsker en endegyldig løsning næstegang!!! og så er jeg pisse ligeglad hvad det så end er!.. bare DET FUNGERE OG BLIVER VED! MED AT FUNGERE!! RESTEN AF MASKINENS FORVENTEDE LEVETID!!....

oG DET KAN IKKE VÆRE MENINGEN AT I SKAL PRØVE AT GIVE MIG SKYLDEN FOR AT JERES MASKINE IKKE FUNGERE ORDENTLIG ELLER SÆTTE SPØRGSMÅLSTEGN VED DET JEG SIGER!!! DET ER DIREKTE UFORSKAMMET!!!

Jeg "skyder" så længe min maskine IKKE! lever op til det jeg forventede ved købet!!!! hvilket vil sige at den spiller som den skal, fungere som den skal og gør dette HELE TIDEN! og ikke kun periodisk!!

mvh.

Mike-J






__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 05 November 2003 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej Mike.

Sur r#v med din maskine der.

Et godt råd kan være et kontakte en advokat, og få ham til at sende firmaet et brev. Det har jeg gjort de gange jeg har haft problemer med at diverse firmaer og butikker ikke holder hvad de lover, ex omkring garantiordninger. Den slags breve plejer på besynderlig vis altid at sætte en stopper for problemerne. :)

Held og lykke!

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
duck64
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 05 November 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

LC : Derfor synes jeg ikke det er helt berettiget at du konstant hænger os ud på den måde.

Hvis ikke alt det Mike har gennemgået med at have en maskine i et par år uden at den fungere ordentliggt ,og må ofre tid og penge på at fragte den frem og tilbage, så ved jeg ikke hvad der skulle ellers berettige til at reagere som han gør?

Lc : Ellers vil jeg klart henstille til at du indstiller skydningen!

Hvis i kalder det udhængen og beskydning!? så skal i være glade for at det ikke er MIG der er i Mikes "sko"

 Lc : hvad sker der lige på Bornholm?

Hold da kæft!! magen til fræk kommentar!

Vil lige vende den om og spørge : HVAD FANDEN SKER DER DER OVER I JYLLAND?

Lc : Vi har ihvertfald ikke hørt andet fra de indvolverede kunder. Lige bortset fra Mike J....

Det er jo nok derfor Mike spørger her inde om der skulle være andre der oplever det samme som ham?

Når Mike J så sender maskinen retur til vores service center, ja .. surprise .. så virker den også helt fejlfrit. Faktisk har vi ikke konstateret fejl på Mike J's maskine een eneste gang, på trods af den har været sendt over til os flere gange.

Så ved jeg sgu ikke hvad i laver eller om i overhoved har check på en skid??? for JEG! har hørt Mikes maskine lave "bøvl" både før og nu  og der er ingen tvivl om at der intet er sket, den er lige så syg som før. 

Efter Mike J modtager hans maskine retur lykkes det ham gang på gang at få den ud i problemer, hvordan (eller måske rettere hvorfor) er og bliver et kæmpe mysterium. 

Igen magen til frækt og arogant svar, han spiller sgu på den hvad ellers?

Havde det været mig havde jeg krævet pengene tilbage!

Hele denne historie giver jeg sgu ikke særlig stor troværdighed og respekt her eller i hifi kredse som i jo skal leve af, tænk lige på det!

I er sgu snart mindre troværdige end Josef Gobels, Rasmus Tras & Kurt Thorsen og andre fupmagere til sammen, jeres garantier er vel sagtens det samme værd som netop Rasmus Tras underskrift?

I skal snart til at tage jer gevaldigt sammen og få en for jeres kunder tilfredsstillende løsning på problemet, ellers kommer i ud af dette ret stinkende, og hvor godt mon det er for forretningen.

U.vh.

Morten.

PS. alle sammen check også lige under : Forhandlere.  



