Forfatter |
|
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 15 Maj 2016 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Mit Denon CEOL "alt i et anlæg" spurgte om jeg ville opgradere firmware. Jeg kan ikke huske om der var mulighed for t vælge at gøre det senere. Hvorom alting er, jeg valgte at starte upgraden. Anlægget har siden kvitteret med ikke at kunne bruges til noget som helst: ingen lyd, ingen funktion af nogen knapper - hverken på selve kassen eller fjerneren. Det hjælper heller ikke at tage stikket ud og sætte det i igen (230 VDC) og reset af netværket har heller ikke haft nogen virkning (dette er ellers foreslået i et engelsk forum). Displayet viser: "Update retry - Please wait..."
Må indrømme at jeg mest har lyst til at kaste deres forpulede l**t tilbage i hovedet på dem. Men vil lige prøve her i forum og Hifi-klubbens servicetelefon på tirsdag, inden jeg tager det skridt.
I øvrigt vil jeg "advare" andre før de køber den slags: Har talt med 3 ekspedienter om Denons fjernbetjenings-apps (1 før og 2 efter købet) Ingen har kunnet demonstrere app'sene hæderligt - måske fordi de rent faktisk er pinligt dårlige... Søgning på Internetradiostationer foregår via kategorier og ikke fritekstsøgning og er dermed begrænsende og klodset. Ofte når man vælger app'en på telefonen, skal den først lige indlæses - er langsom. Betjening via fjerneren og anlæggets display er endnu værre. Ikke særligt 2016-agtigt. Det har ihvertfald fået mig til at glemme alt om streaming, netværksafspillere osv. på "det rigtige" anlæg. Det er langt hurtige at sætten en plade på og støve den af...
God pinse
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 15 Maj 2016 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en CEOL N9 ?
Prøv lige at nulstille enheden.
Den skal stå i stand-by, hold "volumen op og ned" nede på samme tid, mens du trykker på stand-by knappen. den indikerer ved et lys i stand-by knappen at den nu tænder og så slipper du alle knapperne. Her efter skriver den "initialiseres" i displayet og du kan prøve at hente opdateringen igen. Sæt den evt. gerne på med kabelforbindelse, mens den opdaterer. Vi har ofte enheder der fejler under opdatering via trådløs forbindelse.
Mht. appen, så fungerer den temmelig langsomt ja. Det er vist almindelig kendt. Den bliver ikke bedre af, at kører trådløst til din CEOL fra routeren.
Der findes iøvrigt masser af streaming enheder på markedet. Så fordi du ikke kan forenes med CEOL'en er jo ikke ensbetydende med at det er et no-go. Der laves streaming løsninger, hvor det absolut fungerer fint.
|
Til top |
|
|
DIYLars Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2016 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rysz, Tak for input. Den står permanent i stand by. Jeg trykker begge volume knapper ned, trykker på stand by - har prøvet både kort og i over 10 sekunder - og slipper stand by, intet sker. Har også prøvet at hive stikket ud, trykke begge knapper ned og sætte stikket i, intet sker... Den bliver stående i stand by (rødt lys i stand by-knappen) med teksten "Update retry - Please wait" i displayet. Hvad gør jeg forkert?
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2016 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...okay
Det er to måder at resette den på. Den anden kan jeg ikke huske eksakt, men prøv at gøre som før. Når den er i stand-by holder du "source select" og "cursor up" nede, mens du tænder den. Hvis ikke det gør, så prøv lige at tage strømmen fra den og hold samme knapper nede, mens du sætter strøm til.
Jeg kan som nævnt ikke huske det helt hundrede og kommer ikke på vores intra før på tirsdag. Så hvis det ikke virker, så kommer du desværre nok luge til at vente et par dage.
Og det er en N9 model ?
|
Til top |
|
|
DIYLars Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2016 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rysz,
Source select og Cursor up resatte den. Men her efter stopper den i Quick se up efter man har valgt sprog. Jeg har også forsøgt at finde netværket ved at gå ind i netværksmenyen, men også her står den bare i Looking for network connections i "det uendelige". Den kunne jo se netværket før - den er ikke blevet flyttet i mellemtiden... Det er en N9.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er defekt så. Det er en tur på værksted med den.
hvor gammel er anlægget ?
|
Til top |
|
|
DIYLars Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2016 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra en gang i vinter.
|
Til top |
|
|
DIYLars Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2016 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men den flinke fyr i butikken, prøvede også at resette den, men blev også enig med sig selv om, at den var syg. Jeg fik en splinterravendes ny med hjem med det samme uden at jeg bad om det - de har ret til først at forsøge at udbedre. Den nye virker og fandt Wi-Fi med det samme. Så bortset fra mine reservationer mht. anlæggets betjening, så kan jeg ikke klage over servicen!
|
Til top |
|
|