__________________
Hifi-Duck

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 06 November 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

jeg har samme problemer som Mike med at den ikke kan læse, skal slukke, vil ikke køre skuffen ud osv. Jeg har fået skiftet drevet, tror jeg det var. Men denne gang har jeg ikke endnu taget mig sammen til at kontakte LC, laver lige lidt hus.

Det er ellers en rigtig god spiller, når den virker. LC får en change til, ellers vil jeg nok bruge den som DAC, og så finde et drev, som kan hver gang.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 06 November 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også problemer med min Harman kardon hd 750. Den kunne også engang i mellem finde på ikke at vile læse cd'en selvom den virkede fint dagen før. Der var også nogle ander små ting. jeg forsøgte mig med at lave et skema og registrerede hvordan jeg tændte cd-afspilleren osv. Men dette hjalp desvære ikke det var som om den nogen gange var i godt humør andre gange var den i dårligt humør.

Seneste eksempel på en drilsk cd-afspiller var da jeg tirsdag i efterårsferien fik ny cd-afspiller som så virkede et par timer og så var der et knald i højtaleren og slut med lyd fra den. Da jeg får sendt den tilbage til Artsound viser det sig at den virker helt fint på når han sætter den til. Jeg fik dog ikke den samme afspiller tilbage men deimod en helt ny. Det er da service så det batter. Og den virker fuldstændigt upåklageligt dog lyder den til tider så godt at det kan distrahere selv den mest tonedøve. Ikke altid godt når man er i gang med lektierne



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 November 2003 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

For et par år siden ville jeg have en ny cd-afspiller. Jeg havde ikke de 13.000 kr. en ZAPplayer kostede, så jeg forhørte mig hos L C Audio om de i løbet af de næste par måneder havde planer om at køre kampagne-tilbud e.l. på ZAPplayer. Det var ikke planlagt, idet efterspørgslen var så stor at de ikke kunne følge med, så jeg købte en anden afspiller. En måned efter solgte de den for 8.000 kr. Jeg var skuffet dengang, men nu kan jeg se at det måske ikke var så slemt alligevel

Afspilleren jeg købte var en Pioneer PD-S06, også hos L C Audio, monteret med XO LClock og ZAPfilter. Hvis nu vi ser bort fra at den ikke blev leveret som aftalt, og at jeg var nødt til at rykke for den, så var jeg egentlig ganske glad for den, indtil den dag hvor den pludselig ikke spillede i den ene kanal. Først da jeg trak strømkablet blev problemet løst, kun at slukke den var ikke nok. Sådan opførte den sig så et par gange mere hen over det næste års tid, og jeg fandt aldrig ud af hvorfor den gjorde sådan.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 07 November 2003 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

De problemer I beskriver lyder som netstøjsproblemer der får microprocessoren til at "tilte". Det passer også med at når man slukker og tænder igen er problemet væk, for når man gør det, nulstiller man microprocessoren.

Jeg kender ingen netstøjsfiltre der er gode nok til at løse problemet, men LC bør kunne modificere designet så det virker. Så tag da dialogen igen med LC !

 



__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 07 November 2003 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet lignende ting med bla en Cambridge DVD300. Den har ikke villet afspille CD laget på SACD-plader, knapperne på fronten har i korte perioder ikke virket, fjernbetjeningen har i perioder ikke virket til trods for fuldt bål på batterierne,hele tracks har været skøjtet hen over med sære halvsekunders lydresultater(?)og flere andre sære betjeningsreultater er forekommet..

Eneste kur imod disse fejl er at man tager netspændingen fra app. i en kort periode så det finder sine fødder.

Lignende sager kan forekomme i andre"programmerede"produkter såsom surroundreceivere, videobåndmaskiner og fx.i systemfjernbetjeninger.

Mvh. Jens/Gregersen.- der især har oplevet disse ting når app.har været "overstimuleret";o)



__________________
Oksen er træg men jorden er tålmodig..
Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
Mr.Jones
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 20 November 2003 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Nu er det jeg undrer mig... hvor svært kan det være at lave en cd-afspiller?

Altså... tag en computer og put et cd-rom drev plus et lydkort (gerne med digital udgang) og vupti... du har en cd-afspiller...

Er du kræsen så brug en ekstern DAC, men ellers kan du sagtens "nøjes" med et lydkort i prisklassen over 500,- kr. Ikke mange CD-afspillere under 10000 kan slå det af pinden, sjovt nok...

Køb et dvd-rom-drev istedet eller oveni + plus et grafikkort med en god tv-out og du har noget som sagtens kan måle sig med selv ganske dyre DVD/SACD-afspillere...

Bare sørg for at undgå de billigeste og mere skumle enheder på markedet.



__________________
---Copyright is no right---
Til top Vis Mr.Jones's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Jones Besøg Mr.Jones's Websted
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 20 November 2003 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo let at lave en vellydende CD spiller, men det tror jeg ikke kan række meget over en 500 kr Cd spiller. Jeg har ikke prøvet, men det kunne da være sjovt at forsøge. Man kunne ligefrem teste en PC med lydkort mod en 5000, 10000, 15000, 20k, 30k, 40k krs osv
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 20 November 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Har LCAudio ikke trukket den cdspiller tilbage på grund af "driftsproblemer" - det synes jeg at jeg så på deres hjemmeside. Altså har de indrømmet at maskinen ikke virker. Tror nu ikke pengene gives retur

__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Mr.Jones
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 20 November 2003 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Det lyder jo let at lave en vellydende CD spiller, men det tror jeg ikke kan række meget over en 500 kr Cd spiller. Jeg har ikke prøvet, men det kunne da være sjovt at forsøge. Man kunne ligefrem teste en PC med lydkort mod en 5000, 10000, 15000, 20k, 30k, 40k krs osv

Tro mig, det kan sagtens måle sig - om ikke med highend - så ihvertfald med klassen under... Du skal regne med at der er mange udgifter til en cd-afspiller, som man ikke har til lydkort, grafikkort, og cd/dvd-rom-drev , bl.a. strømforsyning, cd-godkendelse, kabinet m.v.  Faktisk er lydkvaliteten fra SB Audigy Pro forbavsende god... Og det er 24bit/192 khz DAC/ADC... ikk ringe... og med mulighed for extern DAC/ADC m.m.

Der er tale om et semiprofessionelt produkt, og lyden er derefter



__________________
---Copyright is no right---
Til top Vis Mr.Jones's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Jones Besøg Mr.Jones's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 November 2003 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Mr.Jones skrev:

Tro mig, det kan sagtens måle sig - om ikke med highend - så ihvertfald med klassen under... Du skal regne med at der er mange udgifter til en cd-afspiller, som man ikke har til lydkort, grafikkort, og cd/dvd-rom-drev , bl.a. strømforsyning, cd-godkendelse, kabinet m.v.  Faktisk er lydkvaliteten fra SB Audigy Pro forbavsende god... Og det er 24bit/192 khz DAC/ADC... ikk ringe... og med mulighed for extern DAC/ADC m.m.

Bortset fra at jeg ikke har prøvet en sådan løsning mod en konventionel cd-afspiller, så kunne jeg ikke drømme om at skulle have pc'en tændt når jeg vil høre musik, og da slet ikke at skulle have den stående i stuen eller trække et langt kabel fra pc til anlæg.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 21 November 2003 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Bortset fra at jeg ikke har prøvet en sådan løsning mod en konventionel cd-afspiller, så kunne jeg ikke drømme om at skulle have pc'en tændt når jeg vil høre musik, og da slet ikke at skulle have den stående i stuen eller trække et langt kabel fra pc til anlæg.



Det kan jo løses ved at anskaffe et af de her små bundkort der ikke kræver køling. De burde snildt kunne indbygges i noget HIFI-lignende kabinet.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes